Hei!
Onkohan joku, joka voisi auttaa rautapalkin laskemisessa.
Minulla on laskelma liimapuupalkista. Jännemitta-5m, liimapuuta 115 x 495, taipuma 8 mm.
(liimapuuta 115 x 405, taipuma 20mm)

Onko joku, joka voi muuntaa tämän H- tai I-palkiksi?
 
Kuinka suuria kuormat ovat ja missä kohtaa palkkia ne sijaitsevat? Jakautunut kuorma vai useita pistekuormia?

Ehkä voin auttaa sinua, jos saan tietää nämä luvut.
 
Valitettavasti en tiedä kuormituksia tai pisteitä. Taloon, jossa on tasakatto, rakennetaan lisäosa kulmaan, myös tasakatto. 5 metriä vanhasta ulkoseinästä poistetaan ja se korvataan palkilla. Puutavaratalolla on ollut joku laskemassa tätä, mutta saadakseen laskelman teräspalkista rautakauppa haluaa 1500 kr >:(. Koska minulla on laskettuna liimapuupalkin taipuma, pitäisi ehkä pystyä laskemaan käänteisesti ja selvittämään, mitä se vastaisi I-palkissa.
 
hemma sanoi:
Valitettavasti en tiedä kuormia tai pisteitä. Talo, jossa on tasakatto, jota on tarkoitus jatkaa kulmassa, myös tasakattoisena. 5 metriä vanhasta ulkoseinästä on tarkoitus poistaa ja korvata palkilla. Puutavaratalolla on ollut joku laskemassa tätä, mutta rautapalkin laskeminen rautakaupassa maksaa 1500 kr >:(.
Koska minulla on laskelma liimapuupalkin taipumisesta, voisi ehkä laskea palkin vastavuorot ja selvittää, mille I-palkki vastaisi.
Toki, voimme järjestää sen, mutta tarvitsen siinä tapauksessa hieman tietoja liimapuupalkista, kuten taivutusvastuksen tai poikkileikkauksen jäykistysmomentin ja E-moduulin. Näiden tietojen pitäisi olla siellä, missä laskit liimapuupalkin.
 
liimapuutanko, joka on 6 m pitkä, 115x400, ja johon kohdistuu pistekuormitus 300 kg keskellä, taipuu 3 mm. Ainakin se, jonka olen laittanut ullakolle....
 
Aion mennä alas puukauppiaalle ja nähdä, jos hän voi hankkia nämä tiedot tai ainakin antaa minulle puhelinnumeron liimapuupalkin valmistajalle.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.