Hei,
Minulla on asuinrakennus ja olen tällä hetkellä rakentamassa autotallia, joka on yhdistetty asuinrakennukseen parvekkeella. Hyväksytyn rakennusluvan mukaan kyseessä ei oikeastaan ole eri rakennukset, vaan "Rakennuslupa asuinrakennuksen laajennukselle autotallilla ja parvekkeella", koska rakennelmat ovat yhteydessä. Voin liikkua "rakennusten" välillä parvekkeen kautta, mutta minun täytyy kulkea ulkona. Olen nyt viimeistelemässä sisätiloja.
Mietin nyt paloturvallisuutta. Minun on hieman vaikea nähdä, kuinka voisin nyt, kun autotalli on pian valmis, saavuttaa EI30 molemmissa seinissä tai EI60 yhdessä seinässä, mikä ilmeisesti olisi tapaus (luulen?), jos niitä pidettäisiin kahtena erillisenä rakennuksena, jotka sijaitsevat vierekkäin (ne ovat 3 metrin päässä toisistaan).
Mutta toiveeni on nyt siis, että minun ei tarvitsisi rakentaa ulkoseiniä millään paloluokalla, koska autotalli ja parveke määritellään asuinrakennuksen laajennukseksi, eli olemassa olevan asuinrakennuksen tilavuuden laajentamiseksi.
Mitä mieltä olette tästä, pitääkö teoriani paikkansa? Tietenkin yritän rakentaa niin paloturvallisesti kuin mahdollista ilman, että tarvitsisi purkaa mitään.