zuljin sanoi:
Onko joku teistä, joka voisi harkita ottavansa tilauksen tai mahdollisesti ylimääräisen matkustajan? Tarvitsen graniittikeramiikkaa, mutta ei ole taloudellisesti järkevää matkustaa itse... Lisäksi minun on niin vaikea päästä irti...
Olen myös samassa tilanteessa. Minulla on kylpyammeen etuosa, joka pitää hakea kotiin, ja minun täytyy ostaa uusi wc-istuin, koska onnistuin rikkomaan sen.

Onko joku, joka voisi tuoda nämä minulle pientä korvausta vastaan? Tai onko joku, joka haluaa mennä mukaan tai lähettää tilauksen ja jakaa kustannukset, jos matkustan sinne.

Asun Malmössä, mutta jos joku voi tuoda tavarat perille, ne voi jättää myös Nyköpingissä tai Tukholmassa.

Olen yrittänyt seurata koko keskustelua, useat ovat tilanneet suurempia eriä, kuten betonielementtejä ja muita raskaita osia toimitettaviksi Ruotsiin. Joku oli tilannut esimerkiksi 44 lavaa kevytbetonia.

Toimiiko kotiinkuljetus hyvin, ajallaan ja kaikki kunnossa? Toimitus, jonka joku mainitsi, että castorama mahdollisesti voisi hoitaa, toimiiko se hyvin?

Ajattelin uskaltaisiko tilata jonkin standardituotteen, kuten Porotherm-lohkoja talonrakennukseen. Sellainen tuote, jota ei itse voisi kuljettaa kotiin peräkärryllä kombi-auton perässä suoraan..:)

Olen suunnitellut talonrakennustani todella pitkään, vihdoin on aika siirtyä teoriasta käytäntöön = )
Olen harkitsemassa rakennuspalikoiden tuontia Puolasta, en ole vielä päättänyt, olisiko ne kevytbetoni- vai leca-palikoita... Ovatko muutkin harkinneet tätä? Oletteko löytäneet hintoja ja ehdotuksia toimittajista?

imported_mana sanoi:
Olen suunnitellut talonrakennustani todella pitkään nyt, vihdoin on aika siirtyä teoriasta käytäntöön = ) Olen harkinnut rakennuspalikoiden tuontia Puolasta, en ole vielä päättänyt olisiko ne kevytbetonia vai leca-kiviharkkoja... Onko muita, jotka harkitsevat tätä? Oletteko löytäneet hintoja ja ehdotuksia toimittajista?
Hei

Olen itse (tai tulkin kautta) ostanut 3 rekkaa kevytbetonia ja se on toiminut loistavasti. Katso aiemmat viestini. Aion kesällä/syksyllä ostaa mahdollisimman paljon "sisusta" Puolasta.

Said

Voiko joku vastata siihen, onko vielä kannattavaa matkustaa Puolaan ostamaan kodinkoneita ja laattoja? Olen ymmärtänyt, että se oli kannattavaa noin 2-3 vuotta sitten, mutta hinnat ovat nousseet viime aikoina.

Koska useimmat viestit ovat vuodelta 04/05, on vaikeaa saada selvää kuvaa.

Ajattelin lähteä toukokuun alussa -07, mutta en löydä hyvää sivustoa hintojen tarkistamiseen. Useimmat ovat vain puolaksi ilman englanninkielistä versiota. Onko jollain hyviä vinkkejä?

Kaikki apu ja tiedot otetaan kiitollisena vastaan :)

Muutamia hakusivuja, jotka toimivat ainakin kodinkoneissa ja muussa keittiövarustelussa.

Kyllä, kodinkoneet ovat huomattavasti edullisempia.

Porównaj sklep i ceny: nagrywarki, lodówki, telewizory, monitory, kamery, aparaty cyfrowe, notebooki
Kuchnie Gazowe i elektryczne - porównanie cen w 500 sklepach
Ceneo - porównanie cen, sklepy internetowe, perfumy, agd, rtv, komputery

Myymälähinnat ovat, kuten Ruotsissa, hieman kalliimpia kuin puhtaasti internetmyyjillä, mutta se ei syö kannattavuutta. Samalla eivät kaikki ole halvempia, joten on tärkeää tietää ja osata vertailla.

Matkustan jälleen alas viikon kuluttua.

imported_mana sanoi:
Olen miettimässä rakennuslohkareiden maahantuontia Puolasta, en ole vielä päättänyt, olisivatko ne kevytbetonia vai leca-lohkoja... Onko joku muu harkinnut tätä? Oletteko löytäneet hintoja ja ehdotuksia toimittajista?
Ytongin ostaminen Puolassa keväällä/kesällä 2007 tulee olemaan erittäin vaikeaa. Rakennusbuumi on huipussaan ja Xellan tehtaat eivät edes ota vastaan tilauksia jälleenmyyjiltä. Jos tilaat tänään, saat kauniisti odottaa toimitusta syyskuun puolivälissä. Vain muutamassa vuodessa Ytong-lohkot ovat nousseet 300 %. Myös muiden lohkojen, kuten Lecan ja Porothermin, saaminen on erittäin vaikeaa, ellei voi odottaa syksyyn.

Lähden pian Puolaan ostamaan kaakelia, klinkkeriä ja kodinkoneita. Onko joku, joka voi suositella hyvää paikkaa, mistä ostaa kaunista kaakelia? Missä on ImexTop32, jonka sanotaan olevan parempi kuin muut? Kodinkoneet näyttävät olevan parhaiten ostettavissa Castorama tai Praktiker. Tämä on tosi vaikeaa.

Yksi kysymys vielä...
Mistä voi vuokrata kuorma-auton, joka saa mennä Puolaan?
Olen ottanut yhteyttä Statoil, Q8 ja OK, ja kaikki sanovat kategorisesti ei Puolan matkalle varkausriskin vuoksi.

Kuten tilanne on nyt, koko matkasuunnitelmani kaatuu siihen, ettei kukaan halua vuokrata kuorma-autoa. Traagista.

Voit pyytää kauppoja pakkaamaan tavarasi lavalle ja kuljettamaan ne lautalle lähettämään rahtina. Kaupat veloittivat 100:- tästä palvelusta, kun olin siellä.
Silloin satamahenkilökunta lastaa lavat laivaan ja sinä noudat lavat kotona Ruotsissa. En tiedä mitä lavakuljetus maksaa, mutta se ei ole kovin kallista.

basil sanoi:
Kysymys vielä... Mistä vuokraa kuorma-auton, joka saa ajaa Puolaan? Olen ottanut yhteyttä Statoil, Q8 ja OK, ja kaikki sanovat jyrkän ei matkoille Puolaan varkaiden riskin vuoksi. Näyttää siltä, että koko matkani kaatuu siihen, että kukaan ei halua vuokrata kuorma-autoa. Traagista.
Minulla oli sama ongelma. OK/Q8 sallii matkan Puolaan, mutta toisaalta he haluavat 50 % korkeamman vuokrahinnan viitaten lisääntyneisiin riskeihin, mikä on täysin järjetöntä. Esimerkiksi Avis sallii ajoneuvojen ajaa Saksasta Puolaan, mutta ei Ruotsista Puolaan, mikä on selvä osoitus siitä, miten vuokra-autojen markkinat syrjivät heitä.

Ajoneuvo on lukittuna lautalla noin 20 tuntia edestakaisin. Riippuen siitä, kuinka kauan viivyt, joko istut ajoneuvossa itse tai pysäköit sen tavallisesti vartioidulle parkkipaikalle (alue, jossa IKEA sijaitsee, on vartioitu koko parkkialueen ympäri), mikä omasta mielestäni on huomattavasti turvallisempaa kuin Ruotsissa. Muilla rakennusmarkkinoilla on vartijat kaikilla sisään-/uloskäynneillä, MediaMarktissa on vartijat, jotka jopa tarkistavat, että henkilökunnalla on oikea tuote asiakkaalle.

Jos pärjäät peräkärryllä tai muuttokopilla, Tule Rental sallii peräkärryn ajamisen Puolaan, he vaativat 10 000 kruunun pantin, voit noutaa sen Preem Karlskronasta ja palauttaa lähelle, minne viet tavarat. Preem Karlskronalla on omat peräkärryt ja he vaativat 5 000 kruunun pantin.

Löysin itse OK/Q8:n, jonka hinnat olivat huomattavasti alhaisemmat kuin viralliset ja jolla ei ollut mitään huomautuksia peräkärryn viemisestä Puolaan, ei panttia.

Joku voisi ottaa yhteyttä Kuluttaja-Eurooppaan ja tiedottaa heille.

Onko muita maita kuin Puola, joihin kannattaa matkustaa ostaakseen halvemmalla? Jos asuu kuten minä Tukholmassa ja aikoo muuttaa 25 mailia pohjoiseen, Puola ei tunnu järkevältä vaihtoehdolta. Sen sijaan täältä menevät laivat Viroon. Mikä hintataso siellä on? Onko kukaan tehnyt löytöjä?

Onko Suomi halvempaa kuin Ruotsi?

Muuten, muistan 1990-luvun alun, kun asuin Oxelösundissa. Sieltä kulki laivalinja Puolaan muutaman kerran viikossa, ja usein ihmettelimme heidän pieniä Fiattejaan, joiden katolla oli 4 käytettyä jääkaappipakastinta. Ne seisoivat pystyssä, eikä niitä varmasti kuljetettu Ruotsin liikennesääntöjen mukaisesti.

Nyt virta on kääntynyt, ja me matkustamme Puolaan lastataksemme automme niin täyteen kuin mahdollista. Niin nopeasti kuin mahdollista...

Onko joku, jolla on kokemusta kodinkoneiden ostamisesta Puolassa ja niiden kuljettamisesta kotiin Polferriesilla Nynäshamniin?

Koska kukaan ei enää vuokraa kuorma-autoja Puolaan, tämä vaikuttaa olevan ainoa tapa.

Tuntuu hieman "niin ja näin" lähteä sinne, ostaa tavaraa 50.000:lla ja toivoa, että kotikuljetus hoituu. Kukaan h*lvetti ei puhu edes englantia.

Totta kai he puhuvat englantia!
Ei kaikki, mutta aika moni puhuu englantia, joten heidän kanssaan voi kommunikoida.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.