1 274 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Palkkitalo ja kattorakenne
Suunnittelen rungollisen rakennuksen. Silloin voi kiinnittää sisäkaton kattotuolin yläpuolelle. Mutta miten pitäisi ajatella sen jälkeen? Talo pitäisi hengittää, ja seinät eristetään hampulla ja kalkilla. Kattorakenne eristetään vain irtohampulla.
Pohdin kosteus sulkua katon eristykseen. Mietin myös myrskyä ja kuinka katto eristyksineen kiinnitetään, jotta se ei irtoa myrskyissä.
En halua näkyviä pultteja enkä myöskään läpivientejä, jotka muodostavat kylmäsiltoja.
Pohdin kosteus sulkua katon eristykseen. Mietin myös myrskyä ja kuinka katto eristyksineen kiinnitetään, jotta se ei irtoa myrskyissä.
En halua näkyviä pultteja enkä myöskään läpivientejä, jotka muodostavat kylmäsiltoja.
Saat varmasti kerrottua suunnitelmistasi. Miksi haluat sisäkaton rungon ulkopuolelle? Mikä on rakennuksen tehtävä? Pitäisikö sen olla lämmitetty?
Mem runkotekniikka on hauskaa, mitä puuta käytät? Onko sinulla käsityöläisiä? Kuulostaa siltä, että aiot piirtää sen itse, rakennatko myös itse?
Mem runkotekniikka on hauskaa, mitä puuta käytät? Onko sinulla käsityöläisiä? Kuulostaa siltä, että aiot piirtää sen itse, rakennatko myös itse?
Runko, joka on tammea, tulee olemaan näkyvissä sisäpuolella, siksi sisäkatto tulee rungon ulkopuolelle.A arkTecko sanoi:
Sen tarkoitus on olla ympärivuotiseen asumiseen tarkoitettu asuintalo.
Minulla on puuseppä apuna, mutta aion myös rakentaa vähän itse. Haluaisin nyt keskustella ja ymmärtää eri kattoratkaisuja.
Vaikeaa ratkaista täysin eristetty katto, uskon niin. Sinun täytyy rakentaa koolaukset sisäkaton ulkopuolelle, esimerkiksi 220×45? Joka tapauksessa jos siellä on puhallusvillaa. Ehkä styrox toimisi hyvin siihen mitä haet, mutta se ei ilmeisesti ole mitä haluat. Ehkä hamppukalkkilevyt? Mikä materiaalin pitäisi olla katossa?
Sinun täytyy ehdottomasti piirtää osioita, jotta voit miettiä räystäitä, uskon että niiden ratkaiseminen voi olla hankalaa.
Höyrynsulkukangas sisäkaton ja eristyksen väliin, sitä käyttäisin ehdottomasti (tai höyrysulku, jos haluat). Jopa hengittävällä katolla on vaikeuksia käsitellä kondensaatiota. Ehkä voit käyttää toista ilmatiivistä ratkaisua, kuten savikipsiä? Jos et halua käyttää höyrynsulkukangasta.
Sinun täytyy ehdottomasti piirtää osioita, jotta voit miettiä räystäitä, uskon että niiden ratkaiseminen voi olla hankalaa.
Höyrynsulkukangas sisäkaton ja eristyksen väliin, sitä käyttäisin ehdottomasti (tai höyrysulku, jos haluat). Jopa hengittävällä katolla on vaikeuksia käsitellä kondensaatiota. Ehkä voit käyttää toista ilmatiivistä ratkaisua, kuten savikipsiä? Jos et halua käyttää höyrynsulkukangasta.
ehkä pitää ajatella ”katto katon päälle” ja sitten jatkaa todistettujen rakenteiden mukaan.A arkTecko sanoi:Vaikea ratkaista täysin eristetty katto, uskon niin. Sinun täytyy rakentaa toisen kehikon sisäkaton ulkopuolelle, tyyliin 220×45? Ainakin jos käytät selluvillaa. Ehkä styroksi voisi toimia hyvin siihen, mitä etsit, mutta se kuulostaa siltä, että et ehdottomasti halua sitä. Ehkä hampukalkkilevyt? Mitä katemateriaalia sen pitäisi olla?
Sinun täytyy ehdottomasti piirtää leikkauksia, jotta voit miettiä räystästä, uskon, että sen ratkaiseminen voi olla hankalaa.
Höyryjarru sisäkaton ja eristyksen välillä suosittelen ehdottomasti (tai höyrysulku, jos haluat). Myös hengittävän katon on vaikea käsitellä kondenssia. Ehkä voit käyttää toisenlaista ilmanpitävää ratkaisua, kuten savirappausta? Jos et halua höyryjarrua.
Byggnadsingenjör
· Skåne
· 1 458 viestiä
Uudistuotannossa rakennuksen suunnittelija tekee tarvittavat laskelmat ja rakenneratkaisut. Tätä ei pidä tehdä maallikkona itse.
jos haluat näkyviä kattokannattimia/palkkeja, sinun on rakennettava eristetty katto niiden yläpuolelle. Ehkä kattokannattimet, kipsi/puuverhous, kosteussulku, raakapontti, 20 cm puukuitueristys tukien välillä, tuulensuojapaperi, tuuletusrako, tuet, kattomateriaali?A Abyaby sanoi:Suunnittelen tolpparunko rakenteista rakennusta. Silloin sisäkaton voi kiinnittää yläreunan kannatinpuuhun. Mutta miten pitäisi ajatella sen jälkeen? Sen pitäisi olla hengittävä talo ja seinät eristetään hamppulla ja kalkilla. Katon eristys pelkästään löysällä hampulla.
Pohdin kosteussulkua kattoeristeen suhteen. Pohdin myös myrskyjä ja miten katto eristyksineen kiinnitetään niin, ettei se lennä myrskyssä.
En halua näkyviä pultteja enkä läpivientejä, jotka muodostavat kylmäsiltoja.
Jotta katto ei olisi liian massiivinen, voidaan jättää eristys tekemättä ulkoseinien ulkopuolelle ja nostaa ulkoseiniä 20 cm. Tämä antaa vaikutelman ohuesta siististä katosta.
Ovela rakenne
Se oli todella hyvä vinkki. Kiitos siitä.Biggle sanoi:
jos haluat näkyvät kattotuolit/palkit, sinun on rakennettava eristetty katto niiden yläpuolelle. Ehkä, kattotuolit, kipsi/puuviimeistely, kosteusjarru, raakapontti, 20 cm puukuitueriste reguloiden välissä, tuulensuoja, ilmarako, reglat, kattomateriaali?
Jotta katosta ei tulisi liian kömpelöä, voidaan jättää eristys pois seinien ulkopuolelta ja nostaa ulkoseinät 20 cm. Antaa ohuen ja huolitellun katon illuusion.
Ovela rakenne![]()
Klikkaa tästä vastataksesi