29 332 lukukertaa ·
12 vastausta
29k lukukertaa
12 vastausta
Oviaukon leikkaus 30 cm betoniseinään, kustannus?
Jäsen
· Västra Götaland
· 145 viestiä
Asun vuonna 1945 rakennetussa osakehuoneistossa, jossa noin 30 cm paksu kantava betoniseinä erottaa 2 huonetta, ja haluaisin asentaa oven tähän seinään.
Yhdistys hyväksyy kantaviin seiniin kohdistuvat toimenpiteet edellyttäen, että paikalle kutsutaan rakennesuunnittelija, joka hyväksyy kaiken ensin, mutta ennen kuin teen niin, olisi hyvä saada käsitys siitä, mitä se voisi maksaa kutsua paikalle betonileikkausyritys tekemään itse työn.
Joten jos joku on tehnyt vastaavanlaista työtä tai työskentelee alalla, olisin erittäin kiitollinen mahdollisista tiedoista tai neuvoista!
Yhdistys hyväksyy kantaviin seiniin kohdistuvat toimenpiteet edellyttäen, että paikalle kutsutaan rakennesuunnittelija, joka hyväksyy kaiken ensin, mutta ennen kuin teen niin, olisi hyvä saada käsitys siitä, mitä se voisi maksaa kutsua paikalle betonileikkausyritys tekemään itse työn.
Joten jos joku on tehnyt vastaavanlaista työtä tai työskentelee alalla, olisin erittäin kiitollinen mahdollisista tiedoista tai neuvoista!
Katselin sitä aiemmin eräässä taloyhtiössä, jossa silloin asuin. Silloin seinä oli noin 20 cm paksu. Rakennesuunnittelija, joka tuli katsomaan, veloitti vähän yli tonnin, muistaakseni, ja sain luvan tehdä reiän ilman uutta kantavaa rakennetta (teräspalkkia). Ongelma oli sitten löytää reiäntekofirma. Ne olivat erittäin kalliita, mutta suurin ongelma oli sitten, että he eivät voineet taata, etteikö vesi valuisi ulos ja sisään lattian alle, joka oli juuri asennettu. Sain jonkin tarjouksen noin 10 000 kr, luulen, mutta siihen ei sisältynyt betonin poisvienti, ja kuten sanottu, he eivät voineet taata, ettei tulisi vesivahinkoa, joten en koskaan tehnyt uutta reikää...
Minun piti pulittaa 5000 kr noin kolmen tunnin työstä (yksi mies), ja silloin seinä oli noin 35 cm ulkoseinää, jossa oli håltegel+lättbetong, eli paljon pehmeämpää kuin sinun seinäsi. Silloin oli ikkuna --> ovi, eli aika yksinkertaista. Luulen, että se maksaisi sinulle vähintään 10 tkr.
Jäsen
· Västra Götaland
· 145 viestiä
Se on kai makuasia ehkä, mutta 10 000 kr ei minun mielestäni kuulosta aika halvalta. Milloin tämä oli suunnilleen?anders07 sanoi:Katselin tätä aiemmin eräässä as.oy:ssä, jossa asuin siihen aikaan. Silloin seinä oli noin 20 cm paksu. Rakennesuunnittelija, joka kävi katsomassa, otti vähän yli tuhatlappusen muistaakseni, ja sain luvan tehdä reiän ilman uutta kantavaa rakennetta (teräspalkkia). Ongelma oli sitten löytää läpivientifirma. Ne olivat todella kalliita mutta suurin ongelma oli sitten se, etteivät ne voineet taata, ettei vesi valu ulos ja sisään lattian alle, joka oli silloin uutta. Sain jonkun tarjouksen noin 10 000 kr muistaakseni, mutta siihen ei sisältynyt betonin poistokuljetus ja kuten sanottu, eivät voineet taata, ettei tullut vesivahinkoa, joten en koskaan tehnyt uutta reikää...
Mahdollinen veden läikkymä lattialla ei ole ongelma täällä, koska siellä on nyt muovimatto, joka vaihdetaan myöhemmin.
Jos se olisi ollut rei'itetty tiili+kevytbetoni, olisin ehkä yrittänyt itse tehdä sen, mutta "oikean" betonin kanssa siitä tulee yhtäkkiä paljon vaikeampaa.sulfobus sanoi:
Kaikkitietävä
· Stockholm
· 1 831 viestiä
Arvaisin noin 20 tkr. 30 cm btg vaatii kunnon terän.
Kaikkitietävä
· Stockholm
· 1 831 viestiä
Kokonaispaino pitäisi olla noin 1,6 tonnia. 8 kappaletta ovat 200 kg kukin. Toivottavasti sinulla on hissi 
Kaikkitietävä
· Stockholm
· 1 831 viestiä
12000 Sisältäen ALV:n ja poisviennin? Kuulostaa löydöltä. Julkaise yrityksen nimi!
Jäsen
· Västra Götaland
· 145 viestiä
Antaakseni pienen päivityksen tähän; minun täytyi äskettäin tehdä reikä seinään, josta puhun yllä. Joten otin esiin suuren poravasaran (betoniseinä kuten sanottu), mutta yllätys oli suuri, kun pora meni seinään aivan kuin se olisi voita. Vedän sitten poran ulos ja ulos tulee punainen jauhetta; seinä ei ole betonia vaan TIILIKIVEÄ!
Yhdistys oli aiemmin sanonut, että nämä seinät olivat betonia, mutta kun otan esiin ja luen tarkasti piirustukset, ne ovatkin todellakin tiilestä. En ollut ajatellut tarkistaa tätä uudelleen aiemmin vaan olin olettanut, että yhdistyksen sana oli totta, mutta nyt kun se on tiiltä betonin sijaan, sanon vain; IHANAA!
Yhdistys oli aiemmin sanonut, että nämä seinät olivat betonia, mutta kun otan esiin ja luen tarkasti piirustukset, ne ovatkin todellakin tiilestä. En ollut ajatellut tarkistaa tätä uudelleen aiemmin vaan olin olettanut, että yhdistyksen sana oli totta, mutta nyt kun se on tiiltä betonin sijaan, sanon vain; IHANAA!
Kaikkitietävä
· Stockholm
· 1 831 viestiä
Mahtavaa!
Toivon, että viet paikalle konstruktörin ainakin ennen kuin teet reiän, jotta he voivat arvioida, tarvitseeko sitä tukea jollain tavalla, vai voitko vain avata sen.
Vaarallista leikkiä kantavien seinien kanssa, jos ei ole täyttä hallintaa itse!
Vaarallista leikkiä kantavien seinien kanssa, jos ei ole täyttä hallintaa itse!
Jäsen
· Västra Götaland
· 145 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi