Olemme juuri remontoimassa ja olemme purkaneet vanhan hirsiseinän saadaksemme avoimemman pohjaratkaisun. Mutta suunnittelija suositteli säilyttämään ylimmän palkin sekä noin metrin päässä ulkoseinästä, koska se on punottu yhteen ja voi vetää mukaansa muuta, jos sen poistaa.
Olemme siis noudattaneet hänen suositustaan ja aiomme säilyttää osan siitä, koska ajattelemme, että sen voi petsata? erittäin tummaksi. Mutta se on ollut savella sivelty, joten se on osittain savinen tietysti ja myös hakattu niin, että savi pysyy kiinni.
Miten tätä kannattaa käsitellä parhaiten, jotta saa tumman ja kauniin pinnan? Emme halua, että siitä irtoaa tikkuja. Mutta jos hiotaan liikaa, vanha tyyli häviää.
Mielenkiintoista, koska olen myös miettinyt oviaukkojen suurentamista hirsiseinissäni. Joidenkin foorumilla mukaan se on ehdottomasti kiellettyä koskea hirsiseiniin, koska ne ovat olennainen osa rakennetta. Näiden seinien peukalointi voi pitkällä aikavälillä aiheuttaa pullistuvia seiniä. En tiedä mitä uskoa, mutta luulen, että se riippuu tapauskohtaisesti eikä mitään yleistä voi sanoa.
Mutta jos lukee esimerkiksi http://www.hallahus.se/renovera/interioren/invandiga-andringar/planlosning/, niin tämän teorian voivan pitää paikkansa, esimerkiksi "Hirsitalossa materiaalit ja teknologia ovat antaneet edellytykset pohjaratkaisuille. Saatavilla olevan hirren pituus on ollut rajoittava tekijä ja tarve yhdistämisille, nurkkauksille luomaan vakautta on johtanut niihin pohjaratkaisuihin, joita voimme nähdä."
Savikointi ulkoseinässä on tärkeää tuulitiiviyden ja eristyksen kannalta, joten en ikinä poistaisi sitä. Talossani osa perinteisistä kaksinkertaisista ovista rakennettiin liukuoviksi hirsirungon sisään 1920-luvun lopulla, joten luonnollisesti osa hirsistä piti poistaa silloin. Emme ole huomanneet painumia tämän toimenpiteen vuoksi, mutta totta kai 3-4 kerrosta hirsiä säilytettiin ehjänä oviaukkojen yläpuolella.
Avoin pohjaratkaisu ei kuulu hirsitaloihin ja arkkitehtuurin tuhoaminen ei ole rakennusten hoitamista. Tämä ei liity rakennusten hoitoon, joten postaat väärään foorumiin.
Vaikka talo, jota satut remontoimaan/tuhomaan, on vanha, kysymyksilläsi ei ole mitään tekemistä rakennusten hoidon kanssa. Pintojen tekeminen "tummiksi ja hienoiksi" hirsiseinillä ei ollut mitään, mitä tehtiin ennen.
Lisäksi on äärimmäisen ruma, kun isoista huoneista, jotka olivat aiemmin kaksi huonetta, näkyy selvästi, että ne olivat aiemmin kaksi erillistä huonetta, koska seinää ei ole poistettu koko matkalta ylös. Se, että seinä ulottuu metrin ulkoseinästä, kuten ketjun aloittaja ajatteli, ei ole kovin kaunista ja korostaa vaikutelmaa, että aiemmin oli kaksi huonetta. Savupiippu keskellä seinää ei ehkä myöskään ole optimaalinen ratkaisu.
Tässä on myytävänä loppuun remontoitu talo, josta on poistettu hirsiseinä kammion ja keittiön välistä. Kuka haluaa asua noin? Onko tämä mielestänne kaunista? Miksi tarve avoimelle pohjaratkaisulle on niin tärkeä vuonna 2016?
Olen samaa mieltä siitä, että viesti on julkaistu väärässä osassa foorumia. Mutta että joku ei voisi tehdä mitä haluaa oman talonsa kanssa, sitä pidän kummallisena. Ei ole syytä moittia TS:ää hänen mielipiteistään siitä, mikä on hienoa.
Mitä sinä pidät rumana tai et, se on sinun asiasi. Tuntuu hieman turhalta tällainen mielenosoitus subjektiivisesta näkemyksestäsi vastauksena TS:n kysymykseen.
Rauhoitu. Sinulla on omat mielipiteesi, muilla omansa.
Avoin pohjaratkaisu ei sovi hirsitaloihin, eikä se ole rakennusten hoitamista tuhota arkkitehtuuria. Se ei liity rakennusten hoitamiseen, joten postaat väärään foorumiin.
Vaikka talo, jota satut juuri nyt kunnostamaan/tuhoamaan, on vanha, kysymyksilläsi ei ole mitään tekemistä rakennusten hoitamisen kanssa. "Tumman ja hyvän" pinnan luominen hirsiseinille ei ole jotain, mitä ennen tehtiin.
Lisäksi on erittäin ruma suurilla huoneilla, jotka olivat aiemmin kaksi huonetta. On hyvin ilmeistä, että kyseessä oli aiemmin kaksi huonetta, koska seinää ei ole poistettu kokonaan ylös asti. Seinä, joka työntyy ulos metrin ulkoseinästä, kuten aloittaja ajattelee, ei ole kovin kaunis ja se korostaa vaikutelmaa, että se oli aiemmin 2 huonetta. Savupiippu keskellä seinää ei ehkä myöskään ole optimaalinen.
Tässä on pilalle kunnostettu talo myynnissä, josta he ovat poistaneet hirsiseinän kammion ja keittiön välistä. Kuka haluaa asua niin?
Onko tämä mielestänne kaunista? Miksi tarve avoimeen pohjaratkaisuun on niin tärkeä vuonna 2016?
[kuva]
[linkki]
Kiitos mielipiteistäsi, mutta teen juuri mitä haluan talossani.
Minä olen se, joka aikoo asua siellä ja miten muut ajattelevat etten saisi tehdä, voivat mielellään ajatella niin kuin haluavat.
Toistaiseksi se näyttää todella hyvältä, ja syy on siinä, että haluamme avaruutta, jotta voimme nähdä lapset heidän leikkiessään samalla kun teemme ruokaa.
sekä laittaa ruokaa yhdessä vieraiden kanssa sen sijaan, että joku piiloutuu keittiöön eikä voi nähdä muuta seurakuntaa.
Aion laittaa kuvia myöhemmin, jotta voit itse arvioida, oliko väärin repiä pois vanha kulunut kylpyhuone ja tehdä avoin tila sen sijaan.
Kiitos mielipiteistäsi, mutta teen juuri kuten haluan talossani. Minä asun siellä ja miten muut ajattelevat, että en pitäisi tehdä, saavat he vapaasti ajatella haluamallaan tavalla.
Tähän mennessä se näyttää erittäin hienolta, ja syy on, että haluamme olla avoimia, jotta voimme nähdä lapset kun he leikkivät samalla kun teemme ruokaa.
sekä laittaa ruokaa yhdessä vieraiden kanssa sen sijaan, että joku piileskelisi keittiössä eikä voisi nähdä muuta seurueetta.
Aion laittaa kuvia myöhemmin, jotta voit päättää itse, oliko virhe purkaa vanha kulunut kylpyhuone ja tehdä avoin huone sen sijaan.
Kukaan ei kyseenalaista sitä, että teet kuten haluat talossasi. Mutta ole hyvä ja pyydä moderaattoria siirtämään ketju toiseen foorumiin. Sieltä löydät varmasti enemmän samanmielisiä, jotka pitävät siitä, mitä teet. Me emme pidä siitä täällä, koska se ei liity rakennuksen entisöintiin.
Tietääkseni ei ole olemassa sääntökirjaa, joka määrittäisi, mikä saa luokitella rakennusten hoitona ja joka siten saa pääsyn tähän foorumiin, ja mikä puolestaan tulisi ehdottomasti siirtää muille foorumeille, koska se ei miellytä kaikkia. Voimme tietysti olla täysin eri mieltä siitä, mitä rakennusten hoito on, mutta henkilö, joka ottaa vanhan talon, hoitaa sitä ja turvaa sen tulevaisuuden - riippumatta siitä, tapahtuuko se tasolasilla, muovimaalilla, moderneilla asennuksilla ja jumala varjelkoon - avoimella pohjaratkaisulla :eek: saa mielellään minun neuvoni ja kunnioitukseni!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.