Tänään minulla oli nuohooja vierailulla tarkastamassa takkaa. Suurin osa oli kunnossa, mutta hän halusi, että peittäisin pienen olemassa olevan seinänpätkän jollakin, jota hän kutsui "paloseinäksi". "5 cm paksu silikaattipohjainen levy, joka liimataan kiinni", oli hänen kuvauksensa jostakin, joka hänen mukaansa oli helppo ratkaisu.
Olen nyt googlannut aiheesta ja todennut, että ei ollut erityisen monta toimittajaa, joilla oli näitä paksumpia levyjä. Palosuojauslevyjä on saatavilla vähän kaikkialla, mutta ne näyttävät olevan noin 10 mm tapauksissa, joissa haluan ostaa paikallisilta toimittajilta.

Olen löytänyt tämän: http://www.nordicheating.se/produkt...andskyddsskiva-silikat-5-cm,-1000x625-mm.aspx mutta jos on olemassa vaihtoehtoja, joita voisi ehkä löytää tavallisesta rakennustavaratalosta, se olisi vähän käytännöllisempää (jos ei muuta, niin edullisempi toimituksen kannalta). Ehkä niitä löytyy muilla nimikkeillä?

Olisiko esimerkiksi sallittua käyttää esimerkiksi 4 kerrosta (tai vastaavaa) ohuemmista levyistä, kuten minerit/cembrit/palosuojauslevyt? Saako levyjä ruuvata kiinni vai muodostavatko ruuvit jonkinlaisen uhkan paloturvallisuudelle lämmönjohtajina?

Tietysti ymmärrän, että koko seinän voi muurata tiilillä, mutta kun pinta-ala on 2400x110x45, se tuntuu siltä, ettei siitä voi saada kovin siistiä.

Jos sinulla on "eldabutik" lähellä, he voivat tilata sinulle 50 mm paksun kaliumsilikaatit-levyn, jolloin vältät ainakin toimituskulut ...

Dan_Johansson Dan_Johansson sanoi:
Onko sinulla "eldabutik" lähellä, niin he voivat tilata sinulle 50 mm paksun kalsiumsilikaattilevyn, jolloin pääset ainakin eroon kuljetuskuluista ...
Se voisi onnistua, mutta ohuempi, noin 13 mm levy, mutta silloin levyn ja palavien materiaalien välissä on oltava ilmarako.

• Tykkään
Lassebo
  • Laddar…
En usko, että sinun tarvitsee?

Hyvä tietää, kun näitä levyjä ei ole heidän valikoimassaan verkkosivuilla! Skellefteåssa on Eldakauppa, joten se voi olla vaihtoehtoinen ratkaisu, jos Uumajassa ei ole mitään kyseisiä tuotteita.

S
Katso tästä:

Skorstensfolket Taflins Murservice AB
Ruthbådan 52
907 88 Täfteå
Puhelin: 0703-79 91 87

• Tykkään
Yocko
  • Laddar…
Kävin tänään pienellä kierroksella ja tarkistin rakennustarvikeliikkeiltä, voiko jotain tilata kotiin tai onko tuotteella muita nimiä, jotka eivät ole ilmeisiä googlatessa.
Paikallisella firmalla oli "brandväggar" varastossa hintaan 1200 per kappale. XL Bygg voisi tilata "silikatskiva" noin 1500 hintaan.
Vaikuttaa siltä, että tuo summa on hyväksyttävä.

Voin antaa vastauksen nyt muutaman puhelun, googlaamisen ja ajelun jälkeen:

Levy ostettiin edullisimmin eräältä savupiippufirmalta, jolla oli hieman käyttöä materiaalille. Löysin yrityksen, jolla oli kaksi juuri oikean kokoista palaa ja sain myös hieman neuvoja materiaalin käsittelystä ja asennuksesta.
Kuitenkin asennuksen osalta jouduin tilanteeseen, joka aiheutti tiettyä ärsytystä tietynlaisen tarkastuksen monopolin vuoksi. Savupiippufirma sanoi, että levyt voi hyvin ruuvata kiinni, mutta nuohooja sanoi, ettei se ole ok. Joten välttääkseni tarpeettomia ongelmia minun oli yksinkertaisesti noudatettava nuohoojan neuvoja, joten he kaivoivat esiin minulle erikoisliiman, joka piti levittää samalla tavalla kuin laattaliima.

Kuinka paljon jouduit maksamaan levystä jonka ostit?

Magnussons2019 Magnussons2019 sanoi:
Kuinka paljon maksoit levystä jonka ostit?
Maksoin noin 1000 kr kpl 110x100x5.

Kiitos! Silloin tiedän suunnilleen, mitä se tulisi maksamaan meille.

Jämäpalat (2 kpl) olivat 122x20x5 cm ja maksoin niistä yhteensä 400 kruunua. Liima maksoi satkun litralta.

Magnussons2019 Magnussons2019 sanoi:
Kiitos! Nyt tiedän suurin piirtein, mitä se meille maksaisi.
En tiedä, missä asut, mutta luulen, että minulla on 100x30 kokoinen hukkapala, jonka voit saada. Mutta en jaksa lähettää sitä. Löytyy Boråsista.

S Stins sanoi:
En tiedä missä asut, mutta luulen että minulla on ylijäämäpala 100x30, jonka voit saada. Mutta en jaksa lähettää sitä. Se löytyy Boråsista
Niin kilttiä sinulta. Kuitenkin asun Motalassa, joten se on aika kaukana, ja lisäksi emme ole vielä edes rakentaneet taloamme. :crysmile::crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.