Takaisin kolmen päivän matkasta Gdanskiin.
Asuin hotellissa Posejdon Gdanskissa - voin lämpimästi suositella tätä hotellia seuraavista syistä:
  • Sijaitsee 5-10 minuutin päässä keskeisestä Castoramasta...ja siten melkein yhtä lähellä Praktikeriä ja Alfa Centriä (ostoskeskus)
  • Helppo löytää Osowaan (missä ISO Castorama sijaitsee) - periaatteessa vain yksi tie, jota seurataan päästäkseen sinne
  • On ihan ok, vaikka ei olisi vain ostamassa...on 100 metriä hotellilta rannalle
  • On sekä aidattu että vartioitu pysäköinti (on samalla pysäköintialueella) mutta tämä maksaa hieman, mutta voi olla sen arvoista. 70 zlottia kahden päivän pysäköinnistä
  • Ravintolan "Roasted duck" on erittäin hyvää...kannattaa kuitenkin vaihtaa heidän perunadumplingejaan paistettuihin perunoihin.

Muuten, käveltyäni useita kilometrejä erilaisissa rakennustarvikeliikkeissä, voi sanoa, että tunteet ovat sekoittuneita.
Toki - voi varmasti säästää sekä 20 että 30 prosenttia joistakin tavaroista, kuten lampuista, työkaluista, ulkokalusteista, pesualtaista, kylpyammeista ja mahdollisesti wc-pöntöistä, jos löytää jotain omia mieltymyksiä vastaavaa.
Oli useita laattoja ja klinkkereitä hyvään hintaan ja jotka olivat lisäksi sekä kauniita että lämpötilan kestäviä.
Löysin kauniita massiiviparketteja (15 mm paksuus), jotka maksoivat noin 200 kr neliöltä.

Kuitenkin...jos olin optimistinen ennen kuin lähdin sinne, olen nyt neutraalimpi oltuani siellä. TS. voin kuvitella meneväni sinne ostamaan joitakin asioita, mutta ei lainkaan siinä laajuudessa kuin alun perin ajattelin.

Praktiker - oli kuin supersize:attu Harald Nyborg - eli siellä oli paljon B-luokan tavaraa.

Suuri Castorama oli ilo keholle ja sielulle kierrellä...oli lähellä, että sekä moottorisahat että kulmahiomakoneet olisivat lähteneet mukaani kotiin.

En koskaan löytänyt kodinkoneliikettä, jossa olisi ollut etsimäni.
Siellä oli toki hyviä ja kauniita keittotasoja, mutta harvoja induktiotasolla. Oli paljon kaasuliesiä ja kaasu-uuneja niille, joilla on kaasu. Kuitenkin pitäisi mennä elektroniikkakauppaketjuihin (yksi iso oli IKEA:n lähellä) löytääkseen näitä.

OBI oli pettymys kaikessa paitsi laatoissa ja klinkkereissä (olen varma, että muilla on erilaisia mielipiteitä, mutta en löytänyt mitään, mikä minua kiinnostaisi).

Voin laittaa kuvia ja muuta, jos joku on kiinnostunut.

...voiko jotenkin nähdä esineitä castoraman kotisivulla vai teenkö vain todella väärin kun näen vain otsikot enkä pääse eteenpäin??

Hei!

Onko kukaan nähnyt edullista lasitonta terrakottaklinkkeriä 20x20 ulkomailla? Aion ostaa koko kellariin, joten olisin kiitollinen kaikista vinkeistä alhaisten hintojen suhteen :)

/Elin

Olin siellä pari kuukautta sitten ja mielestäni näin terrakotta laattoja joka puolella :o
Ehkä ei ihan, mutta kyllähän siellä tavaraa oli. Praktiker ja castorama mielestäni olivat parhaita.
Suunnittelen muuten lähteväni ensi perjantaina taas. Jos löydän hyvän vuokrattavan kevyen kuorma-auton, niin tulee matka Gdyniaan.

Jos voisit pitää silmällä lasittamatonta terrakottaa, se olisi hienoa!

/Elin

Joo, teen sen mielelläni. ;D

Niinpä minäkin olen käynyt Szczecinissä (Stettin) ostoksilla. Valitettavasti en onnistunut saamaan kuorma-autoa, joten jouduin tyytymään pelkkään autoon ja peräkärryyn. Otimme lautan klo 03.15 Trelleborgista Sassnitziin ja ajoimme 25 mailia Szczeciniin. Lautta saapui maihin klo 7 ja olimme Szczecinissä klo 11 (mukaan lukien pysähdys tietyömaan takia).

Koska minulla oli hankala peräkärry takana, en ollut kovin kiinnostunut ajelemaan ympäri kaupunkia, joten jumituimme aika nopeasti suureen Castoramaan, joka sijaitsee aivan Szczecinin sisääntulon tuntumassa.

Valikoima ja hinnat siellä sitten? No, sekä plussia että miinuksia. Löysin upeaa italialaista laattaa 100 kruunua/neliömetri ja lasitiiliä suihkunurkkaan noin 10 kruunua kappale. Koko kylpyhuoneen (35 neliömetriä) tarvittavat kiinnitysmateriaalit maksoivat vain pari sataa kruunua, mutta pyyhekuivainta en uskaltanut ostaa, koska en ollut aivan varma, toimiiko se Suomessa. (Kielen kanssa oli vähän niin ja näin.)

WC-istuimet olivat halpoja, mutta painoivat liikaa pienelle peräkärrylleni.
Suihkupaneeli hierontasuihkusuuttimella tai vastaavalla oli kohtuuhintainen.

Yksi asia, jonka huomasimme, oli, että aivan Castoraman lähellä oli pari todella hienoa laattakauppaa, joissa oli todella korkealaatuisia laattoja 100 kruunua/neliömetri. Nämä olivat valitettavasti tilausmateriaalia, joten oikeastaan olisi pitänyt mennä aiemmin, tilata, ja sitten palata hakemaan ne (tai saada ne toimitettuna).

Muuten löysin paljon tyylikkäitä ja edullisia vaatteita ja kenkiä - sekä itselleni että lapsille.

Kotimatka alkoi pian klo 17 jälkeen, mikä antoi meille puoli tuntia aikaa Sassnitzin BorderShopissa ennen lautan lähtöä klo 22.30.

Kaiken kaikkiaan (mukaan lukien lautta ja bensiini) olin matkalta hyvällä plussalla, ennen kaikkea kiitos halpojen laattojen ja kiinnitysmateriaalien.

Erittäin mielenkiintoinen linkki, kun asuu 20 kilometrin säteellä sekä Karlskronan että Ystadin satamasta.

Mitä olen ymmärtänyt, tietyt asiat ovat puolassa ostamisen arvoisia.

Tietääkö kukaan, miten on ulkotilojen materiaalien kanssa? Liukuovet, kanavamuovi, reunaelementit jne.?

Voiko näitä ostaa myös isoista tavarataloista?

Kiitollinen vastauksista.
Eklundh

Joku ostanut kylpylän Puolasta??

Lähetin joitakin kysymyksiä Castoramalle ja sain vastaukset takaisin :)

a. Tarjoatteko kuljetusta Ruotsiin?

Ei. Löysimme kuljetusyrityksen tarpeitasi varten

Hinnat Tukholmaan:

1m3 – 530 z[ch322] brutto - 1241 SEK

2m3 – 660 z[ch322] brutto - 1545 SEK

3m3 – 820 z[ch322] brutto - 1920 SEK

4m3 – 1150 z[ch322] brutto - 2693 SEK

5m3 – 1300 z[ch322] brutto - 3044 SEK

6m3 – 1500 z[ch322] brutto - 3512 SEK

7m3 – 1620 z[ch322] brutto - 3793 SEK

8m3 – 1750 z[ch322] brutto - 4098 SEK

9m3 – 1880 z[ch322] brutto - 4402 SEK

10m3 – 2000 z[ch322] brutto - 4683 SEK

15m3 – 2250 z[ch322] brutto - 5269 SEK

20m3 – 2600 z[ch322] brutto - 6088 SEK

1 eu = 3.87 z[ch322] tänään

1 zl = 2.34 SEK http://www.oanda.com/convert/classic mukaan

b. Jos ostan muita tavaroita muista kaupoista, voinko lisätä nämä esineet samaan kuljetukseen?

Se riippuu siitä, mitä ne olisivat, mutta se on mahdollista, meillä ei ole varastoa, joten emme voi säilyttää tavaroita

c. Onko mahdollista tilata PVC-ikkunoita mittatilauksena, suunnittelulla ja värillä?

Kyllä.

d. Jos kyllä, kuinka kauan tilauksesta toimitukseen?

Se voi kestää 3 viikkoa.

Hei!
Me harkitsemme myös matkaa Puolaan ostoksille. Mikä on sen yrityksen nimi, josta ostitte kaiken?

terv.
Fredrik

Hei!
Onko kaakeleiden tarjonta suunnilleen sama kuin Ruotsissa? Eli onko standardi suunnilleen sama?

terveisin
Fredrik

zico98 sanoi:
Ajattelin päivittää teille hieman hintatasoa ja tuotteita Puolassa. Olemme menossa alas kuorma-autolla 23.7. ja lensimme ryan airilla viikko sitten tarkistamaan, kannattaako se todella.

Näyttää siltä, että kannattaa reilusti. Täsmälleen samat tuotteet kuten esimerkiksi Becker väri, Electrolux kodinkoneet, Hörmann autotallin ovet, kaakeli & klinkkeri, kierreportaat ovat siellä jopa 20 % halvempia.

Aiomme itse ostaa tuotteita noin 130 000 kruunulla ja arvioimme säästävämme noin 40 000 kruunua.

Käykää ihmeessä seuraavassa linkissä, siellä on paljon kuvia eri asioista (hinnat ovat puolalaisissa zloteissa ja ne täytyy kertoa 2.4 saadakseen ne Ruotsin kruunuihin). Osa kuvista saattaa vaikuttaa oudolta, mutta ne ovat meidän omia muistiinpanoja varten:

[linkki]

Olemme ottaneet kuvia seuraavista:
Kylpyhuonekalusteet + pesualtaat ym.
Klinkkeri
Kaakeli
Sisäovet + lisävarusteet siihen
Ulkopuolet ovet
Kattoon upotetut valaisimet
Takat
Peräkärryt
Pyykinpesualtaat
Väri ja tapetit
Sähköliittimet
jne.

Saimme myös tietää, että on mahdollista saada vielä 5-10 % lisäalennus jo muutenkin alhaisista hinnoista, jos ostaa suurempia määriä = 10 000 euroa.
Olemme myös saaneet nimet ja sähköposti/fax-yhteystiedot henkilöille Mediamarktilla ja OBIssa, jotta voimme saada tarjouksen ostamiemme asioiden osalta.

Kuljetuksen osalta en ole tarkistanut niin paljon, mutta itse aiomme mennä alas omalla kuorma-autolla, joka mahtuu noin 18 lavaa.
Se maksaa meille noin 11 000 kruunua edestakaisin Gdanskiin mukaan lukien laivamatkan Karlskronasta. (aloitamme kuorma-autolla Linköpingistä)

Voin myös mainita, että on erittäin vaikeaa löytää ketään, joka puhuu englantia suuremmissa kauppakeskuksissa, kuten OBI, Leroy Merlin,
Praktikern, Castorama.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.

Ps. Meillä on vielä muutamia paikkoja kuorma-autossa, jos joku on kiinnostunut ostamaan paikan. Voimme jättää tavaroita reitin varrella
Karlskronasta Linköpingiin 25.7. 750:- lava.

Jos aikoo ostaa virtaa tai puuta Puolassa, se kannattaa hankkia suoraan sahalta (tartak) eikä tavarataloista. Siellä voi saada jalopuulajeja, kuten tammea ja pyökkiä, lyömättömiin hintoihin.

Näyttää siltä, että kiinnostus on suurta?

Tietysti voi käyttää hakutoimintoa ja lukea viestejä vuodesta 2004 eteenpäin, mutta ne vuodesta 2004 ovat juuri sitä, vuodesta 2004... joten kun joku ottaa aiheen uudelleen esille, heitä viitataan tähän, tosin erittäin valaisevaan, ketjuun.

Itse haluaisin mielelläni tietää, miten hintakehitys on ollut, mitä logistiikkaratkaisuja on tullut (olen itse nähnyt muutamia satunnaissurffailun kautta) yleensäkin päivitetty ja elävä ketju.

Epävarmaa, josko se on vastoin jotain sääntöä, mutta jos ei ole, tämä olisi myös erinomainen kohtaamispaikka, jos haluaa "yhdistää voimansa" jonkin lastin suhteen?

Voi myös koskea rahtia Yhdysvalloista esimerkiksi?

Terveisin humlan

hei.
olen uusi täällä foorumilla ja olen istunut lukemassa Puolasta pari viikkoa nyt.
mielestäni täällä on hyvin paljon hyödyllistä tietoa.
aion matkustaa alas Stena:lla 23-3 ja olla siellä pari päivää nähdäkseni, voinko tuoda jotain hauskaa kotiin.

mietin aivan kuten Humlan kirjoitti hintojen kehityksestä jne.

monet ovat olleet pettyneitä ikkunoihin, onko joku löytänyt jotain mielenkiintoista?
mietin myös, onko siellä joitain Intialaisia huonekaluja kohtuulliseen hintaan niin, että tyttöystäväkin on tyytyväinen?
t. Robert

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.