8 050 lukukertaa ·
22 vastausta
8k lukukertaa
22 vastausta
osta kerralla paljon kipsiä vai ei?
Sivu 1 / 2
Istun ja lasken matemaattisesti, mitä kipsimääriä tarvitsen, mikä teki sitten 92 levyä.. Tämä kattaa kaikki sisäkatot ja ne sisäseinät, jotka pitää pukea, sekä koko autotallin sisäkaton...
Olen vähän stressaantunut kampanjahinnan vuoksi; 75kr levy (1200x2500)... Mutta onkohan se hinta kuitenkaan niin erityinen löytö?
Miten uskallan varastoida levyt, niiden pitäisi kai kestää hieman lämpötilanvaihtelua? Imeekö kipsi itseensä hajuja, sillä voisin laittaa ne varastoon, mutta kissat ovat pissanneet kaikkialle, joten hiekka ei tuoksu erityisen ihanalta...
Tuntuuhan se motivoivammalta saada koko talo valmiiksi, jos materiaali on maksettu ja valmiina kuin mennä ostamaan vähän kerrallaan... vai mitä?
Olen vähän stressaantunut kampanjahinnan vuoksi; 75kr levy (1200x2500)... Mutta onkohan se hinta kuitenkaan niin erityinen löytö?
Miten uskallan varastoida levyt, niiden pitäisi kai kestää hieman lämpötilanvaihtelua? Imeekö kipsi itseensä hajuja, sillä voisin laittaa ne varastoon, mutta kissat ovat pissanneet kaikkialle, joten hiekka ei tuoksu erityisen ihanalta...
Tuntuuhan se motivoivammalta saada koko talo valmiiksi, jos materiaali on maksettu ja valmiina kuin mennä ostamaan vähän kerrallaan... vai mitä?
Byggmax myy hintaan 82.50/kpl, Beijer 120 kr/kpl.
Kokemukseni mukaan kipsilevyt menevät helposti "kumpuileviksi", jos niitä säilyttää.
Mutta en ole varma, kuinka kauan olen niitä säilyttänyt.
Nykyisiin projekteihini ostan, käytän ja heitän pois ylimääräiset.
Sinun pitäisi/pitää säilyttää levyt niin, etteivät ne taivu ja mene kumpuileviksi.
Ostaisin luultavasti kuukauden käyttötarpeen kerrallaan. Silloin uskon, että levyt eivät ehdi mennä niin kumpuileviksi, vaikka niitä säilyttääkin hieman väärin.
Kokemukseni mukaan kipsilevyt menevät helposti "kumpuileviksi", jos niitä säilyttää.
Mutta en ole varma, kuinka kauan olen niitä säilyttänyt.
Nykyisiin projekteihini ostan, käytän ja heitän pois ylimääräiset.
Sinun pitäisi/pitää säilyttää levyt niin, etteivät ne taivu ja mene kumpuileviksi.
Ostaisin luultavasti kuukauden käyttötarpeen kerrallaan. Silloin uskon, että levyt eivät ehdi mennä niin kumpuileviksi, vaikka niitä säilyttääkin hieman väärin.
P
PappasHammare
Jäsen
· Skåne län
· 2 448 viestiä
PappasHammare
Jäsen
- Skåne län
- 2 448 viestiä
Eikö sinun pitäisi pystyä saamaan paremman hinnan, jos ostat yhden tai useamman kokonaisen nippun??
Kysy myyjiltä.. Levyt ovat yleensä 40 kpl paketeissa
Anna levyjen maata vaakatasossa, jotta ne voivat säilyä pidempään.
Kysy myyjiltä.. Levyt ovat yleensä 40 kpl paketeissa
Anna levyjen maata vaakatasossa, jotta ne voivat säilyä pidempään.
Man haluaisi tehdä tällaisia "klipp".
jos ostat ne ordinarie 120kr/kpl = 11040kr
Jos ostat ne xpris 75kr/kpl = 6900kr
Edut ovat, että sinulla on gips kotona, ostat sen halvemmalla.
Haittana on, että ne ovat tiellä ja voivat rikkoutua.
Mellanskildnaden tekee kuitenkin sen, että voit ostaa 33 levyä lisää ordinariepris ennen kuin olet tasoissa. Joten voit rikkouttaa 33 levyä siinä ajassa ja silti olla tasoissa. En usko, että ehdit rikkoa niin monta, mutta...
Kaiken kaikkiaan se on pieniä rahoja samalla kun många bäckar små...
jos ostat ne ordinarie 120kr/kpl = 11040kr
Jos ostat ne xpris 75kr/kpl = 6900kr
Edut ovat, että sinulla on gips kotona, ostat sen halvemmalla.
Haittana on, että ne ovat tiellä ja voivat rikkoutua.
Mellanskildnaden tekee kuitenkin sen, että voit ostaa 33 levyä lisää ordinariepris ennen kuin olet tasoissa. Joten voit rikkouttaa 33 levyä siinä ajassa ja silti olla tasoissa. En usko, että ehdit rikkoa niin monta, mutta...
Kaiken kaikkiaan se on pieniä rahoja samalla kun många bäckar små...
Kestääkö talo painon, voit kantaa kaiken sisään ja pitää kaksi/kolme kasaa, joista otat levyt kipsatessasi. Ne harvoin ovat tiellä, ellet keksi äkkiä toisia ideoita. Nippu painaa noin 1000 kg.Yrrol sanoi:Istun laskemassa mitä, matemaattisesti, tarvitsen kipsilevyjä, mikä tekee 92 levyä.. Joka kattaa kaikki sisäkatot ja sisäseinät, jotka pitää vuorata, sekä koko autotallin sisäkaton...
Olen vähän stressaantunut kampanjahinnan kiirehtimisestä; 75kr levy (1200x2500)... Mutta ehkä se hinta ei olekaan niin suuri löytö?
Miten uskallan säilyttää levyt, ne varmaan kestävät pientä lämpötilan vaihtelua? imeekö kipsi hajuja, koska voisin laittaa ne varastoon, mutta kissat ovat merkaneet joka paikkaan niin hiekka ei tuoksu hyvältä...
Pitäisihän olla motivoivampaa saattaa koko talo valmiiksi, kun materiaali on maksettu ja valmis kuin käydä ostamassa vähän silloin tällöin... vai mitä?
Jäsen
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 viestiä
Koholla?! En ole koskaan kuullut niiden menevän kuhmuille. Tasainen ja kuiva, silloin voit säilyttää niitä useita vuosia.magnu sanoi:Kokemukseni mukaan kipsilevyt menevät helposti "kuhmuille", jos niitä säilyttää. Mutta minulla ei ole tietoa, kuinka kauan olen niitä säilyttänyt. Nykyisiin projekteihini ostan, käytän ja heitän yli jäävän pois.
Sinun pitäisi/pitää säilyttää levysi niin, ettei ne taivu ja mene kuhmuille.
Olen kyllä ostanut kuukauden kulutukseen kerrallaan. Silloin uskon, etteivät levyt ehdi mennä niin kuhmuille, vaikka säilyttäisit niitä hieman väärin.
Olen ostanut kaiken kampanjahintaan nyt, säästät muutaman tonnin!
Kun olen kävellyt ohitse kipsikasoista liikkeiden sisällä, niin muistan, että levyt saattoivat joskus näyttää notkuvilta kasan pohjalla... oikeneeko sellainen vai onko se romua? Pitäisikö sellaisista laskea pois joku levy?
Jäsen
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 viestiä
Voi olla, että lava saa sen näyttämään siltä, ei ole mitään hätää.
Se suoristuu, kun kiristät sen. Paras tapa on asentaa osb- tai lastulevy taakse, niin saat mainion seinän.
Vinkki, vuokraa kipsilevylle porakone nauhalippaalla tai osta sellainen, jos aiot kiinnittää kipsilevyjä useammin.
Lupaan, että kyllästyt kiinnittämään 92 levyä tavallisella bitillä ja irrallisella ruuvilla....
Se suoristuu, kun kiristät sen. Paras tapa on asentaa osb- tai lastulevy taakse, niin saat mainion seinän.
Vinkki, vuokraa kipsilevylle porakone nauhalippaalla tai osta sellainen, jos aiot kiinnittää kipsilevyjä useammin.
Lupaan, että kyllästyt kiinnittämään 92 levyä tavallisella bitillä ja irrallisella ruuvilla....
Kuten imported_jo kirjoittaa, ne suoristuvat. Osta suuri erä niin vältät matkustamasta useammin rakennusliikkeeseen...
Hieman OT...
Etsi käytetty kipsiautomaatti Blocketista/Traderasta. Ostin käytetyn Makita 6842:n 1000 kruunulla Tradera:sta ja usko minua, se on ollut ilo heittää kipsiä vinoon kattoon sen kanssa. Mm. Bilteman nauharuuvit sopivat tähän.
Esimerkiksi
http://www.tradera.com/Makita-6833-Gipsskruvdragare-auktion_302432_110764537
Hieman OT...
Etsi käytetty kipsiautomaatti Blocketista/Traderasta. Ostin käytetyn Makita 6842:n 1000 kruunulla Tradera:sta ja usko minua, se on ollut ilo heittää kipsiä vinoon kattoon sen kanssa. Mm. Bilteman nauharuuvit sopivat tähän.
Esimerkiksi
http://www.tradera.com/Makita-6833-Gipsskruvdragare-auktion_302432_110764537
Viimeksi muokattu:
Kävin kysymässä kaupasta, heillä oli piilotettu varasto, jossa "asiakkaat" (haha) eivät olleet repineet kipsiä, joten sain hienoja levyjä, ja jos jokin oli viallinen, he ottivat sen pois. ja ne kasat, jotka me asiakkaat näimme, eivät olleet niin käyriä, se oli muuta puulevyä, joka notkui.
olen siivonnut autotallin, joten asetan ne sinne ja lainaan hienon kipsisovittimen töistä sekä suuremman mallisen kipsinostimen tuttavalta.... joten tästä pitäisi tulla hyvä, toivottavasti, hehe
olen siivonnut autotallin, joten asetan ne sinne ja lainaan hienon kipsisovittimen töistä sekä suuremman mallisen kipsinostimen tuttavalta.... joten tästä pitäisi tulla hyvä, toivottavasti, hehe
Mielestäni meillä on ollut niin valtavasti hyviä juttuja taloissamme, varastoissamme ja autotalleissamme, että olen lakannut ostamasta turhia asioita, suurin osa niistä oli vain tiellä eikä koskaan tullut käytettyä, ja osa meni rikki.
Olen samaa mieltä "magnu" kanssa, osta mitä tarvitset ja anna rakennuskauppiaiden huolehtia varastoinnista, uusia kampanjoita tulee kipsistä ja kaikesta muustakin.
Olen samaa mieltä "magnu" kanssa, osta mitä tarvitset ja anna rakennuskauppiaiden huolehtia varastoinnista, uusia kampanjoita tulee kipsistä ja kaikesta muustakin.