10 580 lukukertaa ·
30 vastausta
11k lukukertaa
30 vastausta
Ostaa talo, jossa on kosteutta
70-luvun taloja kannattaa varoa.
70-luvun taloja, joissa on kyllästetyt pohjahirret, kannattaa varoa.
70-luvun taloja, joissa on kyllästetyt pohjahirret ja kellarissa paneelilla päällystetty takkahuone, kannattaa varoa.
70-luvun taloja, joissa on kyllästetyt pohjahirret, kannattaa varoa.
70-luvun taloja, joissa on kyllästetyt pohjahirret ja kellarissa paneelilla päällystetty takkahuone, kannattaa varoa.
Joo, pitää myös varoa:useless sanoi:
* 90- ja 00-luvuilla rakennettuja taloja, joissa on yksikerrosrakenne julkisivu
* kaikkia taloja, joissa on ryömintätilan perustus
* vanhoja puutaloja, joihin voi tulla oikea talosieni ja jotka voidaan joutua purkamaan
* taloja, joissa on märkätiloja
* taloja, joissa on pilariantura
* taloja, joissa on kylmä ullakko
* taloja, joissa on maavarainen laatta päällä oleva eristys, eristämätön betonilaatta tai laatta, jossa on puutteellinen salaojitus
* taloja, joissa on tasainen tai matalakulmainen katto
* taloja, joissa Puu on suoraan betonia tai rappausta vasten, esim. 60-luvulla yleistyneet korotetut lattiat
* taloja, joissa on rakennusmateriaalit ilman hyvin dokumentoituja ominaisuuksia
Ja lisäksi kaikkia ihan uusia taloja, koska mahdolliset viat eivät ole vielä ehtineet paljastua
Pointtini on, että periaatteessa kaikilla taloilla on omia puutteita
Eilen en ole syntynyt, tiedän sijainnin ja havaittujen puutteiden vuoksi, eikä ole kyse vain tästä, vaan katto pitää myös vaihtaa. Talo EI ole edes arvoltaan 1 500 000, en voi koskaan uskoa, että omistaja saa tämän summan tästä talosta. Ja hinnasta sopiminen on vaikeaa, koska myyjä on erittäin vanha henkilö, joka ei enää voi asua kotona.harry73 sanoi:
Totta kai et ole syntynyt eilen. Jo se, että pohdit kysymystä ja päätit kysyä täällä, osoittaa, että et ole helposti huijattavissa.
Mitä tarkoitin, on että myyjä ei ole vielä siinä pisteessä, että hän hyväksyisi talon olevan niin paljon vähemmän arvoinen. Siksi on hyvä, jos etsit toista taloa.
Mitä tarkoitin, on että myyjä ei ole vielä siinä pisteessä, että hän hyväksyisi talon olevan niin paljon vähemmän arvoinen. Siksi on hyvä, jos etsit toista taloa.
Joudun varmaan odottamaan, kunnes alueella tulee myyntiin jokin muu, jossa on vähemmän remonttitarpeitaharry73 sanoi:
Viisas päätös. Niillä rahoilla löydät varmasti paremman kohteen. Talon etsinnässä tarvitsee paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Onnea matkaan!L Lveronica sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 57 821 viestiä
Joo, näin se on, mutta suurin osa riskeistä, jotka listaat, ovat suhteellisen tunnettuja ja helppoja arvioida toimenpiteitä varten, kuten märkätilat.mexitegel sanoi:
Kyllä, pitäisi myös varoa:
* 90- ja 00-luvulla rakennettuja taloja yksivaiheisella julkisivun tiivistyksellä.
* kaikkia taloja, joissa on ryömintätilat
* vanhoja puutaloja, niihin voi tulla oikea talosieni ja ne saattavat tarvita purkamista maan tasalle
* taloja, joissa on märkätilat
* taloja, joissa on pilariantura
* taloja, joissa on kylmä ullakko
* taloja, joissa on maanvarainen laatta päällänuralle eristetyllä, eristämättömällä betonilaatalla tai puutteellisesti salaojitetulla laatalla
* taloja, joissa on tasakatto tai loivalta valumakatto
* taloja, joissa on puuta suoraan betonin tai rappauksen kanssa, esim. alatystyt lattiat, tavallisia 60-luvulla
* taloja, joissa on rakennusmateriaaleja ilman hyvin dokumentoituja ominaisuuksia
Ja lisäksi kaikki täysin uudet talot, koska mahdolliset virheet eivät ole vielä ehtineet ilmetä.
Pointtini on, että periaatteessa kaikissa taloissa on puutteita.
Kosteusongelmat 70-luvun taloissa voidaan usein korjata vaihtamalla sokkelipuu ja/tai Nivell-lattia tai vastaava. Mutta ne ovat kalliita toimenpiteitä, jotka joskus eivät toimi.
Moderni jokeri on yksivaiheisella tiivistyksellä varustetut julkisivut. Ne vaikuttavat olevan nykyaikainen versio 70-luvun maanvaraisista betonilaatoista, ongelmanäkökulmasta. Ne ovat petollisia, sillä yksivaiheisesti tiivistetty julkisivu voi toimia monta vuotta, kunnes vettä tulee jonnekin sisään. 70-luvun betonilaatat toimivat monissa tapauksissa ongelmitta monta vuotta, kunnes äkillisesti tulee ongelmia kosteuden ja homeen kanssa.
Se on varmasti viisasta. Ajattele myös, että jos kyseessä on "samanlainen rivitalo", se on todennäköisesti rakennettu samalla riskirakenteella. Se voi toki olla jotain, joka on korjattu – mutta sinun kannattaa tehdä perusteellisia tutkimuksia olemassa olevien tai mahdollisten ongelmien selvittämiseksi (vaikka myyjä väittää korjanneensa).L Lveronica sanoi:
Remontoija
· Skåne/Blekinge
· 2 880 viestiä
Tietopuutteet voit korjata todella helposti. Lue, lue, lue ja lue vielä vähän lisää, ja käy dialogia jonkun kanssa, joka tuntee edes hieman taloista.L Lveronica sanoi:
Onhan se mukavaa tehdä hyvä kauppa, mutta paljon tärkeämpää on tehdä oikea kauppa, kun kyse on talosta. Toisin sanoen; ei ole välttämättä väärin ostaa ongelmataloa, mutta silloin täytyy olla tietoinen siitä, valmis korjaamaan ongelmat ja omata rahaa niiden tekemiseen.
Ei ole mitään pilkkahintaa. Lisäksi voittehan sanoa, että haluatte tuoda paikalle ammattilaisen, joka tekee tarjouksen ja vähentää ostohinnasta sen, mitä tarjouksessa lukee.L Lveronica sanoi:Olemme löytäneet rivitalon, joka on rakennettu vuonna 77. Ymmärtääkseni tämä ongelma on yleinen tuolta ajalta. Talo ei näytä käyneen läpi mitään suurempia remontteja alusta lähtien.
No niin..tarkastuskertomuksessa lukee näin:
Betonilaatta maassa korotetulla ja eristetyllä lattialla. Lattiarakenteessa on myös puunsuojauskäsiteltyä puutavaraa.
Siinä lukee, että he ovat löytäneet kosteutta makuuhuoneessa ja kylpyhuoneessa.
"Suositellaan perusteellista tutkimusta kosteuslukemien syyn ja laajuuden toteamiseksi rakenteessa. On tärkeää muistaa, että tämä suositus perusteellisesta tutkimuksesta koskee koko sisääntulokerrosta. Sisäseinän alajuoksun kosteusosuus 22 %. Sisäseinän alajuoksu on puunsuojakäsitelty."
Mitä mieltä olette tästä ylipäänsä? Ei ole tullut yhtään tarjousta ja ollut Hemnetissä tammikuusta lähtien. Lähtöhinta on noin 1 500 000. Mikä mielestäni kuulostaa aivan liian kalliilta ottaen huomioon, mitä tulee tarvitsemaan tehdä. Sijaitsee noin 2 kilometrin päässä Östersundista.
Mitä luulette kaikki? MITÄ TULEE tehdä ja mitkä ne kustannukset olisivat tässä tapauksessa. Voiko tarjota pilkkahintaan?
Ette voi vastata myyjien haluttomuudesta huolehtia rivitalostaan.
terveisin
voit aina googlata (ratsit, hitta.se) puhelinnumeroita kyseisistä osoitteista, sitten soittaa ja kysyä, että olet kiinnostunut mutta haluat mielelläsi kuulla jne jne...L Lveronica sanoi:
En tiedä, mitä nuo talot yleensä maksavat, mutta voi myös olla, että korjausten kustannukset on jo sisällytetty hintaan, eli vähennetty siitä, mitä se tulee maksamaan. Niin teimme, kun yksi aikaisemmista taloistamme oli myynnissä ja tarkastus osoitti kosteongelman. Pyysimme tarjouksia korjauskustannuksista ja esitimme ne avoimesti. Ja asetimme talon hinnan sen mukaan. Toki saimme muutamia pilkkatarjouksia, mutta koska hinta oli jo asetettu huomioiden korjaustarve, pysyimme rauhallisina ja saimme talon myytyä pyydettyyn hintaan.
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 514 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 514 viestiä
avun hankkiminen uuden lattiarakenteen tekemiseen ei tarkoita ollenkaan sitä, että pääset eroon ongelmasta, että painekyllästetyt alaohjauspuut voivat alkaa haista, jos sinulla on sitten hajutartunta, voit kutsua 10 eri asiantuntijaa, saada 10 eri ratkaisua eikä mikään ehkä korjaa ongelmaaL Lveronica sanoi:
tai sitten sinulla on onnea etkä kohtaa tällaisia ongelmia, se on arpapeli, jonka otat ostamalla talon, jossa on sekä kosteusongelmia että painekyllästettyä puutavaraa
