95 565 lukukertaa ·
172 vastausta
96k lukukertaa
172 vastausta
Pahin esimerkkisi nousevista rakennusmateriaalikustannuksista
Osallistun suurempaan uudistusprojektiin, noin 80 mille, ja ne jotka johtavat sitä sanovat, että tarjoukset eristyksestä ja puusta ovat voimassa 24 tuntia. Sitten täytyy vain kysyä uudestaan.....
Imp puupaaluja 7cmx180, aitaan maksoi aiemmin 25 kr kappaleelta, nyt 62,95
Imp puupaaluja 7cmx180, aitaan maksoi aiemmin 25 kr kappaleelta, nyt 62,95
Veljeni, joka on yksinyrittäjä, kertoi ettei hän anna tällä hetkellä mitään kiinteitä tarjouksia, hän laskee tunneittain ja antaa liikkuvan ehdotuksen materiaalista. Ei ongelmia saada silti töitä. Hänellä oli onnea, sillä hän varastoi osan joka on tärkeä hänelle.john68 sanoi:
Osallistun suurempaan uudelleensuunnitteluprojektiin, noin 80 miljoonaa, ja ne jotka pitävät sitä hallinnassa sanovat, että tarjouksia eristyksestä ja puusta on voimassa 24 tuntia. Sen jälkeen on vain kysyttävä uudelleen.....
Imp puupylväät 7 cmx180, aitaukseen maksoivat aiemmin 25 kr kpl, nyt 62,95
Meidän on pidettävä silmällä sementtiä, Finja on alkanut olla todella huolissaan nyt.
Tarjonta ja kysyntä ohjaavat hintoja, mutta mitä tapahtuu sitten, kun kysyntä vähenee ja tuotanto saavuttaa tasapainon? On suuri riski, että hinnat eivät laske yhtä helposti kuin nousivat.
Aika ostaa lisää osakkeita Byggmaxista.
Aika ostaa lisää osakkeita Byggmaxista.
Ymmärrän, että sahalaitokset myyvät korkeimman tarjouksen tehneille ja että näitä on esimerkiksi Yhdysvalloissa, missä maksetaan hullua hintaa puutavarasta. Sen sijaan minun on vaikea ymmärtää, ettei ole mitään mekanismia, jolla varmistettaisiin, että kotimainen tarve täyttyy ensin, mutta tietysti tämä on mahdotonta markkinataloudessa, silloin tarvittaisiin puolimarkkinataloutta kuten Kiinassa... jossa hallitus olisi varmistanut, että kotimaiset projektit olisivat etusijalla, riippumatta siitä, mitä valmistajat saisivat ulkomailta.
Joka tapauksessa tämä on saanut minut ajattelemaan...
/S
Joka tapauksessa tämä on saanut minut ajattelemaan...
/S
Luultavasti paikallinen markkina saa etusijan. Mutta markkinahinnalla. Miltä ne muuten näyttäisivät?S steve5432 sanoi:Ymmärrän, että sahat myyvät korkeimman tarjouksen antajalle ja että niitä on esimerkiksi Yhdysvalloissa, missä maksetaan hulluja hintoja puutavarasta. Kuitenkin minulla on vaikea ymmärtää, ettei ole jonkinlaista mekanismia, joka varmistaisi, että kotimainen tarve täytetään ensin, mutta se on tietysti mahdotonta markkinataloudessa, silloin pitäisi olla puolimarkkinatalous kuten Kiinassa... jossa hallinnolliselta kannalta katsottuna kotimaisia projekteja olisi priorisoitu, riippumatta siitä mitä valmistajat olisivat saaneet ulkomailla.
Olipa miten tahansa, olen saanut miettimisen aihetta...
/S
On selvää, että hinnat laskevat alas. Sahoilla on pakko tuottaa selvitäkseen. Joten jos kysyntä vähenee, niiden on kilpailtava hinnalla.G gbgustaf sanoi:
Administrator
· Skåne
· 8 353 viestiä
Olen poistanut keskustelun, joka ei liittynyt aiheeseen eikä ollut esimerkki rakennusmateriaalien hinnan noususta.
/Moderator
/Moderator
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 306 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 306 viestiä
lumber hinta on romahtanut ja se on lähes vuoden 2018 tasolla, eli melko normaalit hinnat.D Daniel 109 sanoi:
Mutta osb ja vastaavat ovat edelleen nousussa, on mielenkiintoista nähdä milloin se kääntyy..
lumber on siis laskenut 61% huipuista tänä vuonna. 1607 dollaria 10. toukokuuta nykypäivän 634 dollariin.
osb:lle oli ilmeisesti, että eräs liimatehdas USA:ssa oli joutunut sulkemaan palon vuoksi?S SueCia sanoi:
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 306 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 306 viestiä
Joo, luulen, että liima on vahva myötävaikuttava tekijä juuri silloin, kun kyse on OSB:stä. Eikö jopa kaksi suurinta valmistajaa koko Euroopassa palanut?R Robin Wahlman sanoi:
Mutta puutavaran hinnat, kuten puut ja raakasointu, eivät ole laskeneet ollenkaan, vaikka pohjamateriaali on laskenut yli puolella.
Valitettavasti uskon, että tämä tulee olemaan pitkä ajanjakso äärimmäisillä marginaaleilla rakennusmarkkinoilla, koska he voivat ostaa materiaalinsa normaaleimpiin hintoihin samalla kun he nyt tietävät, että ihmiset ovat valmiita maksamaan kolminkertaisen hinnan.
Eikö neuvotella ostoista määräajoin ja ehkä seuraavassa neuvottelussa hinnat laskevat hieman meille kuluttajille. Jos katsotaan pörssihintaa, joka on laskenut huomattavasti huipusta, säätö olisi paikallaan. Alaspäin. Toivottavasti.
Olen huomannut kolmella rakennustarvikeliikkeellä alueellani, kuinka varastot kyllästettyine puutavaroineen ovat hyvin täynnä. Rakentavatko ihmiset edelleen terasseja vai onko päinvastoin?
Olen huomannut kolmella rakennustarvikeliikkeellä alueellani, kuinka varastot kyllästettyine puutavaroineen ovat hyvin täynnä. Rakentavatko ihmiset edelleen terasseja vai onko päinvastoin?