867 lukukertaa ·
2 vastausta
867 lukukertaa
2 vastausta
Painekyllästetty ovikarmin 70-luku?
Ei ainakaan sisäkäyttöön. Mutta vanhana rakennussuunnittelijana, olen koulutettu rakennushistoriasta. Siellä siitä ei ole myöskään mainittu. Olen myös pyörittänyt omaa rakennusyritystä 15 vuotta, enkä sinä aikanakaan ole törmännyt siihen.Skalman9 sanoi:
Ovi seisoo lisäksi pystyasennossa, jolloin se ei altistu erityisesti "säälle ja tuulelle". Painekyllästetty ei myöskään ollut kovin yleistä 60-70-luvulla.
Jos se joskus olisi käyttökelpoista, ajattelisin lähinnä vanhoja taloja, joissa joskus oli ruokakellari/pumppuhuone. Näissä oli usein vaakasuoria ovia, hieman kulmassa.
Mutta nyt ei ole myöskään varmaa, etteikö niitä olisi ollut. Joku kotinikkari on voinut joskus rakentaa oman oven painekyllästetystä materiaalista.
Kiitos vastauksesta...
Meidän ulko-ovessamme on jokin petsi, joka haisee, mutta halusin nähdä, voisiko karmit olla painekyllästetyt. Mutta sen täytyy sitten olla jokin öljymaali tai jotain.
Täytyy kaapia pois ja maalata hyvällä maalilla.
Kiitos vastauksesta.A AG A sanoi:Ei missään nimessä sisätiloissa. Mutta vanhana rakennusinsinöörinä olen koulutettu rakennushistoriassa. Siellä ei ole koskaan mainittu sitä. Olen myös johtanut omaa rakennusyritystäni 15 vuotta, eikä sinä aikana ole tullut vastaan. Ovi on lisäksi pystyasennossa, joten se ei ole erityisen alttiina "sääolosuhteille". Painekyllästys ei ollut myöskään erityisen yleistä 60-70-luvulla. Jos se joskus olisi hyödyllistä, niin ajattelen lähinnä vanhoja taloja, joissa joskus oli ruokakellari/pumppuhuone. Näissä oli usein vaakatasossa olevia ovia, hieman kaltevina. Mutta ei ole myöskään varmaa, ettei sellaista ole ollut. Joku kotinikkari voi joskus itse rakentaa oven painekyllästetystä materiaalista.
Meidän ulko-ovessamme on jokin petsi, joka haisee, mutta halusin nähdä, voisiko karmit olla painekyllästetyt. Mutta sen täytyy sitten olla jokin öljymaali tai jotain.
Täytyy kaapia pois ja maalata hyvällä maalilla.
Klikkaa tästä vastataksesi