Staffans2000
L Lveronica sanoi:
Olisin toivonut, että minulla olisi ollut enemmän tietoa ja tätä
Sitä suurempi syy puhua naapurien kanssa!
 
  • Tykkään
EvertL
  • Laddar…
70-luvun taloja kannattaa varoa.
70-luvun taloja, joissa on kyllästetyt pohjahirret, kannattaa varoa.
70-luvun taloja, joissa on kyllästetyt pohjahirret ja kellarissa paneelilla päällystetty takkahuone, kannattaa varoa.
 
  • Tykkään
Linnea86 ja 2 muuta
  • Laddar…
harry73
Mutta jos talo vaikuttaa jo nyt liian kalliilta ilman, että on otettu huomioon tulevia ongelmia, voi olla vaikeaa päästä sopimukseen kohtuullisesta hinnasta myyjän kanssa.
 
useless useless sanoi:
70-lukujen taloja pitää varoa.
70-lukujen taloja, joissa on kyllästetyt perusrakenteet, pitää varoa.
70-lukujen taloja, joissa on kyllästetyt perusrakenteet ja kellarikerroksessa puurakenteinen gillestuga, pitää varoa.
Joo, pitää myös varoa:
* 90- ja 00-luvuilla rakennettuja taloja, joissa on yksikerrosrakenne julkisivu
* kaikkia taloja, joissa on ryömintätilan perustus
* vanhoja puutaloja, joihin voi tulla oikea talosieni ja jotka voidaan joutua purkamaan
* taloja, joissa on märkätiloja
* taloja, joissa on pilariantura
* taloja, joissa on kylmä ullakko
* taloja, joissa on maavarainen laatta päällä oleva eristys, eristämätön betonilaatta tai laatta, jossa on puutteellinen salaojitus
* taloja, joissa on tasainen tai matalakulmainen katto
* taloja, joissa Puu on suoraan betonia tai rappausta vasten, esim. 60-luvulla yleistyneet korotetut lattiat
* taloja, joissa on rakennusmateriaalit ilman hyvin dokumentoituja ominaisuuksia

Ja lisäksi kaikkia ihan uusia taloja, koska mahdolliset viat eivät ole vielä ehtineet paljastua

Pointtini on, että periaatteessa kaikilla taloilla on omia puutteita ;).
 
  • Tykkään
  • Haha
Ballvar ja 19 muuta
  • Laddar…
harry73 harry73 sanoi:
Mutta jos jo nyt tuntuu ilman tulevien ongelmien huomioon ottamista, että talo on liian kallis, on vaikeaa päästä sopimukseen myyjän kanssa kohtuullisesta hinnasta
Eilen en ole syntynyt, tiedän sijainnin ja havaittujen puutteiden vuoksi, eikä ole kyse vain tästä, vaan katto pitää myös vaihtaa. Talo EI ole edes arvoltaan 1 500 000, en voi koskaan uskoa, että omistaja saa tämän summan tästä talosta. Ja hinnasta sopiminen on vaikeaa, koska myyjä on erittäin vanha henkilö, joka ei enää voi asua kotona.
 
harry73
Totta kai et ole syntynyt eilen. Jo se, että pohdit kysymystä ja päätit kysyä täällä, osoittaa, että et ole helposti huijattavissa.
Mitä tarkoitin, on että myyjä ei ole vielä siinä pisteessä, että hän hyväksyisi talon olevan niin paljon vähemmän arvoinen. Siksi on hyvä, jos etsit toista taloa.
 
  • Tykkään
EvertL ja 1 muu
  • Laddar…
harry73 harry73 sanoi:
Niinpä et ole syntynyt eilen. Pelkästään se, että pohdit kysymystä ja päätit esittää kysymyksen täällä, osoittaa, että et ole helposti huijattavissa.

Tarkoitin, että myyjä ei ole vielä hyväksynyt sitä, että talon arvo on paljon pienempi. Siksi on hyvä, jos etsit toista taloa.
Joudun varmaan odottamaan, kunnes alueella tulee myyntiin jokin muu, jossa on vähemmän remonttitarpeita :D
 
  • Tykkään
Fannys ja 1 muu
  • Laddar…
Fadai
L Lveronica sanoi:
Kiitos kaikista vastauksista :) arvostan kaikki. Minun täytyy luultavasti jättää väliin tämä talo. Tuntuu aivan liian laajalta..täytyy vain odottaa, että tulisi esiin toinen talo sillä alueella, jolla ei ole näitä ongelmia :love:
Viisas päätös. Niillä rahoilla löydät varmasti paremman kohteen. Talon etsinnässä tarvitsee paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Onnea matkaan!
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Kyllä, pitäisi myös varoa:
* 90- ja 00-luvulla rakennettuja taloja yksivaiheisella julkisivun tiivistyksellä.
* kaikkia taloja, joissa on ryömintätilat
* vanhoja puutaloja, niihin voi tulla oikea talosieni ja ne saattavat tarvita purkamista maan tasalle
* taloja, joissa on märkätilat
* taloja, joissa on pilariantura
* taloja, joissa on kylmä ullakko
* taloja, joissa on maanvarainen laatta päällänuralle eristetyllä, eristämättömällä betonilaatalla tai puutteellisesti salaojitetulla laatalla
* taloja, joissa on tasakatto tai loivalta valumakatto
* taloja, joissa on puuta suoraan betonin tai rappauksen kanssa, esim. alatystyt lattiat, tavallisia 60-luvulla
* taloja, joissa on rakennusmateriaaleja ilman hyvin dokumentoituja ominaisuuksia

Ja lisäksi kaikki täysin uudet talot, koska mahdolliset virheet eivät ole vielä ehtineet ilmetä.

Pointtini on, että periaatteessa kaikissa taloissa on puutteita ;).
Joo, näin se on, mutta suurin osa riskeistä, jotka listaat, ovat suhteellisen tunnettuja ja helppoja arvioida toimenpiteitä varten, kuten märkätilat.

Kosteusongelmat 70-luvun taloissa voidaan usein korjata vaihtamalla sokkelipuu ja/tai Nivell-lattia tai vastaava. Mutta ne ovat kalliita toimenpiteitä, jotka joskus eivät toimi.

Moderni jokeri on yksivaiheisella tiivistyksellä varustetut julkisivut. Ne vaikuttavat olevan nykyaikainen versio 70-luvun maanvaraisista betonilaatoista, ongelmanäkökulmasta. Ne ovat petollisia, sillä yksivaiheisesti tiivistetty julkisivu voi toimia monta vuotta, kunnes vettä tulee jonnekin sisään. 70-luvun betonilaatat toimivat monissa tapauksissa ongelmitta monta vuotta, kunnes äkillisesti tulee ongelmia kosteuden ja homeen kanssa.
 
L Lveronica sanoi:
Varmaan odotetaan, että alueelle ilmestyy jotain muuta, jossa on vähemmän remontointitarpeita :D
Se on varmasti viisasta. Ajattele myös, että jos kyseessä on "samanlainen rivitalo", se on todennäköisesti rakennettu samalla riskirakenteella. Se voi toki olla jotain, joka on korjattu – mutta sinun kannattaa tehdä perusteellisia tutkimuksia olemassa olevien tai mahdollisten ongelmien selvittämiseksi (vaikka myyjä väittää korjanneensa).
 
  • Tykkään
EvertL
  • Laddar…
L Lveronica sanoi:
Ja jag vill ju vara positiv då det ligger på "rätt ställe". Hade önskat att jag hade haft mer kunskap och detta osv var duktigare på att göra kalkyler jag kan ju göra en bra affär om läget inte är jätte illa men det kan ju nästan va åt andra hållet oxå:crysmile::thinking:
Tietopuutteet voit korjata todella helposti. Lue, lue, lue ja lue vielä vähän lisää, ja käy dialogia jonkun kanssa, joka tuntee edes hieman taloista.
Onhan se mukavaa tehdä hyvä kauppa, mutta paljon tärkeämpää on tehdä oikea kauppa, kun kyse on talosta. Toisin sanoen; ei ole välttämättä väärin ostaa ongelmataloa, mutta silloin täytyy olla tietoinen siitä, valmis korjaamaan ongelmat ja omata rahaa niiden tekemiseen.
 
  • Tykkään
Igen
  • Laddar…
L Lveronica sanoi:
Olemme löytäneet rivitalon, joka on rakennettu vuonna 77. Ymmärtääkseni tämä ongelma on yleinen tuolta ajalta. Talo ei näytä käyneen läpi mitään suurempia remontteja alusta lähtien.

No niin..tarkastuskertomuksessa lukee näin:

Betonilaatta maassa korotetulla ja eristetyllä lattialla. Lattiarakenteessa on myös puunsuojauskäsiteltyä puutavaraa.

Siinä lukee, että he ovat löytäneet kosteutta makuuhuoneessa ja kylpyhuoneessa.

"Suositellaan perusteellista tutkimusta kosteuslukemien syyn ja laajuuden toteamiseksi rakenteessa. On tärkeää muistaa, että tämä suositus perusteellisesta tutkimuksesta koskee koko sisääntulokerrosta. Sisäseinän alajuoksun kosteusosuus 22 %. Sisäseinän alajuoksu on puunsuojakäsitelty."

Mitä mieltä olette tästä ylipäänsä? Ei ole tullut yhtään tarjousta ja ollut Hemnetissä tammikuusta lähtien. Lähtöhinta on noin 1 500 000. Mikä mielestäni kuulostaa aivan liian kalliilta ottaen huomioon, mitä tulee tarvitsemaan tehdä. Sijaitsee noin 2 kilometrin päässä Östersundista.

Mitä luulette kaikki? MITÄ TULEE tehdä ja mitkä ne kustannukset olisivat tässä tapauksessa. Voiko tarjota pilkkahintaan?
Ei ole mitään pilkkahintaa. Lisäksi voittehan sanoa, että haluatte tuoda paikalle ammattilaisen, joka tekee tarjouksen ja vähentää ostohinnasta sen, mitä tarjouksessa lukee.

Ette voi vastata myyjien haluttomuudesta huolehtia rivitalostaan.

terveisin
 
L Lveronica sanoi:
Olen myös miettinyt tätä naapureilta kysymistä, mutta kun en asu ihan lähellä, niin tuntuu vähän oudolta vain ajaa kysymään heiltä.

Onko sinulla mitään käsitystä siitä, mitä tulee tehdä?
voit aina googlata (ratsit, hitta.se) puhelinnumeroita kyseisistä osoitteista, sitten soittaa ja kysyä, että olet kiinnostunut mutta haluat mielelläsi kuulla jne jne...
 
En tiedä, mitä nuo talot yleensä maksavat, mutta voi myös olla, että korjausten kustannukset on jo sisällytetty hintaan, eli vähennetty siitä, mitä se tulee maksamaan. Niin teimme, kun yksi aikaisemmista taloistamme oli myynnissä ja tarkastus osoitti kosteongelman. Pyysimme tarjouksia korjauskustannuksista ja esitimme ne avoimesti. Ja asetimme talon hinnan sen mukaan. Toki saimme muutamia pilkkatarjouksia, mutta koska hinta oli jo asetettu huomioiden korjaustarve, pysyimme rauhallisina ja saimme talon myytyä pyydettyyn hintaan.
 
S
L Lveronica sanoi:
En ole aivan niin kriittinen tämän suhteen. Se, että tämä on vienyt häneltä 10 vuotta, on ikävää. Emme tekisi uutta lattiarakennetta itse vaan ottaisimme apua.
avun hankkiminen uuden lattiarakenteen tekemiseen ei tarkoita ollenkaan sitä, että pääset eroon ongelmasta, että painekyllästetyt alaohjauspuut voivat alkaa haista, jos sinulla on sitten hajutartunta, voit kutsua 10 eri asiantuntijaa, saada 10 eri ratkaisua eikä mikään ehkä korjaa ongelmaa

tai sitten sinulla on onnea etkä kohtaa tällaisia ongelmia, se on arpapeli, jonka otat ostamalla talon, jossa on sekä kosteusongelmia että painekyllästettyä puutavaraa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.