Ajattelin laittaa seinälle OSB-levyn kipsilevyn alle.

Kysymys 1: Miten naulata puulevy? Riittävätkö niitit, ja jos riittävät, niin minkä pituiset?
Kysymys 2: Tarvitaanko "kortlingar" kipsilevyjen saumakohtiin, kun alla on puulevy?
Kysymys 3: Kuinka pitkät ruuvit tarvitsee kipsilevylle?
Kysymys 4: Onko jotain muuta huomioitavaa?

1. Nauloja ei käytetä, vaan ruuvataan 30 tai 40mm kipsilevyruuvilla. Levy on 11mm paksu.
2. Ei.
3. 30mm

Mikael_L
Olen melkein samaa mieltä Mathiaksen kanssa.
Mutta minun maailmassani kiinnitetään OSB-levy 30-40 mm lastulevyruuveilla, koska tämä ruuvi upottaa itsensä OSB-levyyn.

1. Lastulevyruuvi, noin 32 mm. (mutta älä käytä lastulevyruuvia kipsiin)
2. Ei, eikä OSB:n alle oikeastaan tarvita mitään tukipuita.
3. 32 mm, suurin piirtein. Mutta jos haluaa tehdä työn ylivoimaisen hyvin, käytetään kaksoiskipsiruuvia, noin 41 mm kaikkialla, missä ruuvataan kiinni runkoon.

4. Siirrä kaikki saumat OSB:n ja kipsin välillä, eli ei kipsisaumaa samaan kohtaan kuin OSB-sauma, paitsi kulmissa tietenkin.
Aseta OSB joko vaakasuoraan tai pystysuoraan, aseta kipsi pystysuoraan.
Poista kaikki kipsilevykulmat (poista vähintään viiste), jotka sijaitsevat kulmissa, joten sinulle ei tule harmaita hiuksia tasoitteesta jälkeenpäin. Jos leikkaat kulmat hyvin, riittää todennäköisesti pieni akryylimassasuikale, jonka levität kulmaan tasoitteen sijasta.

• Tykkään
Robin2161 ja 1 muu
  • Laddar…
Olet varmaan oikeassa, mutta en ole koskaan jaksanut ostaa ylimääräistä ruuvilajia vain tätä varten.....:)

Mikael_L
En ole koskaan kokeillut kipsilevyruuveilla ja siksi en ole voinut huomata, sujuuko se yhtä hyvin vai ei ... :)

Olen kokeillut niin myöhään kuin eilen.

OSB:hen voi kiinnittää kipsilevyruuveilla, mutta ne eivät uppoa levyyn, joskus ruuvin kanta työntyy esiin vähän.
1/50 ruuveista katkesi, kun yritin innokkaasti saada niitä vähän uppoamaan.

Jos miettii tarkkaan eikä ruuvaa suoraan lastun keskelle, kipsilevyruuvi toimii.

Protte

Toimii yhtä hyvin kipsilevyruuvilla, vaikka lastulevyruuvi onkin oikeampi.

Tiedän, että jotkut käyttävät klammeripistoolia, oletan että he käyttävät 38mm klamreja....siis OSB-levyyn....

prototypen sanoi:
MINÄ kokeilin niin myöhään kuin eilen.

OSB:n voi ruuvata kipsiruuvilla, mutta se ei vedä sisään levyyn, joskus ruuvin pää jää hieman ulos.
1:stä 50:stä ruuvista vedin irti innokkuudessani saada ne hieman upotettua.

Jos ajattelee etukäteen eikä ruuvaa suoraan lastun kohdalle, kipsiruuvit toimivat.

Protte
Minäkin ruuvasin eilen. Käytän tässä tapauksessa noname-ruuvia enkä kiinnitä huomiota siihen, mihin ruuvaan. Eli, suunnilleen niin kuin yleensä teen. Viime vuosina irti vetämieni ruuvien lukumäärän voin laskea sormilla ja varpailla. Mitään ongelmia ruuvin saamisessa levyyn minulla ei ole.

Sen sijaan olen todennut, että täällä maapaikassa olevat halvat ruuvimeisselit eivät jaksa vetää ruuvia kunnolla sisään, jos käyttää suurta nopeutta (toinen vaihde). Mitään tällaisia ongelmia minulla ei kuitenkaan ole tavallisen Bosch-ruuvimeisselini kanssa.

Nyt ajan suurella Makita:lla ja jos sattuu osumaan oksaan sääntöjen kohdalla, ei ole ihme jos ruuvi menee poikki.

Ruuvi tulee ESSVE:ltä.

Protte

Nyt ajan isolla Makita:lla ja ei ole ihme jos ruuvi katkeaa, jos osuu oksaan ruuvisääntöjen mukaan.

Ruuvi on peräisin ESSVE:ltä.

Protte

Kiitos vinkeistä.

Jopa yksinkertaisimmassakin yksityiskohdassa on tärkeää tuoda esiin paras rakenne.
Kaikki tämä ongelmien välttämiseksi tulevaisuudessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.