Konehuoneessa/työpajassa sisäseinät on päällystetty maalatulla kipsillä. Haluaisin ripustaa työkalut ja roikottaa asioita seinällä, mutta ajattelen, ettei ole hyvä idea alkaa ruuvata suoraan kipsiin kaikkialla. Haluaisin myös esteettisistä syistä laittaa paneelin seinään :) Kaiken pitäisi tietysti kestää jonkin verran kuormitusta.

Miten teen parhaiten? Ruuvata koolaukseen ja sitten naulata paneeli siihen?
Vai jonkinlainen OSB-levy kipsin ja paneelin väliin?

Talo on hirsirakenteinen ja ulkopuolelta eristetty. Mietin myös, voiko tulla ongelmia kosteuden kanssa seinissä, jos laitan liian monta kerrosta levyjä ja muuta. Pitäisikö miettiä tuuletusväliä?
 
  • Työpajassa hyllyt, täynnä maaleja ja työkaluja, kiinnitettynä maalattuun kipsilevyseinään, työtaso täynnä erilaisia välineitä ja materiaaleja.
Käytätkö vielä pannua? Nuohooja ei yleensä pidä palavasta aineesta pannuhuoneessa.
 
Pannulle ei ole vaatimusta, että sen pitäisi olla pannuhuoneessa.
 
:) Pannu käytetään, mutta se on pienessä paloturvallisessa huoneessa pannuhuoneen sisällä. Se on iso talo, vanha koulu. Kyseisen seinän vieressä on valtava pelletsi-varasto vanerista. Joten palavaa materiaalia on jo runsaasti...
 
Ei mitään ehdotuksia?
 
L
Kuinka paljon tilaa tarvitset asioiden ripustamiseen, kokonaisia seiniä vai vain osan?
 
L Liteavvarje sanoi:
Kuinka paljon tilaa tarvitset tavaroiden ripustamiseen, kokonaisia seiniä vai vain osaa
Ajattelen enemmän tai vähemmän koko seinää.
 

Paras vastaus

L
C/C kipsilevy on kai 600mm, löydätkö koolaukset, haluatko pystypaneelin silloin
Tavallinen paneeli koolauksessa murtuu varmaankin joissain kohdissa kuorman tullessa,
joten OSB 13mm koolauksiin ja paneelin siihen kestää hyvin, ja on vakaa kiinnitystä varten
Vinkki merkitse kattoon missä koolaukset sijaitsevat, niin löydät hyvän kiinnityskohdan jos tarvitsee jotain raskaampaa,
kuten hyllykiinnityksiä tai vastaavaa
 
  • Tykkään
Tony Dahlgren
  • Laddar…
L Liteavvarje sanoi:
C/C gyproc on varmaan 600mm, kun löydät koolaukset, haluatko pystypaneelin sitten
Tavallinen paneeli koolauksilla saattaa haljeta paikoissa, joissa tulee rasitusta,
joten 13mm OSB koolauksiin ja paneeli siihen pitää hyvin, ja on tukeva kiinnittää
Vinkki, merkitse kattoon, missä koolaukset ovat, niin voit löytää hyvän kiinnityksen, jos tarvitaan jotain painavampaa,
kuten hyllykannakkeet tai vastaavat
kiitos, juuri jotain sellaista olin pohtinut!
 
L
T Tony Dahlgren sanoi:
kiitos, jotain sellaista mietinkin!
Suoraan kipsiin en kirjoittanut, mutta käy hyvin
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.