Olemme löytäneet rivitalon, joka on rakennettu vuonna 77. Olen ymmärtänyt, että tämä ongelma on yleinen tuolta ajalta. Talo ei näytä käyneen läpi mitään suurempia remontteja alusta alkaen.

Kuinka vaan..tarkastusraportissa sanotaan näin.

Betonilaatta maalla, korotettu ja eristetty lattia. Lattiarakenne sisältää myös puunsuojauskäsiteltyä puutavaraa.

Siellä sanotaan, että he ovat löytäneet kosteutta yhdessä makuuhuoneessa ja kylpyhuoneessa.

"Suositellaan syvempää tutkimusta kosteuden muodostumis- ja laajuussyiden selvittämiseksi rakenteessa. On tärkeää muistaa, että tämä syvällisemmän tutkimuksen suositus koskee koko sisäänkäyntikerrosta. Kosteussuhde 22 % mitattu sisäseinän alajuoksussa. Sisäseinän alajuoksu on puunsuojakäsitelty."

Mitä mieltä olette tästä? Mitään tarjouksia ei ole tullut, ollut myynnissä hemnetissä tammikuusta lähtien. Lähtöhinta on noin 1 500 000. Mielestäni se on aivan liikaa, kun ottaa huomioon mitä täytyy tehdä.
Se sijaitsee noin 2 kilometrin päässä Östersundista.

Mitä mieltä olette? MITÄ tulee tehdä ja mitä noiden kustannusten tulisi olla siinä tapauksessa. Voiko tehdä alhaisen tarjouksen?
 
Tja, jos se on rivitalo, niin onhan siellä useita samankaltaisia taloja, eikö sitä voisi puhua naapureiden kanssa? Miten he ovat käsitelleet ongelman?

Ja aina voi esittää naurettavan alhaisen tarjouksen, jos siitä jotain hyötyä on, onkin toinen kysymys .. Tammikuu ei ole niin kaukana aikaperspektiivissä, joten myyjä ei ehkä tartu tarjoukseen heti ....

Jos kyseessä on standarditarkastus meidän suosikkiyhtiöltämme, joka hoitaa "myyjän tarkastukset", niin heidän kehotuksensa jatkotutkimuksiin ovat enemmän tai vähemmän standardeja, ja usein perustuvat tunnettuihin faktoihin rakennustekniikasta pikemminkin kuin nykyisiin olosuhteisiin...
 
harry73
  • Tykkään
Peternow ja 3 muuta
  • Laddar…
Olen myös miettinyt tätä naapureiden kysymistä, mutta en asu ihan lähellä, joten tuntuu vähän oudolta vain ajaa kysymään heiltä.

Onko sinulla mitään käsitystä siitä, mitä tulee tehdä?
 
harry73
Jos olet onnekas, se ei ole mitään, ja jos olet epäonnekas, haluat purkaa talon 10 vuoden päästä.
Lue linkittämäni ketjut ja jatka etsimistä, jos jo nyt mielestäsi talo on liian kallis.
 
harry73 harry73 sanoi:
Jos sinulla on onnea, se ei ole mitään ja jos huonoa onnea, haluat purkaa talon 10 vuoden kuluttua.
Lue ne ketjut, joihin linkitin, ja jatka etsintää, jos jo nyt ajattelet, että talo on liian kallis.
En halua olla niin kriittinen tämän suhteen. Se, että tähän on mennyt hänellä 10 vuotta, on valitettavaa. Emme tekisi uutta lattiarakennetta itse vaan ottaisimme apua.
 
Koska minulla on jonkin verran kokemusta tästä omasta talostamme;

Se puunsuoja-aineen tyyppi, jota pelätään, kiellettiin 1. tammikuuta 1978, joten on todennäköistä, että sitä ei ole talossanne, sillä voidaan olettaa, että siirtymä hyväksyttyihin vaihtoehtoihin tapahtui vähitellen ennen sitä. Teidän tulee ottaa näyte alaohjauspuista ja lähettää se ALS-labralle pentakloorifenylianalyysiin aluksi. Maksaa noin 2000 kr. Jos saatte positiivisen tuloksen, alaohjauspuut tulee vaihtaa ja luultavasti osa seinästä. Joka tapauksessa se tarkoittaa, että avataan seinän alaosa ympäri taloa ja ongelmasta ja rakenteesta riippuen sisältä ja/tai ulkopuolelta. Tämä tarkoittaa, että käytännössä kaikki seinäpinnat on palautettava ja mahdollisesti ulkoinen julkisivu. Toisin sanoen tämä on erittäin laaja työ ja sen kustannukset ovat useita satoja tuhansia kruunuja. Jos olette vakavasti kiinnostuneita talosta, ottakaa tarjous työstä ja tinkikää hintaa verrattuna muihin vastaaviin taloihin ilman tätä ongelmaa.

Jos analyysi on negatiivinen, alaohjauspuun vaihto ei ole välttämättä tarpeen, mutta teidän tulee tehdä hajutarkastuksia ja olla tietoinen siitä, että on olemassa piilevä ongelma, mikä myös pitäisi näkyä hinnassa.

Muilta osin 70-luvun talot ovat usein erittäin käytännöllisiä ja tilavia, joten jos vain on tietoinen juuri yllä olevasta, ei tule pelätä ostaa.
 
  • Tykkään
Igen ja 1 muu
  • Laddar…
Staffans2000
L Lveronica sanoi:
Olen myös miettinyt tätä, että kysyisin naapureilta, mutta kun en asu lähellä, niin se tuntuu vähän oudolta lähteä vain kysymään heiltä.
Mutta herranpieksut!
Olet aikeissa käyttää rahaa viiden normaalin vuoden palkan verran johonkin, jonka arvoa et tiedä. Mutta et halua kysyä niiltä, jotka ehkä tietävät, koska se "tuntuu vähän oudolta"!!!
Hyvä vinkki. Arvioi prioriteettisi uudelleen.

Staffan
 
  • Tykkään
redep ja 8 muuta
  • Laddar…
harry73
En sano, että saat samat ongelmat kuin shadowfire, mutta jos se on niin vakavaa, sinulla on suuria ongelmia.

Kyse ei ole vain kosteudesta, vaan myös hajusta.
Jos sinulla on mahdollisuus, voit ottaa muutamia tekstiilejä (pyyhkeitä, vaatteita, tyynyjä) suljettuun muovipussiin hajuttomaan paikkaan ja avata ne ja haistaa sen jälkeen, kun on oltu poissa talosta esim. tunnin ajan. Silloin huomaat, onko vaatteisiin tarttuva haju.
 
  • Tykkään
Igen ja 1 muu
  • Laddar…
...mutta se edellyttää, että on itse herkkä hajuille, mikä ei päde kaikkiin. Hajuongelmat voivat myös olla pahempia tietyissä osissa taloa, mikä tekee hajutestien suorittamisesta helpompaa, kun tietää enemmän ongelmasta.
 
  • Tykkään
harry73
  • Laddar…
Katso eteenpäin. Tämä on talo, jossa on tunnettu riskirakenne. Lisäksi on todettu, että "riski on toteutunut". Monissa tapauksissa riittää vaihtaa kaikki "syllat", kuten shadowfire kirjoittaa, muutamalla 100 000. Toisissa tapauksissa se ei riitä. Mögelhaju ei katoa. Tehdään muutamia pieniä lisäyrityksiä hajun poistamiseksi, revitään esiin kaikki lattiat eristeineen. Sitten on aika purkaa kaikki sisäseinät, poistaa kaikkien ulkoseinien sisäpuoli, poistaa kaikki eristys. Ozon käsitellä nyt riisuttu talo, rakentaa kaikki uudelleen, ja.. joissakin tapauksissa se auttoi, toisissa... ei, se haisee vieläkin.

Vuosien varrella on purettu melko monta taloa näiden ongelmien vuoksi, sen jälkeen kun on ensin kulutettu 6-numeroisia summia korjaamiseen.

Älä osta!

Se, että se haisee homeelle, ei ole niin suuri ongelma sinulle, joka asut talossa, kuten shadowfire kirjoittaa. Nenäsi muuttuu immuuniksi muutaman minuutin jälkeen. Mutta työkaverisi huomaavat, että haiset homeelle, lapsiasi kiusataan koulussa, koska he haisevat homeelle. ja monet saavat terveysongelmia, astmaa, outoja allergisia reaktioita. Terveysongelmat muuttuvat joissakin tapauksissa kroonisiksi, lapset sairastavat astmaa, vaikka olette muuttaneet muualle.
 
  • Tykkään
redep ja 5 muuta
  • Laddar…
Kiitos kaikista vastauksista :) arvostan niitä kaikkia. Minun täytyy kyllä ohittaa tämä talo. Tuntuu olevan liian laaja..saan kiltisti odottaa, kunnes alueella tulee ulos toinen talo, jolla ei ole näitä ongelmia :love:
 
  • Tykkään
Nikihellion ja 3 muuta
  • Laddar…
Staffans2000
H hempularen sanoi:
Älä osta!
Toisaalta se tarkoittaa, että ilman spekulantteja se voidaan myydä muutaman kuukauden kuluttua todella alennettuun hintaan. Jos ostajalla on onnea ja talo on parempi kuin odotettu, hän saattaa tehdä elämänsä kaupan!
 
  • Tykkään
Lveronica ja 2 muuta
  • Laddar…
Ei ole mitään syytä maalata pirua seinälle samalla tavalla kuin hempularen tekee ja yleisesti varoittaa 70-luvun talojen ostosta. On olemassa hyvin monta ongelmatonta taloa, kyllästetyn alajuoksun kosteuspitoisuus 22 % ei ole synonyymi sille, että talo on purettava. Alajuoksu on nimenomaan kyllästetty jostain syystä, ja yhä tänä päivänä on sallittua käyttää kyllästettyjä alajuoksuja uudisrakentamisessa.

Nykyään on paljon tietoa siitä, miten mahdolliset ongelmat voidaan korjata, ja tässä erityistapauksessa on lisäksi olemassa joukko täysin samanlaisia taloja, joten mahdolliset ongelmat ja sopivat ratkaisut voidaan varmasti selvittää. Mutta toki se tarkoittaa työtä ja hässäkkää, jos toimenpiteitä tarvitaan.
 
Viimeksi muokattu:
mexitegel mexitegel sanoi:
Ei ole mitään syytä maalata pirua seinälle sillä tavalla kuin hempularen tekee ja yleensä varoittaa ostamasta 70-luvun järjestelmää. On olemassa hyvin paljon ongelmattomia taloja, joilla on kosteusmäärä 22% kyllästetyssä sokkelissa, mikä ei ole synonyymi sille, että talo on purettava. On syy siihen, että sokkeli on juuri kyllästetty ja edelleen sallittu käyttää kyllästettyjä sokkeleita uudisrakentamisessa.

Nykyään on paljon tietoa siitä, kuinka mahdollisia ongelmia voidaan korjata, ja tässä erityisessä tapauksessa on lisäksi useita täsmälleen samanlaisia taloja, joten mahdolliset ongelmat ja sopivat ratkaisut voidaan varmasti löytää. Mutta toki se vaatii työtä ja hässäkkää, jos tarvitaan toimenpiteitä.

Haluanhan olla positiivinen, kun se sijaitsee "oikeassa paikassa". Olisin toivonut, että minulla olisi ollut enemmän tietoa ja näin ollen parempi taito tehdä laskelmia, voisinhan tehdä hyvän kaupan, jos tilanne ei ole todella huono, mutta se voisi olla melkein päinvastoinkin:crysmile::thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.