Hei!

Olen juuri ostanut talon ja en ole vielä saanut siihen pääsyä. Olen käynyt talossa pari kertaa ja saanut piirustukset. Talo on Siporex-valmisteinen. Välipohja on siporex-laatoista, joka käsittääkseni on sekoitus betonia ja hiekkaa. Talossa on kellari betonilaatalla.

Keittiö on kuitenkin pienin mahdollinen ja haluaisin purkaa seinät hallin ja ruokahuoneen välistä.

Mitään mitä olen lukenut, sydänseinä on kantava, mikä vaikuttaa olevan piirustuksen mukaista. Kattoristikko kulkee suoraan sen seinän yläpuolella rinnakkain. Hallin ja ruokasalin seinät mitattiin noin 10 cm, mikä voi tarkoittaa, että ne on rakennettu 70-kiskoilla.

Seinät, jotka haluan purkaa, on merkitty oranssilla. Ovatko ne kantavia?

Rakennuksen pohjapiirustus, joka näyttää keittiön, eteisen ja ruokasalin seinät; oranssilla merkityt seinät kyseenalaisia kantavuuden suhteen.

Käsin merkityt rakennuksen pohjapiirustukset; oranssilla merkityt ei-kantavat seinät keittiön ja käytävän välissä.

Tämä piirustus saattaa olla suuremmaksi avuksi. Huom! Se on ylösalaisin suhteessa yllä oleviin kuviin.

Rakennuksen pohjapiirros, jossa näkyy seiniä, mitat ja rakennusmateriaalit. Oranssilla merkatut rivit voivat viitata purettaviin seiniin.

Viimeksi muokattu:
P
Sydänseinä on "elintärkeä" talolle aivan kuten sydän.. Siitä nimi

Mutta suurimmalla todennäköisyydellä ne eivät ole kantavia, kuitenkaan ei koskaan pidä sanoa ei koskaan.
Seinä, joka kulkee samassa suunnassa kuin palkisto, ei ole kantava.

Mutta mihin ripustat päällysvaatteet, jos poistat eteisen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.