4 354 lukukertaa ·
26 vastausta
4k lukukertaa
26 vastausta
OSB2/OSB3? kylpyhuoneeseen
Tarkoitan kaikkia runkomuutoksia, joissa kipsipohja lisää työtä, jos Tartan on oikeassa 
fritzo sanoi:kuten sanottu, olisin mielelläni käyttänyt mineritiä, jos talous olisi sallinut…
Mutta toisaalta ajattelin kaakeloida itsekin, joten kaakelimestari, et saa enempää työtä, vaikka käytänkin kipsiä...
Toivon vain, että kun homekasvusto kipsissä tulee ilmi, on joka tapauksessa aika vaihtaa laatat ;D
micael
Lisään oman mielipiteeni kaikkien muiden joukkoon:
Olen samaa mieltä Tartanin kanssa.
En ole koskaan voinut suositella kipsiä märkätiloihin, riippumatta siitä, kuinka paljon tiivistysainetta laitetaan!
Sen täytyy olla materiaali, joka ei vahingoitu/vaikutu kosteudesta!
Olen samaa mieltä Tartanin kanssa.
En ole koskaan voinut suositella kipsiä märkätiloihin, riippumatta siitä, kuinka paljon tiivistysainetta laitetaan!
Sen täytyy olla materiaali, joka ei vahingoitu/vaikutu kosteudesta!
Pohdi tätä:
jos kosteus pääsee levymateriaaliin jollain maagisella tavalla - minne se sitten menee? Joko se kostuttaa kipsin (=home) ja runkorakenteen sisäpuolella (=home+lahovaurio) tai valuu lattialle, koska levy itsessään on vedenpitävä. Onko toinen parempi kuin toinen?
Jos totumme kunnostusjaksoon, joka ei käynnisty vaurioiden vuoksi, kipsi kosteissa tiloissa ei tuskin ole ongelma.
Emmehän voi tehdä muuta kuin soveltaa tällä hetkellä tunnettua tietoa. Voimme arvata ja olla mieltä - mutta tuskin voimme tietää, millaisia vaikutuksia valinnoillamme on pitkällä aikavälillä.
jos kosteus pääsee levymateriaaliin jollain maagisella tavalla - minne se sitten menee? Joko se kostuttaa kipsin (=home) ja runkorakenteen sisäpuolella (=home+lahovaurio) tai valuu lattialle, koska levy itsessään on vedenpitävä. Onko toinen parempi kuin toinen?
Jos totumme kunnostusjaksoon, joka ei käynnisty vaurioiden vuoksi, kipsi kosteissa tiloissa ei tuskin ole ongelma.
Emmehän voi tehdä muuta kuin soveltaa tällä hetkellä tunnettua tietoa. Voimme arvata ja olla mieltä - mutta tuskin voimme tietää, millaisia vaikutuksia valinnoillamme on pitkällä aikavälillä.
Ehkä jos rakennamme myös lattian vedenpitäväksi? 
Mutta ainoa "varma" tapa, jonka olen tähän mennessä keksinyt, olisi hitsata ruostumaton "tankki" suihkuttamiseen, ja minulla oli itse asiassa vakavia suunnitelmia tähän, kunnes budjetti ja todellisuus muistuttivat itsestään...
no, no, voin elää sillä, että minun täytyy ehkä jossain vaiheessa remontoida kylpyhuone uudelleen...
Laajennuksen rakennusmenetelmälläni kylpyhuoneen mahdollinen remontti on suhteellisen vaivaton juttu
t. micael
Mutta ainoa "varma" tapa, jonka olen tähän mennessä keksinyt, olisi hitsata ruostumaton "tankki" suihkuttamiseen, ja minulla oli itse asiassa vakavia suunnitelmia tähän, kunnes budjetti ja todellisuus muistuttivat itsestään...
no, no, voin elää sillä, että minun täytyy ehkä jossain vaiheessa remontoida kylpyhuone uudelleen...
Laajennuksen rakennusmenetelmälläni kylpyhuoneen mahdollinen remontti on suhteellisen vaivaton juttu
t. micael
Nythän kyseessä on myös suunnittelukysymys, mutta kesämökillä asensin katolla varustetun suihkukopin. Loistavaa; lämmintä vettä ja suihku, ja vesihöyry tiivistyy kopin seiniin.
Kytke lattiakaivoon ja vältä vesivahingot sekä vähennä talon kosteusrasitusta.
Mutta ei yhtä tyylikästä kuin kokonaan laatoitettu "kelluvilla" lasilla jne. .
Kytke lattiakaivoon ja vältä vesivahingot sekä vähennä talon kosteusrasitusta.
Mutta ei yhtä tyylikästä kuin kokonaan laatoitettu "kelluvilla" lasilla jne. .
Minne katosi muovimatto? Siinä on monia etuja kosteusturvallisuuden kannalta, mikä näyttää olevan keskipiste täällä. Ensinnäkin PVC-matolla on vesihöyrynvastustuskyky, joka on vailla vertaansa, se on yksi tiiveimmista valmistamistamme materiaaleista. Toiseksi NÄKEE vesieristeen toisin kuin laatoissa. Vesieristeen vaurio havaitaan aikaisin! Lopuksi kaikki tietävät, että tylsä, kulunut muovimatto 70-luvulta poistetaan nopeasti, kun puhutaan remontista. Tehdäänkö samaa pohdintaa laattojen suhteen tulevaisuudessa? Laatta ei kulu, on löydetty keramiikkaa, joka on useita tuhansia vuosia vanhaa... mutta mites vesieriste sitten??
Mitä tapahtuu, kun kosteus tunkeutuu saumojen läpi sitten.tartan sanoi:
Yäk! Sittenhän koolaukset mätänevät ja eristys homehtuu.
Sitten se leviää edelleen keittiöön ehkä, ja jääkaappiin.
Sitten siitä tulee homejuustoa!
Odotan hälytyksiä PER&BKR.
Kyllä, siitä tulee parempi.Karl o Angela sanoi:
Mutta toki kosteus kylpyhuoneissa on ongelma, ja on myös kummallista, ettei viranomaisten taholta laadita ohjeita siitä, miten asioiden tulisi olla, kun lopulta tulee hoitokustannuksia niille, jotka saavat allergioita ja muita sairauksia.
On noin 20 vuotta siitä, kun tutkittiin kylpyhuoneita kerrostaloissa, ja havaittiin, että kestää noin 1 minuutti, että vesi menee läpi saumasta, jos antaa suuttimen suihkuttaa vettä seinälle. Ajan myötä se valuu seinän läpi.= ei mitään kummallista=melko loogista.
Klikkaa tästä vastataksesi