75 314 lukukertaa ·
38 vastausta
75k lukukertaa
38 vastausta
Painekyllästetty puu terveysriski?
Hyvin monet lapset saavat astmaa ja allergioita.
Se, mitä on jo tapahtunut, kun emme tienneet paremmin, on vaikea korjata, enemmänkin elää terveellisesti.
Toinen rakentaja täällä oli jo ostanut hiekkalaatikon, toinen ei koskaan ostaisi, kuului nyt.
Sairaaksi tullaan ennemmin tai myöhemmin, useimmiten myöhemmin, jos sairastuu liian aikaisin, voi joutua katumuksen valtaan synneistä kuin tupakoitsija, jolla on keuhkolaajentuma.
Se, mitä on jo tapahtunut, kun emme tienneet paremmin, on vaikea korjata, enemmänkin elää terveellisesti.
Toinen rakentaja täällä oli jo ostanut hiekkalaatikon, toinen ei koskaan ostaisi, kuului nyt.
Sairaaksi tullaan ennemmin tai myöhemmin, useimmiten myöhemmin, jos sairastuu liian aikaisin, voi joutua katumuksen valtaan synneistä kuin tupakoitsija, jolla on keuhkolaajentuma.
En ole koskaan maininnut hiekkaa suussa, ehkä se oli joku muu, joka ottaa terveyden vakavasti.JLT sanoi:On olemassa riskejä, kun lapset istuvat hiekkalaatikossa, riippumatta itse laatikon materiaalista. Kuten aiemmin mainitsit, LAPSET VOIVAT laittaa hiekkaa suuhunsa, mikä ei ole hyvä. Itse en henkilökohtaisesti suosittele ottamaan tätä riskiä, onhan olemassa laki Lasten parhaaksi. Lakia tulee myös noudattaa.
Jos kaikesta huolimatta uhmaat tätä lakia, voisit ehkä harkita muovista hiekkalaatikkoa, tai miksi ei vain suurta hiekkakasaa, johon voit laittaa lapsen? Älä unohda tehdä hiekan alkuperätarkastusta, siinä voi olla jälkiä koneiden ja muiden tuotannon yhteydessä käytettyjen laitteiden päästöistä.
Fredellsilla on kahdeksankulmainen hieno juttu hintaan 2900:- tai pieni käsittelemätön kannella 300ClasseClas sanoi:Ostin hiekkalaatikon - rakennussarjan - lehtikuusesta pojille, kun he olivat pieniä. Se puu oli täysin käsittelemätöntä ja sanotaan, että lehtikuusi on melko kestävä ilman käsittelyäkin. 5-6 vuoden jälkeen puu oli alkanut mädäntyä niissä osissa, jotka olivat kosketuksessa maahan, ja laitoin siksi puutavaran saunan kiukaaseen jatkokäyttöön...
Eikö sellaisia hiekkalaatikoita saa enää lehtikuusesta? ??? :![]()
Javisst, själva livet är en 'farlig' resa och naturligtvis undviker man det man själv tror är direkt farligt/skadligt för barnen.Annaman sanoi:
Egentligen förstår jag inte riktigt vad problemet är, upplever du att just det tryckimpregnerade virket är en risk av sådan dignitet, för ditt barn, som du inte är beredd att ta, så respekterar jag det.
MEN varför komma med insinuationer om "lag om barnets bästa", "bör inga barn ha", "ånger för synder", "ta hälsan på allvar" osv osv.
Köp nu den obehandlade eller bygg själv, så är ju iaf. den risken eliminerad för er, åtminstone på hemmaplan, för det vete ju katten vad lekplatsutrustningen på dagis är byggd av.
MVH
Hyvät ihmiset, jatketaan keskustelua rakennusmateriaalien teemasta - painekyllästetty puutavara ja vaihtoehdot sille. Kirjoitukset lasten kasvatuksesta, lasten hyvinvoinnista ja siitä, mitä saa ja ei saa tehdä lasten kanssa, poistetaan tästä langasta jatkossa.
Terveisin,
Moderaattori-MathiasS
Terveisin,
Moderaattori-MathiasS
Juuri tämä laki on mielenkiintoinen, että sellaista saa myydä lapsille, sitä on työstettävä edelleen, koska kaikilla ei ole aikaa olla kaukaa viisaita. Me menimme itse ansaan ja meillä on aivan uusi patio, jolle ehkä pitäisi laittaa matto joka tapauksessa, koska rakennus kiirehdittiin lapsen vuoksi rakennusmiehen tuella. Pitää tarkistaa kunnan kanssa, heidän pitäisi olla niin ympäristötietoisia.byggimpert sanoi:Tottakai, itse elämä on 'vaarallinen' matka ja luonnollisesti vältetään sitä, mikä itse uskotaan olevan suoraan vaarallista/vahingollista lapsille.
En oikeastaan ymmärrä mitä ongelma on, jos juuri sinä koet, että painekyllästetty puutavara on sinun lapsellesi sellainen riski, jota sinä et ole valmis ottamaan, niin kunnioitan sitä.
MUTTA miksi vihjata asioista kuten "laki lapsen parhaasta", "ei pitäisi olla lapsilla", "katumus synneistä", "ottaa terveys vakavasti" jne jne.
Osta nyt käsittelemätöntä tai rakenna itse, niin ainakin tämä riski on poistettu teiltä, ainakin kotona, sillä kuka tietää mitä päiväkodin leikkikenttävarusteet on rakennettu.
Ystävällisin terveisin//Christina.
Se on todennäköisesti täysin oikein, kuten on kuvattu, että kyllästysaineet ovat myrkyllisiä sekä vesieliöille että meille kaksijalkaisille olennoille. Ei kuitenkaan pidä unohtaa perusperiaatetta, että kaikki on myrkyllistä, mutta se on annostelukysymys. Minun on hyvin vaikea kuvitella, että lapselle, joka leikkii hiekkalaatikossa muutaman tunnin viikossa parin vuoden ajan, olisi merkittävä terveydellinen riski hiekkalaatikon kehikon puutavaran vuoksi. Se voidaan katsoa suhteellisen hyvin tuulettuvaksi ympäristöksi, joten puusta mahdollisesti tapahtuva haihtuminen on todennäköisesti toissijainen kysymys, ja eikö suurin osa lapsista käytä aikaansa hiekkalaatikossa nuolemiseen tai puun kaluamiseen? Ergo, oletettavasti lapsen altistus kyllästysaineille on häviävän pieni. Minun viisisenttiseni aiheesta.
Pikkulapset nuolevat ja pureskelevat kaikkea, mikä voi olla siellä, meillä on nyt käsittelemätön laatikko, joten seuraava tutkimus koskee uutta terassiamme, tarkista puutavaran myyjältä.Loffe sanoi:On totta, että kyllästysaineet ovat myrkyllisiä sekä vesieliöille että meille kaksijalkaisille olennoille. Ei pidä unohtaa perusperiaatetta, että kaikki on myrkyllistä, mutta kyse on annostuksesta. On vaikea uskoa, että lapsi, joka leikkii hiekkalaatikossa muutaman tunnin viikossa parin vuoden ajan, altistuisi merkittävälle terveysriskille hiekkalaatikon kehyksen puutavaran vuoksi. Se on suhteellisen hyvin tuuletettu ympäristö, joten puutavaran mahdollinen haihtuminen on toissijainen kysymys, ja useimmat lapset eivät todennäköisesti käytä aikaansa hiekkalaatikossa puutavaran nuolemiseen tai jyrsimiseen. Ergo, kyllästysaineen annos/konsentraatio, jolle lapsi altistuu, lienee erittäin pieni. Minun viisicenttiseni aiheesta.
kun olin nuorempi, minulla oli hiekkalaatikko, joka oli tehty suuresta traktorinrenkaasta.
mielipiteitä tästä?
henkilökohtaisesti mielestäni se vaikuttaa kätevältä idealta. mutta olen melko tietämätön siitä, ovatko traktorinrenkaat myrkyllisiä. tietääkö joku?
mielipiteitä tästä?
henkilökohtaisesti mielestäni se vaikuttaa kätevältä idealta. mutta olen melko tietämätön siitä, ovatko traktorinrenkaat myrkyllisiä. tietääkö joku?
Vain aamiaiseksi, lounaaksi ja päivälliseksi tai kun niitä poltetaan ;DMikachu sanoi:
;D
""Olet kysynyt, mitä kyllästysainetta käytämme.
Käytämme Volmanit CX-8 sekä luokan A että luokan AB tuotteisiin.
Luokka A (käyttö maassa tai vedessä) 3,7 % CX-8 tunkeutumalla 22 kg/m³ puuta
Luokka AB (käyttö maan päällä) 2,0 % CX-8 tunkeutumalla 12 kg/m³ puuta
Tämän tiedon tulee olla saatavilla puutavaran luona sahalla sekä kassalla.""
Käytämme Volmanit CX-8 sekä luokan A että luokan AB tuotteisiin.
Luokka A (käyttö maassa tai vedessä) 3,7 % CX-8 tunkeutumalla 22 kg/m³ puuta
Luokka AB (käyttö maan päällä) 2,0 % CX-8 tunkeutumalla 12 kg/m³ puuta
Tämän tiedon tulee olla saatavilla puutavaran luona sahalla sekä kassalla.""
impregneringsaineet ovat hyvin myrkyllisiä, mutta lopullinen tuote, joka on painekyllästetty puu, ei voi olla erityisen vaarallinen. Niin kauan kuin et hengitä sisään sahaus/hiontapölyä tai syö sitä....
Jatkamme paljain jaloin kävelyä painekyllästetyillä terasseilla.

Jatkamme paljain jaloin kävelyä painekyllästetyillä terasseilla.