N
Hei.
Minulla on kellari/souterrain-kerros, joka on muurattu eristetyllä Fina exaktblockilla murtuneilla kylmäsilloilla. Kaikki ulkoseinät on verkotettu ja rapattu, se on tehty ja valmis. Ajattelin myös rapata sisäseinät eli ne, jotka jakavat huoneet ja sydänseinä. Se on jo valmisteltu verkolla ja upotetuilla kaapeliputkilla jne., sovitettu 10 mm rappaukseen, mutta se oli erittäin aikaa vievää ja vaikeaa tasoittaa (en ole koskaan tehnyt sitä aiemmin itse), joten nyt harkitsen jonkin panelin, levyjen tai vastaavan asennusta sydänseinään ja kahteen muuhun, jotka erottavat kodinhoitohuoneen ja konehuoneen. Nämä seinät ovat 200 paksuja ja tavallisesta eristämättömästä Lecasta. Ei tarvitse eristää näitä, mutta pitäisikö olla jonkinlainen ilmarako ennen esim. kipsiä?
Tai miten tällainen seinä on rakennettu?
 
Sinulla on parhaat mahdolliset edellytykset kellarille, joten älä pilaa sitä levyillä, ilmarakoilla ja orgaanisella materiaalilla. Pure hampaat yhteen ja viimeistele tai pyydä joku muu tekemään se puolestasi. ;)
 
  • Tykkään
kenneth5828 ja 2 muuta
  • Laddar…
N
Totta... Voin suorittaa konehuoneen valmiiksi harjoituksena, ei ole niin tarkkaa miltä siellä näyttää....
 
N
Kun se on kerran kiillotettu, pitäisi kai asentaa jokin märkätila pinta kodinhoitohuoneeseen? Siinä tapauksessa on ainakin sekalaisia materiaaleja, eikä kosteutta siten suljeta lecaan? Mutta ehkä tuo kysymys sopii paremmin toiseen keskusteluun.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.