jokkmokk sanoi:
Namnändrat till Maxit grovbetong, en ei ole löytänyt mitään Puolan Maxit:n sivustolta. En kuitenkaan ymmärrä, mikä on järkeä kuljettaa soraa niin pitkän matkan? Oletko yrittänyt saada sekoitusta jollakin betoniasemalla? Fraktio 0-12
Terveisin
Kun kyse on suuremmista määristä, ostan sen valmiiksi sekoitettuna. Toisaalta, jos kyseessä on pienempiä määriä, voi kannattaa ostaa se Puolasta.
Hmm...riittäisikö mainita vain fraktio 0-12 luuletko? Täytyypä tehdä niin.

terveisin
David

Etkö voi ostaa pelkkää sementtiä ja sekoittaa soran itse kotona? Pitäisi vähentää tilavuutta/painoa huomattavasti.

hasse_f sanoi:
Voitko ostaa vain sementtiä ja sekoittaa soran itse kotona? Sen pitäisi vähentää tilavuutta/painoa huomattavasti.
Onko laatu riittävän hyvä pilariperustukselle siinä tapauksessa? Kuinka voi varmistaa laadun?

Ystävällisin terveisin
David

En oikeastaan tiedä mitään sementistä, betonista, rappauslaastista jne. Siksi kysyn niin monta tyhmää kysymystä.
Sain nyt puhelun myyjältä Puolasta, joka puhui B20-laadusta. Onko tämä tarpeeksi hyvä tehdäkseni pylväspohjan yksikerroksiselle talolle?

ystävällisin terveisin
David

AC sanoi:
Kun kyse on korkeampien segmenttien portaista, sanon vain Marchewka.pl. Valikosta, napsauta "Schody" (portaat). Numerot 15 ja 16 ovat aivan upeita.

Leca-kappaleet ja niiden jakelijat Gdanskin alueella löydät helpoiten osoitteesta [linkki] Karttakuvassa, napsauta "pomorskie" (Pommeri). Jos haluat tarkentaa hakualueesi, valitse "Gdansk" valikosta sen sijaan, että "wszystkie miasta", joka on oletusasetuksena. (1. pomorskie; 2. Gdansk). Toivottavasti saat tämän oikein.
BAT ja Chemia näyttävät tarjoavan jonkinlaisia erikoishintoja Maxit-tuotteista (ent. Optiroc).

Voisi myös olla hyvä idea ostaa suoraan tehdasalueelta Gniewissä, joka sijaitsee noin 150 km Gdanskista. Voit aina tiedustella heiltä heidän hintojaan puh. (0-58) 535 24 57, faksi (0-58) 535 26 57, PREFABET-GNIEW, 83-140 Gniew.
Kiitos muuten vinkistä AC.
Olen kokenut suuria vaikeuksia löytää oikeaa Lecaa, jonka lujuus on 300 kPa. Mainitsemasi tehdas tarjosi hyviä hintoja noin 5 Zl ilman alv, mutta niillä oli vain 250 kPa:n lujuus. Onko joku muuten ostanut Maxit DMS:ää Puolassa?
Näin Optiroc-mallin Lecasta Castoramassa, koko 24*24*36 ja hinta 6,70 Zlotya sis. alv. Onko kenelläkään tietoa, mikä se on?

yt
David

Bob_the_builder
David sanoi:
Onko laatu riittävän korkea pilariperustukselle siinä tapauksessa? Miten voidaan varmistaa laatu?

Ystävällisin terveisin
David
Mittamalla tilavuudet tarkasti. Käytä esimerkiksi ämpäriä mittana. Voit sekoittaa minkä laadun haluat. K30 riittää marginaalilla. Luulen, että se on K30 tai mahdollisesti K40 kuivalaastissa (esim. Gjuta grov). Kyse on vain sementin ja soran välisistä suhteista.

Bob_the_builder sanoi:
Mittaamalla tilavuudet tarkasti. Käytä esimerkiksi ämpäriä mittaamiseen. Voit sekoittaa minkä laadun haluat. K30 riittää marginaalilla. Luulen, että kyseessä on K30 tai mahdollisesti K40 kuivabetonissa (esim. Gjuta grov). Kyse on vain sementin ja soran suhteista.
Yhteyshenkilöni Puolassa puhuu B20-laadusta. Väittää, että se olisi kansainvälinen nimitys. Voiko joku valaista asiaa?

ystävällisin terveisin
David

Bob_the_builder
David sanoi:
Yhteyshenkilöni Puolassa puhuu B20-laadusta. Väittää olevan kansainvälinen nimitys. Voisiko joku valaista asiaa hieman?

terveisin
David
En ole koskaan kuullut tuota nimitystä. Tein kuitenkin nopean googlauksen "b20 kuivabetoni" ja löysin norjalaisen sivun, jossa puhutaan B20 ja B30:stä. Ei vaikuta täysin järjettömältä, että yksinkertaisesti käännetään B K:ksi Ruotsin olosuhteisiin, mutta tämä on arvaus. Siinä tapauksessa B20 on hyvin heikko perusta (mielestäni, mutta aloita uusi ketju perusta/maa-alue jos haluat tietää lisää).

Edit: löysin toisen norjalaisen linkin, joka kuvailee luokat selvästi: http://www.olenbetong.no/NS-EN206-1.asp. Tarkista foorumin perustuseksperteiltä (esim. Magnus Nordmark), niin saat varmasti hyvän vastauksen.

Arvasin sen, joten pyysin häntä hankkimaan paremman laadun. Nyt hän tuli takaisin Cem II 32,5 R kanssa hintaan 7,27 Zloty/25 kg. Pitää tarkistaa suunnittelijani kanssa.

terveisin
David

7,25 on halpa, jos se on verollinen (22 %)
Katso www.wbos.pl, siellä mietin ensin ostaakseni iso-block, mielenkiintoinen ratkaisu ja hyvä arvo. Mutta valitsin "siporex"
Siellä näet myös, että B20 tarkoittaa meidän K20, joka on nyt nimetty uudelleen. Itse olen yhden kerroksen talon perustaan käyttänyt K30 eli nyt c25/30.
Kun aiemmin puhuin betoniasemasta, tarkoitin tietenkin, että sinun pitäisi tilata iso säkki kuivalaastia.

Kiitos vinkeistä Jokkmokk,
Valitettavasti se on ilman 22 % arvonlisäveroa.

Ystävällisin terveisin,
David

Onko joku kokeillut saada materiaalin lähetettyä suoraan kotiin Ruotsiin kaupoista ja tietää kustannukset ja kuinka kauan se kestää?

Onko joku jo kokeillut Castoramas postimyyntiä?

Castoramas postitilaus, onko joku jo kokeillut tätä?
[/quote]

Katso ketjua "Matka Puolaan"

Siellä joku oli tehnyt sen.

Jesca_j sanoi:
Onko kukaan vuokrannut konttia POLFERRIESilta saadakseen tavarat perille?

Kuinka kauan kontti voi olla satamassa Puolassa ja kuinka kauan sitä voi lastata?

Vai täytyykö se siirtää sieltä pois ja mihin sen sitten laittaa... kestää muutaman päivän kerätä kaikki mitä siihen pitää lastata...?

Hinta?

Te, jotka tiedätte jotain näistä konteista, voitteko kirjoittaa rivin. :)
Ei kukaan tiedä mitään? ???

Minulla on kysymys, mutta ensin suuret kiitokset kaikille, jotka auttavat vinkeillä liittyen ostoksiin Puolassa.

Olen rakentamassa suurta terassia, johon tarvitsen päällystekiviä noin 50-100m2. Mietin, voisiko näitä ostaa jotenkin Puolasta. Ymmärrän, että ne painavat paljon, mutta ehkäpä on olemassa yrityksiä, jotka kuljettavat päällystekiviä lähelle. Luonnollisesti haluaisin tietää myös, mitä hinnat ovat ja keneltä näitä ostaa Puolassa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.