Olin tänään näytössä talossa, jonka ulosottoviranomaiset myisivät. Papereissa luki, että se oli arvioitu 50.000 euroon ja että se oli vesivahingoittunut. Mielestäni hinta kuulosti alhaiselta, vaikka oli vesivahinkoja, mutta oi kuinka väärässä olin.

Mitä oli tapahtunut, oli se, että wc oli jäätynyt rikki ja vettä oli haettu tauluilla monta päivää ennen kuin naapuri huomasi sen ja sai kuntayhteisön sulkemaan veden. Tämä oli noin kaksi vuotta sitten.

Nyt olin näytössä tänään, koska ajattelin, että sen ehkä saisi hyvällä hinnalla, koska se on konkurssihuutokauppa. Mutta kun näin talon, ymmärsin, ettei se ole minua varten. Mutta heräsi muutamia kysymyksiä.

Yksi huone pohjakerroksessa oli homeessa katosta, seinillä ja lattialla, haisei todella pahasti ja ehkä 30-50 % oli homeessa peitettynä. Mutta kun menimme kellariin, näin pahimman, mitä olen koskaan nähnyt laiminlyötyjen talojen suhteen. Se oli kosteaa kaikkialla ja vettä tippui kaikesta, myös sähkökeskus oli läpimärkä ja pisaroiden peitossa. Luulen, ettei kukaan haluaisi kytkeä virtaa juuri nyt. Kaikki oli kosteaa ja hometta oli kaikkialla.

Nyt minulla on muutamia kysymyksiä tähän liittyen. Ja ei, en aio ostaa sitä. Voiko puhdistaa, kun hometta on niin paljon? Todennäköisesti koko kellarin katto, pohjakerroksen palkisto on täysin tuhoutunut ja täytyy vaihtaa, mutta voiko homeen poistaa niin, ettei se palaa tai haise tulevaisuudessa?

http://bovision.se/description/description.aspx?guid=111135947

Viimeksi muokattu:
Kuvauksesi perusteella se kuulostaa purkukohteelta, jossa saa tontin 50000 eurolla plus mitä nyt oikea purkaminen ja poisvienti maksaa. Vai?

/C

Miksi pitäisi maksaa 50.000:- kun huutokauppa alkaa 0:sta? Ja jos olisin voinut vastata omaan kysymykseeni, en olisi esittänyt sitä.

voisi sanoa, että maksat tontista, ehkä että runko voidaan pelastaa.

mutta onko aikaa ja halua työskennellä suojavarusteiden kanssa yrittäen pelastaa niin paljon kuin mahdollista vai pitäisikö soittaa palokunnalle ja antaa heidän "harjoitella" :)

Perustuksesta riippuen saattaa olla mahdollista palata takaisin. Olen epäileväinen sen suhteen, että niin voimakkaasti vaurioitunutta taloa voidaan kunnostaa hyvällä lopputuloksella.

Voiko palokunta edelleen polttaa sen? Luulin, että se oli kielletty tänä päivänä.

Työskentelen palomiehenä ja voin sanoa, että se on melko rajoittavaa, mitä taloja poltetaan, ympärillä ei saa olla mitään, joka voi vahingoittua. Sitten talosta on oltava harjoitusarvoa ja se on ensin puhdistettava esim. sähkökaapeleista ja muusta.

Poltimme talon viime viikolla, joka oli hometalo, sitä ei yksinkertaisesti voinut puhdistaa.

Paras vastaus

Men det ser ut som ett stenhus(tittar i telefonen). Då borde man väl kunna "blåsa ut" allt och bygga nya bjälklag och takstolar? (glöm inte bränna bort hussvampen....)

Sen är ju taxeringsvärdet bara 260.000. Vad skulle marknadsvärdet på ett totalrenoverat hus vara?

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.370500,18.134641

Se on vanha hirsitalo, jonka ne ovat rapanneet.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.