Kävin tänään Bauhausissa, koska ajattelin ostaa tarvikkeita rakentaakseni alakaton eteiseen keittiön sisäänkäyntiä varten. Katolla on kallistus, joten helpoin tapa on asentaa alakattopaneeli, jota yleensä käytetään toimistoissa, pukuhuoneissa ja käytävillä jne. Lisäksi minulla on loisteputkivalaisin, joka on tarkoitettu tälle kattotyypille ja aion käyttää sitä. Muutamia vuosia sitten olen nähnyt, että Bauhausissa oli näitä, joten ajattelin, että nyt on aika ostaa tarvittavat tavarat. Kävi ilmi, että heillä oli aiemmin Parafon-tuotemerkki valikoimassaan, mutta se on nyt poistunut. Joten piti lähteä kotiin tyhjin käsin ja nyt miettii, mistä voisi ostaa sen sijaan? Huomasin, että on olemassa myös Rockfon-niminen tuotemerkki, ehkä on muitakin, mutta mikä merkki on paras valinta?

Beijer myy Echophon kuitenkin. Jos etsit akustiikkalevyjä. Heillä on varmasti myös Rockfon.

Aluksi tarvitsen itse kehyksen.
Jos laatat ovat kooltaan 600x600 mm valmistajasta riippumatta, niin eihän sillä ole oikeastaan merkitystä minkä valmistajan valitsen, silloinhan voin ottaa kehyksen yhdeltä valmistajalta ja laatat toiselta.

Sitä ei siis ole missään tavallisissa kuten Bauhaus, Hornbach, K-rauta, XL-bygg, Materialmännen (nykyisin Bolist), Jem & fix, Byggmax jne?

E EPG sanoi:
Eli ei ole missään tavanomaisessa kuten Bauhaus, Hornbach, K-rauta, XL-bygg, Materialmännen (numera Bolist), Jem & fix, Byggmax jne?
Beijerillä on laattoja, joten heillä pitäisi olla myös kantavaa rakennetta. Tosin hieman kallis laatta, jos sinulla ei ole mitään äänivaatimuksia.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/tak/innertak/akustiktak/akustikplatta-focus-a

Voit käyttää mitä tahansa kantavaa rakennetta tavalliselle 600x600 laatalle.

On olemassa useita verkkokauppoja, jotka myyvät kantavia rakenteita ja levyjä. Ja fyysisiä liikkeitä monilla paikkakunnilla.

Ecophon:n halvin malli on Advantage A, Rockfon:n on Artic A.
Onnea!

Viimeksi muokattu:
E EPG sanoi:
Aloittaakseni tarvitsen itse asiassa vain kehikon.
Jos laatat ovat 600x600mm valmistajasta riippumatta, niin periaatteessa ei ole väliä minkä valmistajan valitsen, sillä voin ottaa kehyksen yhdeltä valmistajalta ja laatat toiselta.
Se on itse asiassa erittäin tärkeää.
Rockfon ja aiemmin parafon, cdc jne. laatat päästävät paljon kivivillaa asennuksen aikana. Lisäksi niiden laatat kellastuvat melko nopeasti.
On taloudellinen virhe olla ostamatta ecophonia. Jos ostit advantagea, kuten joku mainitsi, muista että siinä on asennussuunta. Eli nuolien pitää mennä samaan suuntaan tai 180 astetta. Ei koskaan 90. Nykyään kaikki alakattoyritykset saavat niin hyviä alennuksia gedinasta, että se on verrattavissa. Ota yhteyttä paikalliseen yritykseen ja vertaa, minkä hinnan he voivat tarjota materiaalista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.