Aion rakentaa ovenkarmin ja ikkunalaudan, mutta minulta puuttuu hyvät ohjeet siihen, miten minun pitäisi tehdä. Olen löytänyt monia hienoja kuvia foorumilta, mutta kaipaan vaihe vaiheelta -ohjeita, miten saavuttaa hienot lopputulokset. Aina on joitain ideoita, mutta olisi hyvä olla myös tarkistusluettelo.

Ovenkarmi on seinässä, jossa on kipsi+osb+45-rimat+osb+kipsi. Kuinka saan parhaiten tasaiset hienot reunat ovenkarmin sisäpuolelle? Tavoitteena on, ettei ovenkarmin ympärillä ole mitään listaa, vaan vain sileä reuna, jos se on mahdollista. Olisiko kenelläkään linkkiä ohjeisiin tai olisin kiitollinen joistakin kuvista.
Sama koskee reunoja ikkunoiden ympärillä.
 
Moro.
En tiedä, onko tämä vastaus kysymykseen, mutta aiotko rakentaa ovenkarmin ja ikkunakarmin itse vai tarvitsetko apua itse aukkojen kanssa?

Jos rakennat omat karmit, suosittelisin paksuja materiaaleja (mdf-levy). Sitten rakentaisin runkorungon (rungossa) tarkkojen mittojen mukaan miinus karmin materiaalin paksuus eli. Sen jälkeen liimaisin ja naulaisin karmin suoraan runkorankaan, joka sinulla on (ilman ilmaa väliin), jotta runko olisi sileä ja hieno (todella pienet naulat naulaimessa). Halkaiset levymateriaalin karmi niin leveäksi, että voit jatkaa kipsilevyilläsi seinän kummallakin puolella. Ehkä en vastannut kysymykseesi, mutta silloin voit vain sanoa, että olen väärässä :P
 
Tai voit aina käyttää höylättyä puutavaraa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.