4 020 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Paneelilevyt helmipontilla olohuoneessa?
Olen kyllästynyt tapettien raaputtamiseen ja nyt on olohuoneen vuoro. Mietimme seinien peittämistä helmipaneelilevyillä.
Tuleeko ulkonäöllisesti liian raskas, jos koko huone peitetään näillä, mitä mieltä olette? Postatkaa mielellään esimerkkikuvia, jos teillä on... Otan kiitollisuudella vastaan muitakin mielipiteitä. Tai jos teillä on vinkkejä muista seinäpeitteistä, joita voi laittaa olemassa olevien tapettien päälle...
Tuleeko ulkonäöllisesti liian raskas, jos koko huone peitetään näillä, mitä mieltä olette? Postatkaa mielellään esimerkkikuvia, jos teillä on... Otan kiitollisuudella vastaan muitakin mielipiteitä. Tai jos teillä on vinkkejä muista seinäpeitteistä, joita voi laittaa olemassa olevien tapettien päälle...
Olohuoneeni oli päällystetty paneelilla. Ei helmipaneelilla, vaan 60-luvun paneelilla. Paneelia oli minulle liikaa, joten poistin yläosan kaksi kolmasosaa ja laitoin siihen kipsilevyä tilalle. Eteiseen olen kuitenkin laittanut helmipaneelin koko korkeudelle. Se on pienempi huone, jossa on myös enemmän hyötyä siitä, että seinät ovat hieman kestävämmät. Mutta se on tietenkin makuasia.
Ovatko tapetit huonosti kiinni, vai miksi sinun pitäisi raaputtaa ne pois? Uudet tapetit voi laittaa vanhojen päälle, jos ne eivät ole kovin huonosti kiinni. Muuten voi laittaa kunnostuslevyä, johon voi maalata tai tapetoida, mutta siitä seuraa jonkin verran tasoitustyötä.
Ovatko tapetit huonosti kiinni, vai miksi sinun pitäisi raaputtaa ne pois? Uudet tapetit voi laittaa vanhojen päälle, jos ne eivät ole kovin huonosti kiinni. Muuten voi laittaa kunnostuslevyä, johon voi maalata tai tapetoida, mutta siitä seuraa jonkin verran tasoitustyötä.
Jossain ohjelmassa (voi olla ollut hustoppen) joku oli nostanut paneelin noin 2 metriin ja linjannut ikkunoiden ja ovien kanssa. Yllä he olivat maalanneet tai tapetoineet melko erottuvalla värillä.
Olin siitä todella vaikuttunut!
Mutta sen pitäisi olla vanhemmassa talossa.
Olin siitä todella vaikuttunut!
Mutta sen pitäisi olla vanhemmassa talossa.
Ongelma on se, että edellinen omistaja on laittanut kuviollisia/rakennetapetteja jokaiseen huoneeseen, ja ne ovat osittain irtoamassa. Kolmessa huoneessa revittyämme ne alas, laitoimme easy coverin ja tapetoimme päälle, mutta olemme yksinkertaisesti kyllästyneet tähän työhön. Toki voisimme laittaa korjauslevyt päälle ja tapetoida sitten normaalisti, mutta meidät houkutti kokeilla jotain muuta. Koska emme halua olla ilman olohuonetta liian kauan, paneelilevyt tuntuivat helpommalta ja nopeammalta vaihtoehdolta. Lisäksi vihaan tasoittamista, joten ajatus korjauslevyistä ei houkuttele...
Henkilökohtainen näkemykseni on, että helmipaneelit ja muut paneelilevyt sopivat harvoin isompiin tiloihin. Minulla on paneelilevyt ulkoeteisessä ja pyykkituvassa, muutaman neliömetrin kokoisissa tiloissa. Keittiössä on oikea, karkeasti mitoitettu helmipaneeli, joka on ollut siellä 1800-luvulta lähtien, se ulottuu 160 cm korkeuteen, jos en väärin muista, ja sen yläpuolella on tapetti. Sopii hyvin vanhaan maalaiskeittiöön.
Klikkaa tästä vastataksesi