1 918 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
OSB osaan seinästä, ok tasoero kipsilevyille?
Hei
Olen laittamassa vähän järjestystä autotallissa ja aion laittaa osb- ja kipsilevyä nykyisen yksinkertaisen kipsilevyn sijaan.
Ajattelin tehdä sen helpoksi itselleni ja säästää olemassa olevan kipsilevyn viimeisen palan oven ympäriltä ja vain heittää kipsilevyn päälle, jotta siitä tulee kaksinkertainen kipsilevy siihen. Nyt kun olen pian menossa ostamaan levyjä, tajuan että osb on 11 mm paksu ja kipsilevy on 12,5 mm. Siinä missä osb kohtaa kipsilevyn alemmassa kerroksessa, tulee siis olemaan muutaman mm paksuusero, joka täytyy "käsitellä" ulomman kipsilevykerroksen avulla. Toimiiko se vai tuleeko kipsilevy halkeamaan?
Olen laittamassa vähän järjestystä autotallissa ja aion laittaa osb- ja kipsilevyä nykyisen yksinkertaisen kipsilevyn sijaan.
Ajattelin tehdä sen helpoksi itselleni ja säästää olemassa olevan kipsilevyn viimeisen palan oven ympäriltä ja vain heittää kipsilevyn päälle, jotta siitä tulee kaksinkertainen kipsilevy siihen. Nyt kun olen pian menossa ostamaan levyjä, tajuan että osb on 11 mm paksu ja kipsilevy on 12,5 mm. Siinä missä osb kohtaa kipsilevyn alemmassa kerroksessa, tulee siis olemaan muutaman mm paksuusero, joka täytyy "käsitellä" ulomman kipsilevykerroksen avulla. Toimiiko se vai tuleeko kipsilevy halkeamaan?
Kirjoitat, että haluat tehdä sen helposti itsellesi. On varmaan helpompi vaihtaa kaikki levyt.S Storren sanoi:Hei
Olen järjestelemässä autotallia ja aion laittaa OSB-levyä ja kipsilevyä nykyisen yksinkertaisen kipsin tilalle.
Ajattelin tehdä sen helposti itselleni ja säästää olemassa olevan kipsin viimeisen palan oven ympärillä ja vain heittää kipsin päälle, joten siitä tulee kaksinkertainen kipsi siihen kohtaan. Nyt kun olen pian menossa ostamaan levyjä, tajuan, että OSB on 11 mm paksu ja kipsilevy on 12,5 mm. Siinä missä OSB kohtaa kipsin alemmalla kerroksella, siihen tulee siis muutaman millimetrin paksuusero, joka "käsitellään" ulomman kipsikerroksen toimesta. Toimiiko se vai rikkoutuuko kipsi?
Kyllä se toimii. Mieti vain vähän, mihin laitat ruuvit.
Klikkaa tästä vastataksesi