Sillä ei näytä olevan lainkaan keulaa, ja siksi se ei todennäköisesti kuljeta mitään lastia. Uskon siis, että se on pystytetty vain näön vuoksi.

Tai siis, jos se on irti kuten sanot, sillä on tietysti yläpuoli. Hmm, pohjapiirros/luonnos voi antaa enemmän vihjeitä.

Olen ratkaissut koko asian... otin tarkastuskameran ja lähetin sen reikään. jonkin matkaa ylöspäin näki, miten se oli otettu pois palkista ja yläosa katosi seinään/hammarbandet

• Tykkään
Surly
  • Laddar…
Nissens
N NorthernLiving sanoi:
Olen ratkaissut asian... otin tarkastuskameran ja lähetin sen reikään. vähän ylempänä näki kuinka se oli poistettu palkista ja yläosa katosi seinään/hammarbandet
Aika omituista, miksi siinä on niin vahva palkki sitten?

Nissens Nissens sanoi:
Aika kummallista, miksi siinä on niin vahva palkki?
En ole millään tavalla asiantuntija rakenteissa, mutta luulen, että vaikka palkki ei kokonaisuudessaan lepää kannattimella, niin siitä on apua, jos se on vahvempi muilta osin.

Vertaapa ristikkopalkkiin, jossa "kaikki" palkki ei lepä turvallisesti;
Kattopalkin periaatekuva, jossa on numeroidut osat ja kolmiorakenne, esimerkki ristikkopalkista, joka ei lepää täysin tukipisteillä.

Se voisi olla ripustettu, eli ripustettu risteäviin palkkeihin.

Mikael_L
Palkki voi myös levätä muilla/lisätuilla, kuten pylväillä silloin tällöin. Ei ole mitään pakkoa, että tuki on aivan reunassa.

S Styrman_jansson sanoi:
En ole lainkaan asiantuntija rakenteiden suhteen, mutta luulen, että vaikka "koko" palkki ei lepäisi tuen päällä, niin se auttaa, jos se on vahvempi muissa osissa.
Kyllä, näin on. Mutta samalla on suurempi riski, että palkki halkeaa, jos näin on tehty. Leikkausjännitys on suurin päissä. Balkin leikkausjännityksen kaaviot: näyttää kaksi palkkia, joissa on merkitty jännityksen jakautuminen ja tuet eri kohdissa.

• Tykkään
karlmb ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.