Hei foorumi.

Olen kaatamassa kantavaa seinää keittiön ja olohuoneen väliltä. Seinä korvataan liimapuupalkilla ja ajattelin kysyä, jos joku foorumilla voisi auttaa palkin mitoituksessa. Rakennesuunnitelma puuttuu, ja koska talo on kuolinpesä, ei ole ketään, jolta kysyä sitä.

Talossa on pulpettikatto, jonka kaltevuus on 4° . Huopakatto eristyksellä. Lumivyöhyke 2,5. Kuvan punaiset viivat ovat kattotuolit, sininen viiva on seinä, joka korvataan liimapuulla. Seinän, jonka liimapuupalkin pitäisi kantaa, pituus on 415 cm ja leveys 465 cm.
Piirros, joka esittää lattia- ja kattorakennetta: punaiset viivat kuvaavat kattoristikoita ja sininen viiva on purettava kantava seinä, joka korvataan liimapuupalkilla.
Oletko rakennusinsinööri tai vain taitava laskemaan? Olisin erittäin kiitollinen avusta!

A AdamHag sanoi:
Hei foorumi.

Olen poistamassa kantavan seinän keittiön ja olohuoneen väliltä. Seinä korvataan liimapuupalkeilla ja ajattelin kysyä, voisiko joku foorumilta auttaa palkeille tehtävän mitoituksen kanssa.
Rakennuspiirustuksia ei ole ja koska talo on kuolinpesä, minulla ei ole ketään keneltä niitä kysyä.

Talossa on pulpettikatto, jonka kaltevuus on 4°. Kattohuopaeristyksellä. Lumivyöhyke 2,5. Kuvassa punaiset viivat ovat kattotuoleja, sininen viiva on seinä, joka korvataan liimapuulla. Seinä, jota liimapuupalkin tulee kantaa, on 415 cm pitkä ja 465 cm leveä.
[kuva]
Oletko rakennusinsinööri tai vain hyvä laskemaan, olen erittäin kiitollinen avusta!
Mitä me näemme? Onko se suunnitelma?

StrukturalAB StrukturalAB sanoi:
Mitä se on
Mitä se on mitä me näemme? Suunnitelma?
Olen uusi foorumilla. Eivätkö jäsenet yleensä tee suunnitelmaa ennen kantavan seinän purkamista? 🙂

BirgitS
Se on luultavasti enemmän siitä, että emme ymmärrä, mitä nämä linjat tarkoittavat.

Sitten on mahdollista, että kunnalla on piirustuksia rakennusluvasta. Oletko kysynyt heiltä?

Mutta rakennussuunnittelijat jne. ovat harvassa foorumilla, joten useimpien on varmastikin palkattava rakennussuunnittelijoita sen sijaan.

BirgitS BirgitS sanoi:
On varmaan enemmän siitä, että emme ymmärrä, mitä nämä linjat tarkoittavat.

Sitten sattuu, että kunnalla on piirrustukset rakennusluvasta. Oletko kysynyt heiltä?

Mutta rakennussuunnittelijoita ym. on vähän foorumilla, joten useimpien on varmaan palkattava rakennussuunnittelija sen sijaan.
Ymmärrän 🙂

Olen saanut kaikki dokumentit, jotka kunnalla on talosta, mutta ei mitään yksityiskohtaista piirrosta.

Olen saanut apua rakennusinsinööriltä laskemaan mitat, ja palkit saapuvat viikon lopussa.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Se on varmaan enemmän, ettemme ymmärrä, mitä nämä viivat tarkoittavat.

Sitten joskus kunnassa on piirustuksia rakennusluvasta. Oletko kysynyt heiltä?

Mutta foorumilla on vähän rakennussuunnittelijoita jne., joten useimpien on varmaan palkattava rakennussuunnittelijoita sen sijaan.
Olen suunnittelija 😇

A AdamHag sanoi:
Olen uusi foorumilla. Eikö jäsenillä yleensä ole suunnitelmaa ennen kuin he purkavat kantavan seinän? 🙂
Suunnitelmalla tarkoitin sitä, onko kyseessä talon ylhäältä nähty näkymä, ts. pohjapiirros.

Suunnitelmalla tarkoitin, onko kyseessä ylhäältä päin katsottu talo, eli suunnitelmakuva.
Ymmärrän! 🙂
Kyllä, se on ylhäältä päin katsottu talo.

• Tykkään
StrukturalAB
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.