Aion asentaa ovilistoja eteiseen/käytävään, jota remontoimme. 7 ovea, joihin tulee uudet listat ympäriinsä. Ongelma on, että ovikehykset eivät aina ole samassa linjassa viereisen kipsin/seinän kanssa. Samassa ovessa voi olla linjassa oikealla puolella, mutta ei vasemmalla tai ylhäällä. Siksi en halua käyttää karalistoja.

Onko olemassa hyvää yksinkertaista tapaa tasoittaa kehys ja kipsi/seinä, jotta voin asentaa sileitä listoja kaikkialle? Kitti, tiiviste jne?

• Ovenkarmi ja seinä hallin/käytävän kunnostusprojektissa, epätasainen rako näkyvissä verhoillun ja vanerin välillä.
Kuinka paljon siinä on eroa? Jos se on vain muutama millimetri, voi ottaa tavallisen foder:in ja tehdä itse pienemmän "klackform":in sähköhöylällä tai yläjyrsimellä.

Näyttää siltä miltä yleensä.
Piilolista, jos ero on suuri. Useimmiten se toimii ilman erityisiä toimenpiteitä, kunhan varmistaa, ettei kalvo istu minkään reunan päällä, jotta saa sen tiukasti molemmilta puolilta.
Kukaan ei ajattele "virhettä", kun/jos kalvo on siististi asennettu.
Edit: Useimmissa kalvoissa on kovera takaosa juuri sen vuoksi, että ne voivat käsitellä pieniä eroja karmien ja seinän tason välillä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
pennybridge
  • Laddar…
Kuvassa eroa on noin 5 mm, joku sivu jopa 8-9 mm.

Kuten minä näen sen, 4-5 mm on rajatapaus, riippuu vähän siitä, miltä lista näyttää. 8-9 mm:ssä sahaisin "liuskan" höylätystä puusta kynnyslistaksi.

Onko se 8mm niin se sopii täydellisesti 8mm smyygilistan kanssa. Huono valikoima ohuempia listoja valitettavasti.
Testasin juuri ostaa kulmalistan ja sahasin pois itse kulman niin, että sain kaksi listaa karmiin salattavaksi. Ne ovat noin 4-5mm paksuja. Ne muuttuvat kuitenkin löysiksi, joten on oltava varovainen sahatessa.

• Tykkään
Robin_
  • Laddar…
S Stuff sanoi:
Jos se on 8mm, se sopii täydellisesti 8mm smyglistilla. Valitettavasti ohuempien listojen valikoima on huono.
Kokeilin juuri ostaa kulmalistaa ja sahasin kulman pois, jotta sain kaksi listaa karmille. Ne ovat noin 4-5mm paksuja. Niistä tulee kuitenkin löysiä, joten täytyy olla varovainen sahatessa
Jos ymmärrän sinua oikein, tarkoitatko, että smyglistan pitäisi toimia klackina klackfoderin sijasta? Katso nopea paint-kuvani yritykseksi.

• Skeemapiirros: Smyglista toimii kynnyksen sijaan. Yläosassa "Foder", alaosassa "Smyglist".
R Robin_ sanoi:
Jos ymmärrän sinua oikein, tarkoitat että smyglist toimisi kynnyskorokkeena kynnyksen sijaan?
Katso nopea paint-kuvani yrityksekseni.
Kyllä juuri niin. Silloin usein laitetaan
R Robin_ sanoi:
Jos ymmärrän sinua oikein, tarkoitat että smyglist toimisi kynnyskorokkeena kynnyksen sijaan?
Katso nopea paint-kuvani yrityksekseni.
Juuri niin, mutta niitä ei laiteta reunasta reunaan. Smyglistissä on pyöristetty puoli, aivan kuten listan pyöristetyt reunat. Tämä pyöristys näkyy pienenä "askeluksena" ja siirretään lista hieman ulos. Kuinka paljon tai vähän, on makuasia, mutta itse yleensä näytän vain pyöristyksen ja yhden millimetrin verran listasta.

• Tykkään
Robin_
  • Laddar…
S Stuff sanoi:
Juuri niin. Siinä tapauksessa asetetaan usein

Juuri niin, mutta silloin niitä ei aseteta reunat vastakkain. Piilolista on toiselta puolelta pyöristetty, aivan kuten listan pyöristetyt reunat. Tämä pyöristys on näkyvissä pienenä "porrasaskeleena" ja siirretään siis listaa hieman ulospäin. Kuinka paljon tai vähän onkin makuasia, mutta minä näytän yleensä vain pyöristyksen sekä joitakin yksittäisiä mm lisää listasta

• Kasviointi seinä, jossa on kukkakuvioinen tapetti ja alareunassa maalipinta sekä puinen ovenkarmi vasemmalla.
Hieno. Mutta onko ovenkarmi jäämässä ruskeaksi? Olisi tyylikästä maalata se samaan väriin kuin lista.

• Tykkään
Robin_
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.