15 219 lukukertaa ·
10 vastausta
15k lukukertaa
10 vastausta
Palomuuri - materiaali
Onko ok poistaa yksi näistä kipsikerroksista ja korvata se jollain tyyppisellä vanerilla?
Tämän edun avulla voin ottaa alas olemassa olevan kipsin helposti. Sitten minun ei myöskään tarvitse kiinnittää kiinnikkeitä keittiökaappeihin jne. samalla tavalla, koska nämä ruuvataan kiinni "vaneriin".
Lasketaanko vaneri samaksi palonkestävyysluokaksi vai onko sen oltava kaksoiskipsi?
Tämän edun avulla voin ottaa alas olemassa olevan kipsin helposti. Sitten minun ei myöskään tarvitse kiinnittää kiinnikkeitä keittiökaappeihin jne. samalla tavalla, koska nämä ruuvataan kiinni "vaneriin".
Lasketaanko vaneri samaksi palonkestävyysluokaksi vai onko sen oltava kaksoiskipsi?
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 724 viestiä
Se ei ole varmaan OK (en usko, että naapuri myöskään); sinun pitäisi varmaan tarkistaa, mitä sinun talossasi koskee. Näin paritalossa ullakon, jossa oli kolminkertainen kipsilevy molemmin puolin koolauksia, eli yhteensä kuusi kipsilevyä palomuurina. Siihen varmaan oli jokin syy.
Kiitos vastauksista!
Näen oman viestini ja voin todeta, että olin varmaan väsynyt eilen.. =)
Mitä tarkoitin, oli että olemassa oleva KAKEL voidaan poistaa helposti tällä tavalla.
Vanerilla tarkoitan sitä, mitä näyttää kutsuttavan OSB:ksi, joka vaikuttaa olevan ok paloa erottavissa seinissä.
Onko vinkkejä, mihin voisi kääntyä saadakseen "oikean" vastauksen?
Näen oman viestini ja voin todeta, että olin varmaan väsynyt eilen.. =)
Mitä tarkoitin, oli että olemassa oleva KAKEL voidaan poistaa helposti tällä tavalla.
Vanerilla tarkoitan sitä, mitä näyttää kutsuttavan OSB:ksi, joka vaikuttaa olevan ok paloa erottavissa seinissä.
Onko vinkkejä, mihin voisi kääntyä saadakseen "oikean" vastauksen?
Väliseinän luokitellaan paloseinäksi teidän kahden asuntonne välillä, eikä sitä saa heikentää (eli pienentää paksuutta tai muuttaa materiaalia). Rakennusmääräykset määrittelevät, millainen palosuojaus tulee olla yhteen rakennetujen pientalojen/asuntojen välillä. Näiden mukaan siellä tulee aina olla palosuojaus/palomuuri, joka on vähintään palotekninen luokka A60/EI 60 (jos en väärin muista). Voisit joko purkaa kipsilevyt, jotta välttyisit naputtamasta kaakeleita alas, ja sitten palauttaa uusilla kipsilevyillä ja vanerilla päälle tai antaa kipsilevyn jäädä paikalleen ja asentaa vanerilevyn sen päälle.
Moderator
· Stockholm
· 57 795 viestiä
OSB ei voi korvata kipsiä palosuojaavassa seinässä.
Jos haluat käyttää OSB:ta helpommin asentamaan kaappeja, voi olla OK purkaa molemmat kipsikerrokset ja asentaa OSB koolausten väliin, ja sen jälkeen asentaa uudelleen kaksinkertainen kipsi limittäisinä saumoina. Sitten voit ruuvata asioita kipsin läpi, eikä seinästä tule paksumpi.
En kuitenkaan ole varma, saako paloseinässä ylipäätään olla puulevyjä.
Jos haluat käyttää OSB:ta helpommin asentamaan kaappeja, voi olla OK purkaa molemmat kipsikerrokset ja asentaa OSB koolausten väliin, ja sen jälkeen asentaa uudelleen kaksinkertainen kipsi limittäisinä saumoina. Sitten voit ruuvata asioita kipsin läpi, eikä seinästä tule paksumpi.
En kuitenkaan ole varma, saako paloseinässä ylipäätään olla puulevyjä.
Puu ei saa käyttää seinässä. Riippuen paloluokituksesta, kuinka monta minuuttia seinän tulee pystyä kestämään palamista ilman, että liekit pääsevät läpi, sinun tulee käyttää protect-levyjä. Esimerkkinä, gyproc protect 15 mm tuplana luokitellaan 90 minuuttiin.
Tarkista ennen kuin teet mitään, sillä vakuutusyhtiöt tarkistavat tällaisia asioita tulipalon sattuessa.
Tarkista ennen kuin teet mitään, sillä vakuutusyhtiöt tarkistavat tällaisia asioita tulipalon sattuessa.
Ei ole mitään, mikä kieltäisi puun käytön paloa eristävässä seinässä. Se on seinän rakenne kokonaisuutena, joka määrittää palonkestävyyden.Dzollero sanoi:Puu ei saa käyttää seinässä. Riippuen paloluokasta siitä, kuinka monta minuuttia seinän tulee palaa ilman että liekit tunkeutuvat läpi, sinun tulee käyttää suojaavia levyjä, esim. gyproc protect 15 mm kaksinkertaisena, joka luokitellaan 90 minuutiksi.
Tarkista ennen kuin teet mitään, sillä vakuutusyhtiöt tarkistavat tällaiset asiat palon sattuessa.
Sitä vastoin ei tule korvata olemassa olevan rakenteen osia materiaaleilla, joilla on eri ominaisuuksia.
Mitä voit tehdä tässä tilanteessa, on poistaa uloin kipsikerros, korvata se vanerilla ja sitten täydentää sen 13 mm kipsillä sen päälle. Silloin olet varmasti turvassa.
Luulen myös, että vastaava ratkaisu, mutta mycke_nu:n ehdottaman remonttikipsin kanssa riittää, mutta haluaisin laskea sen tarkasti ollakseni varma.
Jäsen
· västra götaland
· 9 viestiä
se mitä voit tehdä on, että ostat rullassa olevaa peltinauhaa, se on 10 cm leveää ja rulla on pitkä, joten voit leikata sen mittaiseksi kuin tarvitset seinällesi. Irrota uloin kerros ja kiinnitä peltinauha runkoihin, jotka voit nähdä ensimmäisessä kerroksessa. Sinulla pitäisi olla kaksi pituutta, yksi ylä- ja alakaapeille, ota vain selvää, millä korkeudella niiden pitäisi olla. Jos siellä oli ennen tavallinen kipsilevy, voit kiinnittää sinne taas tavallisen levyn. Sitten ota kipsiruuvi/pelti ja ruuvaa kiinni pelti kaistale, joka jää silloin ensimmäisen ja toisen kerroksen väliin. Ensimmäisessä kipsikerroksessa on luultavasti sauma kipsiseinän, katon ja lattian välillä, ja jos huomaat, että materiaalia puuttuu, lisää sinne palokittiä. Paloesteesi voi myös olla väliseinä, ja kyllä, voit käyttää puurunkoja myös paloesteessä.
Klikkaa tästä vastataksesi
