Vain jos jotain suurta ja terävää putoaa altaaseen... Kuten hirvi tai puu...

...ja sitä meidän pitäisi yrittää välttää :-)

Puita ei luultavasti ole, sillä olemme kaataneet kaikki puut, jotka voisivat kaatua altaan ja talon päälle altaan rakentamisen yhteydessä.
Hirviä on paljon metsässä, mutta kuten sanottu, niiden pitäisi ylittää 2 aitaa ja olla pelkäämättä koiria (6 kappaletta)

Toinen kysymys, puheen ollen kloroinnista.
Näytät todella tietävän, mistä puhut, joten heitän kysymyksen sinulle ja jos et halua vastata tai jaksa, se on täysin ok.

Uima-allas, joka on minun mittojeni, kuinka paljon klooria minun pitäisi käyttää?
Minulla on suolageneraattori, joka pitäisi olla käytössä ensi kaudella kun allas on toiminnassa.

Noudata vain säiliössä olevia chokkiklooriohjeita. Tavallinen shokkiklooraus riittää, sillä talvella ei yleensä kulu paljon vapaata klooria, kun vesi on kylmää eikä kukaan ui.
Sen sijaan sinun tulisi alkaa mitata klooria ja pH:ta, kun veden lämpötila lähestyy 10 astetta keväällä, ja kun klooripitoisuus alkaa laskea, on aika käynnistää allas uudelleen. Jos pH on kunnossa talvisulkemisen aikana, se on suurimmaksi osaksi kunnossa uudelleenkäynnistyksessä, edellyttäen, ettet asu jonkin saasteita päästelevän tehtaan vieressä. pH- ja alkalimittaukset voivat olla hieman epävarmoja ennen kuin altaan käynnistys ja lämpötila sekä kierto ovat käynnissä.
Mitä tulee suolaklorinaattoriin, odottaisin sen käynnistämistä, kunnes olet saavuttanut ehkä 18-20 astetta, ja tästä on paljon kirjoitettu poolifoorumilla.

Mitä kemiaan tulee... Vältä halpoja tikkuja, koska niiden lukeminen on hieman hankalaa; itse olen käyttänyt Aquachekia, joka toimii OK, kunhan vesi ei ole liian kylmää.
Muuten Folkpools kemialaskuri on erittäin hyvä apuväline kemian tasapainottamiseen.

Tulipa mieleeni, että sinun pitäisi silti asettaa paino ainakin siihen asti, kunnes jää on muodostunut. On olemassa riski, että sinulla on kloorinkulutusta auringonsäteiden vuoksi. Se voi mieluiten olla veden pinnan tasolla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.