Terve. Olemme parhaillaan remontoimassa yläkertaa ja siinä yhteydessä olemme purkaneet rappauksen pois toiselta puolelta savupiipun jalustasta. Huomasimme nopeasti, että tiilet eivät ole aivan yhtä siististi ladottu kuin rappaamattomilla sivuilla, mutta emme pitäneet sitä kovin suurena ongelmana (tuo hieman eloa kaikkeen täydellisyyteen).
Mutta sen sijaan mietimme, miten voisimme kätevästi raikastaa sen, eli saada tiilet täysin puhdistettua vanhasta rappauksesta ja saumat suht tasaisiksi? Minulla oli ajatus käyttää esimerkiksi kulmahiomakonetta, mutta en tiedä, kuinka kauan terä kestää, onko teillä parempia ideoita?
Voit käyttää saumanleikkuria ja poistaa saumat, sen jälkeen saumata uudelleen uudella laastilla. Tiilen puhdistaminen ei tule olemaan hauskaa, mutta ota pahimmat kohdat varovasti taltalla ja sitten käytä tiilenpesuainetta.
Voit ottaa saumaleikkurin ja poistaa saumat ja sitten saumailla uudelleen uudella laastilla.
Puhtaan tiilen saaminen ei ole mikään hauska juttu, mutta ota pahimmat varovasti taltalla, sitten muurauksen pesu.
Eli ei ole oikotietä? Sen ei tarvitse olla näyttelyä varten, kunhan tiili ei ole täydellisesti, jos ymmärrät minua.