4 448 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Pakkeloida kipsiä *huokaus*
Useimmat työvaiheet sujuvat hyvin, kun teen huoneen täydellisen remontin, mutta tasoitus tuntuu pelottavalta. Miten maallikkona teen sen helpoiten ja parhaiten? Tasoitanko kipsilevyjen välin niin, että se on tasainen, liimaan kangasliimaa/tapettiliimaa kun se on kuivunut ja laitan paperinauhan siihen, sitten kun se on kuivunut, muutama kerros tasoitetta päälle? Tämä siis seinille. Huomaa, että ei tarvitse mennä nopeasti, enkä halua tasoittaa nauhaa sisälle, minulla on huonoja muistoja siitä.
Minulla on myös kipsiä katossa, joka on kulmakatto, eli se on kulmat seinälle ja kaksi kulmaa katon keskellä ylhäällä, jotka pitää tasoittaa. Miten tämä tehdään helpoimmin ja parhaiten, jotta siitä tulee mahdollisimman hyvä ja kestävä?
Minulla on myös kipsiä katossa, joka on kulmakatto, eli se on kulmat seinälle ja kaksi kulmaa katon keskellä ylhäällä, jotka pitää tasoittaa. Miten tämä tehdään helpoimmin ja parhaiten, jotta siitä tulee mahdollisimman hyvä ja kestävä?
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 623 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 623 viestiä
Esivalmistelu vie eniten aikaa. Varmista, että sinulla on hyvät työkalut, kuten leveä tasoitelasta. Hiomapaperi, varmista, että voit hioa koko leveyden samanaikaisesti, älä laita liikaa tasoitetta kerralla, on parempi antaa sen kuivua ja tasoittaa uudelleen, hioa, tasoittaa jne. Kyse ei ole pelkästään raosta, kipsilevyt ovat yleensä viistettyjä reunoilta, joten koko osa on tasoitettava, jotta seinä olisi sileä. Kuten joku toinen kirjoitti aiemmin, katso YouTubesta, miten se tehdään. Onnea!M Mattias E Svensson sanoi:Useimmat työvaiheet sujuvat hyvin, kun kunnostan huonetta, mutta tasoitus tuntuu pelottavalta. Miten voin tehdä sen helpoiten niin, että siitä tulee niin hyvä ja yksinkertainen kuin mahdollista? Tasoitanko kipsilevyjen välisen raon niin, että siitä tulee tasainen, liimaanko kangasliimaa/tapettiliimaa kun se on kuivunut ja asetan paperinauhan siihen, sitten kun se on kuivunut, laitan muutaman kerroksen tasoitetta päälle? Tämä siis seiniin. Huom, ei tarvitse tapahtua nopeasti enkä halua tasoittaa nauhaa sisään, minulla on huonoja muistoja siitä.
Minulla on myös kipsiä katossa, joka on viistokatto, ts. siinä on kulma seinään ja kaksi kulmaa katon keskellä ylhäällä, jotka pitää tasoittaa, miten tehdään se helpoiten ja parhaiten niin, että siitä tulee mahdollisimman hyvä ja kestävä?
Kuten edellinen puhuja sanoi. Käytä mieluummin hieman vähemmän tasoitetta ja useammassa erässä.
Pölyisin ja tylsin osa on hionta.
Ensimmäisissä yrityksissäni houkutti levittää liikaa tasoitetta ja sitten hioa kuin hullu lopputuloksen saavuttamiseksi. Se johti vain ylimääräiseen hikoiluun, ja 50 % tasoitteesta päätyi uransa alasajoon pölynä.
Pienen harjoittelun jälkeen 99 % lopputuloksesta syntyy tasoitelastan avulla ja jäljelle jää vain kevyt viimeistely hiomakivellä.
Pölyisin ja tylsin osa on hionta.
Ensimmäisissä yrityksissäni houkutti levittää liikaa tasoitetta ja sitten hioa kuin hullu lopputuloksen saavuttamiseksi. Se johti vain ylimääräiseen hikoiluun, ja 50 % tasoitteesta päätyi uransa alasajoon pölynä.
Pienen harjoittelun jälkeen 99 % lopputuloksesta syntyy tasoitelastan avulla ja jäljelle jää vain kevyt viimeistely hiomakivellä.
Olen liimannut nauhat märkätilojen liimalla sen jälkeen kun olen täyttänyt saumat kipsilaastilla. Tuli hyvä ilman kuplia, kun olen nyt tasoittanut päälle.
Teen niin myös. Olen kuitenkin ehtinyt remontoida lähes 220m2 kipsikattoa, ja vielä enemmän seiniä. Mielestäni on edelleen todella vaikeaa saada nauhaa suoraan tasoitteeseen. Kokeilen tasaisin välein, mutta aina kadun, ja alan liimaamaan. Aikaa lukuun ottamatta, liimaamisessa ei ole mitään vikaa, se on luultavasti parempi kestävyyden kannalta. Ammattilaiset eivät tee sitä, koska se vie aikaa. Katon lyhyiden, ei upotettujen saumojen osalta liimaus on todennäköisesti ainoa järkevä vaihtoehto.M Mattias E Svensson sanoi:
Kuinka kauan kestää, että liima kuivuu nauhoja vasten verrattuna siihen, että tasoite kuivuu nauhoja vastaan?M mojjen sanoi:Teen samoin. Olen kuitenkin ehtinyt kunnostaa lähes 220m2 kipsikattoa ja vielä enemmän seiniä. Mielestäni on edelleen todella vaikeaa saada nauha suoraan tasoitteeseen. Olen kokeillut säännöllisin väliajoin, mutta aina kadun ja alan liimata. Ajan lisäksi liimaamisessa ei ole mitään vikaa, se on todennäköisesti parempi, kun kyse on kestävyyden suhteen. Ammattilaiset eivät tee niin, koska se vie aikaa. Katon lyhyiden saumojen osalta, jotka eivät ole upotettuja, liimaaminen on todennäköisesti ainoa järkevä vaihtoehto.
Olen aina käyttänyt tasoitetta paperinauhoihin katossa. Olen silti odottanut seuraavaan päivään.
Seinät, jotka aiotaan tapetoida, olen käyttänyt yksinkertaisempaa lasikuitunauhaa, joka itseliimautuu.
Asia nauhojen kanssa on niin, että haluaa (ainakin minä) ensin täyttää raot kipsillä tai spakkelilla, jotta syvennyksestä tulisi tasainen. Joskus olen joutunut levittämään massaa 2 kertaa saadakseni sen riittävän tasaiseksi. Se on ehkä liioittelua, mutta täyttö, muuten nauha painuu uraan. Joten se vastaa spaklauskerrosta nauhan kanssa. Sitten liimaus, jonka annan yleensä kuivua yön yli. Joten aikaa kuluu saman verran kuin yksi spaklauskerros. Se ei haittaa, kun rakentaa itse, mutta jos maalarin täytyy palata seuraavana päivänä, siitä tulee kustannuksia aiheuttavaa.T TheGame sanoi:Kuinka kauan kestää ennen kuin liima kuivuu nauhojen kiinnittämiseksi verrattuna kipsimassan kuivumiseen nauhojen kiinnittämiseksi?
Olen aina käyttänyt kipsimassaa paperinauhojen kiinnittämiseen kattoon. Olen kuitenkin odottanut seuraavaan päivään.
Seinille, jotka aiotaan tapetoida, olen käyttänyt itseliimautuvaa lasikuitunauhaa.
Klikkaa tästä vastataksesi