2 079 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Ovi kevytsoraharkkoseinässä
Ajattelin muurata sisäseinän harkoista (kevytsoraharkko tyyppiä Leca) kellarissa. Seinän pituus on yli kolme metriä, suora ja se menee kahden olemassa olevan seinän väliin. Korkeus kattoon on 2,40 m. Ovi sijoitetaan lähelle keskikohtaa, mutta en ole vielä päättänyt oven leveyttä.
Kysymys on, miten minun pitäisi edetä oviaukon yläpuolella.
En ole onnistunut saamaan hintatietoa Lecapalkista (tai vastaavista muista merkeistä). Eikö oviaukon yläpuolella voisi toimia hyvin kulmateräs tai kaksi? Harkkojen mitat ovat 9 x 19 x 59 cm (eli 9 cm leveys seinällä ennen rappausta).
Kysymys on, miten minun pitäisi edetä oviaukon yläpuolella.
En ole onnistunut saamaan hintatietoa Lecapalkista (tai vastaavista muista merkeistä). Eikö oviaukon yläpuolella voisi toimia hyvin kulmateräs tai kaksi? Harkkojen mitat ovat 9 x 19 x 59 cm (eli 9 cm leveys seinällä ennen rappausta).
Se kesti 5 sekuntia googlata hinta 1290kr Beijerillä palkille, joka on 1,5 m pitkä. Kulmatuki, tietenkin riippuen siitä kuinka pitkiä ne ovat, kuulostaa tontturatkaisulta. Osta palkki tai valaa itse. Teräspalkki toimii myös ja niitä voi ostaa satasilla Blocketista.
Hmmm... Olen käyttänyt yli 5 sekuntia etsimällä Beijerin valikoimasta. Löydän 95 mm-palkin, mutta en 90. Joka tapauksessa, nyt tiedän, että palkki maksaa suurin piirtein saman verran kuin harkot, laasti, raudoitus ja rappaus yhteensä.
Koskien tontturatkaisua, ehkä minun pitää selventää itseäni:
Hoksasin nyt, että kulmarauta voi tarkoittaa useampaa asiaa. Ajattelin palkkia, jonka poikkileikkaus on L (sv.wikipedia.org/wiki/Vinkeljärn). Kaksi sellaista sopivan kokoista voisi toimia U-palkkina, johon muurata harkkoblokit. Onko tämä edelleen tontturatkaisu vai olenko nyt enemmän teräspalkkiratkaisussa?
Koskien tontturatkaisua, ehkä minun pitää selventää itseäni:
Hoksasin nyt, että kulmarauta voi tarkoittaa useampaa asiaa. Ajattelin palkkia, jonka poikkileikkaus on L (sv.wikipedia.org/wiki/Vinkeljärn). Kaksi sellaista sopivan kokoista voisi toimia U-palkkina, johon muurata harkkoblokit. Onko tämä edelleen tontturatkaisu vai olenko nyt enemmän teräspalkkiratkaisussa?
Se menee mainiosti, osta malli, joka on vähintään 50 korkea yhdeltä puolelta, optimaalisesti 40*60 tai vastaava.
Korkea puoli pystysuoraan ulkopuolelle niin saat tukea.
Upota nämä olemassa oleviin lohkoihin niin, että ne ovat seinän tasalla, joka sitten rapataan tai levyitetään.
Korkea puoli pystysuoraan ulkopuolelle niin saat tukea.
Upota nämä olemassa oleviin lohkoihin niin, että ne ovat seinän tasalla, joka sitten rapataan tai levyitetään.
Klikkaa tästä vastataksesi