Hei, aion rakentaa pation plinthillä ja ajattelin mittoja 7x4m. Kysymykseni on, minkä kokoiset kantavat palkit/lattia-anturat tarvitsen ja riittääkö ne?

Tässä tulee klassikko, joka on täydellinen terassien mittojen määrittämiseen:

Taulukko kantavien palkkien etäisyyksistä ja mitoista terassin rakentamiseen.

Kerro, jos tarvitset apua taulukon lukemiseen.

• Tykkään
vboivie
  • Laddar…
H huggan sanoi:
Säg till om du behöver hjälp med att läsa tabellen.
Oletan, että jos minulla on terassi, joka on 4m syvä, minun pitäisi käyttää 2 pilaririviä, joiden välillä on korkeintaan 2.4m, ja silloin minun pitäisi käyttää 45x170. Olenko tulkinnut oikein?

Oletetaan, että kiinnität kantopalkin taloon ja sitten kaksi pilaririviä tälle 4 m:lle.

Jos katsot 2,4 m ja 45*170 sarakkeesta, se antaa sinulle 1,8 metriä pilarien väliin.

Jos katsot oikeaa taulukkoa, tarvitset lattiaregelin joka kestää vähintään 2 m kantopalkkien välin, mikä on 45*145.

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
H huggan sanoi:
Oletan, että kiinnität kantopalkin taloon ja sitten kaksi pilaririviä tälle 4 m:lle.

Jos tarkistat 2,4 m sarakkeessa ja 45*170, se antaa sinulle 1,8 metriä pilarien väliin.

Jos tarkistat oikeasta taulukosta, tarvitset lattiasäännön, joka kestää vähintään 2 m kantopalkkien välillä, mikä on 45*145.
Kiitos. Nyt tiedän. Suuret kiitokset

N Nygge72 sanoi:
Tackar.

Var och mätte vid byggstället idag och får då frågan på detta vis. Om jag ej sätter en bärlina i huset utan har en friliggande altan. Kan jag då klara mig på 2 plintrader om jag kör med överhäng på på vardera sida?

Tänker altanstorlek 4x5,5 alt 3,5x5,5m

vilka dimensioner behöver jag då och antal plintar för att klar det på 2 plintrader?

H huggan sanoi:
Oletan, että kiinnität kantavan palkin taloon ja sitten kaksi pylväsporukkaa 4 m matkalle.

Katsoessasi sarakkeesta 2,4 m ja 45*170 se antaa sinulle 1,8 metriä pylväiden väliin.

Katsoessasi oikeanpuoleisesta taulukosta tarvitset lattiasäleen, joka kestää vähintään 2 m kantavien palkkien väliä, mikä on 45*145.
Pakko kysyä kuitenkin. Olen nyt käynyt mittaamassa rakennuspaikalla ja voin valita terassin koon 4x5,5m tai 3,5x5,5m

Jos en aseta kantavaa palkkia taloon, mitä en todennäköisesti tee. Onko silloin mahdollista selvitä kahdella pylväsporukalla, jos käytän tiettyä ylitystä kummallakin puolella? Minkä kokoiselle kantavalle palkille, lattiasäleille ja pylväsväleille päätyisin siinä tapauksessa, ja kuinka paljon ylitystä (mieluiten ei kovin paljon ehkä)?

Sharky58 Sharky58 sanoi:
Oletko nähnyt nämä kaksi yksinkertaista laskinta:

[linkki]

[linkki]

/Göran
Kyllä, mutta olin epävarma, ovatko kyllästetty puutavara ja kantava puutavara sama asia?

Beijer sanoo, että painekyllästetyt rakennussäännöt kuuluvat lujuusluokkaan C24 - Karl Hedin sanoo, että painekyllästetyt rakennussäännöt eivät kuulu luokkaan C24, mutta vastaavat C24. Joten todennäköisesti he ilmaisevat saman asian eri tavoin. Mutta tulkitsen niin, että se lasketaan C24:ksi.

/Göran

Sharky58 Sharky58 sanoi:
Beijer sanoo, että painekyllästetyt rakennusmateriaalit luokitellaan kestävyyden mukaan luokkaan C24 - Karl Hedin sanoo, että painekyllästetyt rakennusmateriaalit eivät ole luokkaa C24, mutta vastaavat C24:ää. Joten todennäköisesti he ilmaisevat asian eri tavoin, mutta puhuvat samasta asiasta.
Mutta tulkitsen niin, että ne lasketaan C24-luokkaan.

/Göran
Okei. Itse henkilökohtaisesti ajattelen, että painekyllästetty tuntuu paljon pehmeämmältä kuin tavallinen puu. Mutta se voi olla vain tunne.

Mitä tiedän, se on painettu C18.

Tämä on se, mikä hämmentää minua:

Impregnoitu C24-laatuinen puutavara, koko 45x195mm ja pituus 4,8m, hinta 45,75 kr/m.

Byggregelinformation: Sundahus B, längd 3000 mm, C24, impregnerad, vikt 8,217 kg/m, fyrkantiga hyvlade sidor, trädskyddsklass NTR/A.

45x120 K-virke C24 IMP NTR/AB valintavaihtoehto puutavarakaupassa.

Bauhaus, Beijer ja Woody - kaikki väittävät "C24".

/Göran

Ovatko he kirjoittaneet sen niin, mutta jokainen sääntö on yleensä leimattu. Olen kyllä nähnyt vain 18 kaikilla kerroilla, kun olen ostanut.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.