1 042 lukukertaa ·
10 vastausta
1k lukukertaa
10 vastausta
Outo kattotuoli - kantava väliseinä?
Olen miettinyt sisäseinän poistamista, mutta koska yksi ulkoseinä on alempi kuin toinen, olen epävarma siitä, miten kattotuoli on tehty ja voiko seinä siksi olla kantava.
En ole vielä ottanut sisäkattoa alas tai kiivennyt ylös ullakolle katsomaan tarkemmin. Ullakko on matala, ja siellä on enintään 50 cm eristeen ja aluslaudoituksen välissä. Talo on kapea, 600 cm ulkomitaltaan. Joten olen luonnostellut piirustuksen siitä, miltä luulen, että se voi näyttää. Olen tietenkin kurkistanut ullakolle luukun kautta ja nähnyt, miltä kattotuoli näyttää sieltä... mutta vaikea sanoa, miten hanex sering menee.
Mitä mieltä olette?
En ole vielä ottanut sisäkattoa alas tai kiivennyt ylös ullakolle katsomaan tarkemmin. Ullakko on matala, ja siellä on enintään 50 cm eristeen ja aluslaudoituksen välissä. Talo on kapea, 600 cm ulkomitaltaan. Joten olen luonnostellut piirustuksen siitä, miltä luulen, että se voi näyttää. Olen tietenkin kurkistanut ullakolle luukun kautta ja nähnyt, miltä kattotuoli näyttää sieltä... mutta vaikea sanoa, miten hanex sering menee.
Mitä mieltä olette?
Talo on rakennettu 60-luvulla, mutta sitä laajennettiin 70-luvulla. Rakennuslupasuunnitelmassa kyllä sanotaan, että kattotuolit ovat itsensä kantavia....mutta olen silti hämmentynyt hahaBirgitS sanoi:
Missä olet piirtänyt vihreän sisäkaton vinokattoisena, kuinka korkea on ulkoseinä?
Se on juuri se osa, joka ei oikein vastaa piirustuksiasi.
Se on juuri se osa, joka ei oikein vastaa piirustuksiasi.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 157 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 157 viestiä
Piirustuksessa ei näytä olevan ristikkoristikoita. Sektionsritningissa ei näytä olevan kantavia väliseiniä. Mutta piirustuksessa ei myöskään näytä, että olisit piirtänyt kattoristikot.
Sektionsritningissa kellarilla mielestäni etäisyys ulkoreunoista lähimpään tuulensuojalevyyn on erilainen kuin ylemmässä sektionsritningissa.
Sektionsritningissa kellarilla mielestäni etäisyys ulkoreunoista lähimpään tuulensuojalevyyn on erilainen kuin ylemmässä sektionsritningissa.
Nyt näen virheen, jonka olen tehnyt luonnoksessani. Vinotuet eivät ole symmetrisesti asetettuja. Katso liitetty valokuva, joka näyttää oikean ja vasemman puolen.BirgitS sanoi:
Piirustuksissa ei näytä olevan ristikkojarmuja. Jos uskoo leikkauspiirustusta, niin siellä ei ole kantavia sisäseiniä. Mutta piirustuksista ei myöskään näytä siltä, että olisit piirtänyt ristikot.
Kellarillisten leikkauspiirustuksen mukaan näyttää siltä, että etäisyys ulkopuolilta lähimpään pystyyn tuuli tukeen olisi eri kuin ylemmässä leikkauspiirustuksessa.
Hei, piirustus, jonka sinulla on, ei vastaa todellisuutta.
Ja todellisuus voittaa yleensä...
Joko on tehty muutoksia rakennuslupapiirustuksen jälkeen tai ehkä todennäköisemmin ovat rakentaneet eri tavalla kuin se oli piirretty.
Perustuen siihen, miltä se näyttää todellisuudessa, ei tunnu kohtuuttomalta, että se on kantava seinä, mutta ollaksesi täysin varma sinun pitäisi kutsua rakennesuunnittelija tarkistamaan ja laskemaan, mitä sinulla on ennen kuin teet suurempia muutoksia niissä osissa rakennetta.
Btw, ovatko katon tummat osat kosteutta? Näen paperista, että sinulla on ollut vähän vuotoa, mutta ei paljon ja epäselvää, milloin.
Ja todellisuus voittaa yleensä...
Joko on tehty muutoksia rakennuslupapiirustuksen jälkeen tai ehkä todennäköisemmin ovat rakentaneet eri tavalla kuin se oli piirretty.
Perustuen siihen, miltä se näyttää todellisuudessa, ei tunnu kohtuuttomalta, että se on kantava seinä, mutta ollaksesi täysin varma sinun pitäisi kutsua rakennesuunnittelija tarkistamaan ja laskemaan, mitä sinulla on ennen kuin teet suurempia muutoksia niissä osissa rakennetta.
Btw, ovatko katon tummat osat kosteutta? Näen paperista, että sinulla on ollut vähän vuotoa, mutta ei paljon ja epäselvää, milloin.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 157 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 157 viestiä
Tuossa saattaa olla ristikko-kattotuoleja, mutta ne voisivat myös olla jonkinlaista vahvistusta, jotta katto kestäisi pidentämisen.
Onko rakennuslupa-asiakirjoissa kuvauksia, joista voisit löytää lisää tietoa kattotuoleista?
Onko rakennuslupa-asiakirjoissa kuvauksia, joista voisit löytää lisää tietoa kattotuoleista?
Ei valitettavasti löydy enempää tietoa kattoristikoista. Ainoa mitä olen löytänyt kattoristikoista on se luonnos jonka postasin yllä, eli että sen pitäisi olla vapaasti kantava ristikko.BirgitS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Rimarakenteet kipsilevykatolla, epäsäännöllinen keskeltä keskelle kattopalkkien - mikä keskeltä keskelle-mitta?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Inreda kallvind - isolering mellan takstolarna?
Isolering -
Konstigt ljud Volvo xc90 - som en dov flöjt…
Övrigt Off Topic -
Hydropress går konstant - konstigt?
Vatten & Avlopp -
Yläkerta - Harvarimatot cc30 yläpaarteilla cc120?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka