7 715 lukukertaa ·
19 vastausta
8k lukukertaa
19 vastausta
Palkkien kantavuus... peittää allas
Sivu 1 / 2
Hei,
Olen uusi foorumilla ja etsin epätoivoisesti vastauksia...
Minulla on uusi, 6*12m uima-allas, joka täytyy peittää talveksi. Ongelma on, etten saa käsiksi peitelevyjä muualta kuin folkpoolista, ja siellä ne ovat tosi kalliita.
Joten minulla on paljon aaltopeltiä, jota voisi ehkä käyttää. Ongelma on, miten kantaa pellit johtuen jännevälistä (6m). Jänneväli aiheuttaa sen, että minun on jatkettava tukipuita (45*145 tai 45*170). Kysymys kuuluu, kuinka tiheään tukipuiden täytyy olla, jotta ne jaksavat kantaa pellit sekä lumen, sanotaan vaikka 1 metri lunta.
Tietääkö joku fiksu?
Tai onko joku muu hyvä budjettivaihtoehto?
Kiitos etukäteen!
/Karl
Olen uusi foorumilla ja etsin epätoivoisesti vastauksia...
Minulla on uusi, 6*12m uima-allas, joka täytyy peittää talveksi. Ongelma on, etten saa käsiksi peitelevyjä muualta kuin folkpoolista, ja siellä ne ovat tosi kalliita.
Joten minulla on paljon aaltopeltiä, jota voisi ehkä käyttää. Ongelma on, miten kantaa pellit johtuen jännevälistä (6m). Jänneväli aiheuttaa sen, että minun on jatkettava tukipuita (45*145 tai 45*170). Kysymys kuuluu, kuinka tiheään tukipuiden täytyy olla, jotta ne jaksavat kantaa pellit sekä lumen, sanotaan vaikka 1 metri lunta.
Tietääkö joku fiksu?
Tai onko joku muu hyvä budjettivaihtoehto?
Kiitos etukäteen!
/Karl
Myös minä ajattelin laittaa tuen säännön keskelle, jotta siitä muodostuu T, ja peittää jalan solumuovilla säästääkseen pool-linerin. Kysymys on, mihin Cc:hen reglarit pitäisi asettaa? Riittääkö Cc 100 vai pitäisikö niiden olla tiheämmin?
Pitäisi olla kuin laskisi minkä tahansa katon. Etsi lumikuorma katto tai vastaavaa.
Ehkä voit vähän alentaa, ettei sortuminen olisi katastrofi.
Solumuovi pohjassa säännön alla kuulostaa fiksulta jakamaan kuorma suuremmalle alueelle.
Ehkä voit vähän alentaa, ettei sortuminen olisi katastrofi.
Solumuovi pohjassa säännön alla kuulostaa fiksulta jakamaan kuorma suuremmalle alueelle.
Minulla on 6m (135mm?) peltejä, jotka löysin käytettyinä bloketista. Ne kestävät ongelmitta lumikuorman.
Poolforumissa on muutama osoite yrityksille, jotka myyvät peltejä edullisesti. Huomaa kuitenkin kuljetus, se on hankalaa ja raskasta.
On myös muita ratkaisuja, kuten ilmatyynyt pressun alla.
Poolforumissa on muutama osoite yrityksille, jotka myyvät peltejä edullisesti. Huomaa kuitenkin kuljetus, se on hankalaa ja raskasta.
On myös muita ratkaisuja, kuten ilmatyynyt pressun alla.
Minulla on folkpool's-allas. Olen aktiivinen poolforumilla, mutta en saanut mitään järkevää vastausta tähän rakennuskysymykseen.
Asia on se, että olen ylittänyt allasbudjettini vähintään kaksi kertaa tänä vuonna, joten kustannuksen tuominen esiin, joka on lähes 20 000 ennen joulua, on täysin mahdotonta... en halua joutua lynkatuksi
Joten siksi mietin rakenteen luomista, jonka päälle voisi asettaa kattopellit tai pingottaa pressun yli. Mutta jos asettaa kattopellit, minkälaista Cc:tä tulisi käyttää? Vai toimiiko pressu suojana rakenteen päällä? Yhdenmukaisesti pingottaminen ei oikein toimi tällaisilla valtavilla pinnoilla, kuten 6*12m.
Asia on se, että olen ylittänyt allasbudjettini vähintään kaksi kertaa tänä vuonna, joten kustannuksen tuominen esiin, joka on lähes 20 000 ennen joulua, on täysin mahdotonta... en halua joutua lynkatuksi
Joten siksi mietin rakenteen luomista, jonka päälle voisi asettaa kattopellit tai pingottaa pressun yli. Mutta jos asettaa kattopellit, minkälaista Cc:tä tulisi käyttää? Vai toimiiko pressu suojana rakenteen päällä? Yhdenmukaisesti pingottaminen ei oikein toimi tällaisilla valtavilla pinnoilla, kuten 6*12m.
Sain maksaa 4500 75m2:stä 6m pitkinä paloina.
Katso blocket.
Huomaa, että allaspeitteellä on kaksi toimintoa.
1. Varmista, että allas ei tulvi, eli pidä ylivuotoluukku vedestä.
2. Turvallisuus, jotta eläimet, lapset tai muut eivät astu piilotettuun altaaseen.
Katso blocket.
Huomaa, että allaspeitteellä on kaksi toimintoa.
1. Varmista, että allas ei tulvi, eli pidä ylivuotoluukku vedestä.
2. Turvallisuus, jotta eläimet, lapset tai muut eivät astu piilotettuun altaaseen.
Olen etsinyt Blocketista TP128:aa ja 104:aa, mutta en ole löytänyt paljoa. Tai niitä on, mutta ne maksavat noin 15 000 plus rahti Smålandista Tukholmaan...
Vedenpinta on vähän yli metrin alapuolella ylivuotoputkista, joten tulvariskiä ei ole, ellei tule uusi jääkausi, joka nostaa kaiken ylös. Ajattelin myös ripustaa uppopumpun, jossa on tason anturi, jotta jos vesi on lähellä ylivuotoputkia, se pumpataan ulos.
Turvallisuus on taattu, koska olen pystyttänyt aidan (Gunnebo, 1,20 metriä korkea) uima-altaan ympärille, joten lapset eivät pääse putoamaan sinne, ja eläinten on ensin ylitettävä 1,60 metriä korkea aita tontin ympärillä, sekä 1,20-aidan. Lisäksi koirillani on pelottava vaikutus villieläimiin haukullaan.
Mutta vain peite, joka kiristetään veden pinnalle, tuntuu vähän siltä... Vai mitä sanotte?
Vedenpinta on vähän yli metrin alapuolella ylivuotoputkista, joten tulvariskiä ei ole, ellei tule uusi jääkausi, joka nostaa kaiken ylös. Ajattelin myös ripustaa uppopumpun, jossa on tason anturi, jotta jos vesi on lähellä ylivuotoputkia, se pumpataan ulos.
Turvallisuus on taattu, koska olen pystyttänyt aidan (Gunnebo, 1,20 metriä korkea) uima-altaan ympärille, joten lapset eivät pääse putoamaan sinne, ja eläinten on ensin ylitettävä 1,60 metriä korkea aita tontin ympärillä, sekä 1,20-aidan. Lisäksi koirillani on pelottava vaikutus villieläimiin haukullaan.
Mutta vain peite, joka kiristetään veden pinnalle, tuntuu vähän siltä... Vai mitä sanotte?
Oletko ratkaissut turvallisuuden ja laskenut vedenpinnan niin paljon, että et oikeasti tarvitse levyjä. Peitteen laittaminen päälle on täysin turhaa, koska ne vain painuvat vedenpintaan, ja kaikki lika kerääntyy sen päälle, ja kun vedät sen pois, kaikki lika päätyy kuitenkin altaaseen. Sijoita mieluummin rahasi allasrobottiin Yhdysvalloista kevääseen.
Okei, koska ajattelin myös laittaa tukipalkit pitkille sivuille ollakseni 100-varma siitä, etteivät ne painu sisään esimerkiksi roudan takia... Olen kylläkin täyttänyt ensimmäiset 100 cm altaasta vain singelillä, mutta silti.
Oletko aktiivinen poolifoorumilla? Jos niin, onko projektisi siellä esillä?
Oletko aktiivinen poolifoorumilla? Jos niin, onko projektisi siellä esillä?
Jos sinulla on salaojitusmateriaalit altaan ympärillä, routapainumisriski on käytännössä olematon. Minulla on sama periaate plus puuterassi ympärillä, joka vakauttaa. Olen ollut erittäin aktiivinen poolforumilla, mutta riidan jälkeen Rickardin kanssa päätin jättää foorumin, koska tunsin oloni vain hyväksikäytetyksi antaessani neuvoja ja vinkkejä samalla kun hän keräsi rahaa ja lähetti pilkkaavia yksityisviestejä ja sähköposteja. Siksi annan mieluummin neuvojani BH:ssa tarvitseville.
Itse lasken vesipinnan 2 dm alle leveyspoiston, laitan vähän styroxia siihen, tukkia tuloliitännän, tyhjennän letkut niin hyvin kuin mahdollista ja pidän kesäaltaan suojan roskasuojana sekä asetan levyt päälle erittäin pienellä kallistuksella.
Unohda myöskään sokkikloorata ennen talviummistusta.
Itse lasken vesipinnan 2 dm alle leveyspoiston, laitan vähän styroxia siihen, tukkia tuloliitännän, tyhjennän letkut niin hyvin kuin mahdollista ja pidän kesäaltaan suojan roskasuojana sekä asetan levyt päälle erittäin pienellä kallistuksella.
Unohda myöskään sokkikloorata ennen talviummistusta.
Ikävää, että jätit foorumin.
Ne, jotka tietävät mistä puhuvat, ovat tarpeellisia, mutta sellaiset, jotka vain ansaitsevat rahaa toisten kustannuksella, eivät ole.
Valitettavasti jälkimmäisiä on enemmän kuin ensimmäisiä...
Ang skräpskydd, jos ompelee yhteen 2 pressua siten, että ne mittaavat minun tapauksessani 10*20m ja antaa reunojen levätä särkällä, kyllähän roskat sitten nousevat ylös kun nostan pressun?
Ajatus on saada talvilevyt ensi talvena, mutta tällä hetkellä budjettini on mennyt pieleen pahasti 2 kertaa ja kumppani vain nauraa minulle, kun yritän saada vähän rahaa altaalleni.... = unohda se!
Otin vastaan mastodont-projektin, jota kadun ajoittain kuitenkin... 6*12 syväosiolla, teen kaiken itse.
Maa on moreenia ja kivet ovat kooltaan 2-3 tonnia...
Ang. chockkloreringen, miksi se tehdään ennen talvea? Aion tehdä sen, mutta mikä voisi olla seuraus, jos ei tee sitä?
Ne, jotka tietävät mistä puhuvat, ovat tarpeellisia, mutta sellaiset, jotka vain ansaitsevat rahaa toisten kustannuksella, eivät ole.
Valitettavasti jälkimmäisiä on enemmän kuin ensimmäisiä...
Ang skräpskydd, jos ompelee yhteen 2 pressua siten, että ne mittaavat minun tapauksessani 10*20m ja antaa reunojen levätä särkällä, kyllähän roskat sitten nousevat ylös kun nostan pressun?
Ajatus on saada talvilevyt ensi talvena, mutta tällä hetkellä budjettini on mennyt pieleen pahasti 2 kertaa ja kumppani vain nauraa minulle, kun yritän saada vähän rahaa altaalleni.... = unohda se!
Otin vastaan mastodont-projektin, jota kadun ajoittain kuitenkin... 6*12 syväosiolla, teen kaiken itse.
Maa on moreenia ja kivet ovat kooltaan 2-3 tonnia...
Ang. chockkloreringen, miksi se tehdään ennen talvea? Aion tehdä sen, mutta mikä voisi olla seuraus, jos ei tee sitä?
Ongelma pressujen kanssa on, että lumi ja vesi painavat pressua pintaa vasten, ellei sinulla ole levyjä sadesuojana. Teltan rakentaminen kestää ensimmäiseen myrskyyn asti, ja viime talvena kaksi levyä jopa nousi ja lensi 10 metriä myrskyn aikana.
Shokkiklooraus teen, koska
1. Poistan kaiken sitoutuneen kloorin, jotta keväällä on nälkäinen vapaa kloori valmiina.
2. En tarvitse täyttää ja käynnistää uima-allasta, kun veden lämpötila nousee 9–10 asteeseen, vaan voin odottaa kauden alkuun toukokuun puoliväliin. Kun klooripitoisuus on korkea talven jälkeen, minun ei tarvitse huolehtia vihreästä vedestä. Kylmän veden kloori- ja pH-säätäminen ilman kiertoa ei yleensä toimi hyvin, vaan on riski, että saa vääriä mittaustuloksia, ja täytyy käyttää nestemäisiä kemikaaleja.
Ps vaikuttava allas sinun täytyy olla rakentanut!
Shokkiklooraus teen, koska
1. Poistan kaiken sitoutuneen kloorin, jotta keväällä on nälkäinen vapaa kloori valmiina.
2. En tarvitse täyttää ja käynnistää uima-allasta, kun veden lämpötila nousee 9–10 asteeseen, vaan voin odottaa kauden alkuun toukokuun puoliväliin. Kun klooripitoisuus on korkea talven jälkeen, minun ei tarvitse huolehtia vihreästä vedestä. Kylmän veden kloori- ja pH-säätäminen ilman kiertoa ei yleensä toimi hyvin, vaan on riski, että saa vääriä mittaustuloksia, ja täytyy käyttää nestemäisiä kemikaaleja.
Ps vaikuttava allas sinun täytyy olla rakentanut!
Mutta eikö ole mitään riskiä, että liner vahingoittuisi, jos ei käytetä levyjä?