Hei!
Rakennan ensimmäistä taloani, ja suunnittelijani ei ollut määritellyt LP50:ä, enkä tiennyt, että sitä tavallisesti käytetään sisäkulmissa ulkoseinää vasten OSB-levyn ja kipsilevyn välissä, kun sisäseinällä on vaakasuoraan 45 600CC. Luulin, että sitä käytettiin vain, jos olisi pelkästään kipsi, joten en ole kaivannut niitä, kun olen levyttänyt koko talon. Sattumalta löysin keskustelun tästä aiheesta ja aloin selvittää, kyllä, kieltämättä keskellä tukia on hieman joustoa. Ei hirvittävästi, mutta kyllä se hieman liikkuu, kun painaa kovasti, joten LP50 taakse olisi todennäköisesti ollut hyvä olla.

Kaikki levyt on asennettu taloon, ja suurimmaksi osaksi ne on tasoitettu, joten kysymys kuuluu, miten ratkaista tämä ongelma.

Olen pohtinut, onko syytä irrottaa levyjä kaikista ulkoseinän kulmista (noin 30 kpl) ja asentaa LP50 ja tehdä uudelleen tasoitus. Se tuntuu tylsältä, mutta jos ei ole muita hyviä vaihtoehtoja, niin sitten se on tehtävä. Toinen ajatus on (koska se on suhteellisen jäykkä kuitenkin), että tasoittaisin paperinauhat kulmiin ja jatkaisin töitä. Olen kuivannut talon huolellisesti, joten en usko, että tulee äärimmäisiä liikkeitä. Elastinen saumaus ei tunnu riittävältä, ja ajattelen lähinnä kulmien lisätukevuutta, jos joku törmää seinään lähellä kulmaa jollain.

Mitä mieltä olette? Muita vaihtoehtoja?

Snailman
Minulla on 17 mm raakalautaa ja sitten kipsilevyä. Vaakasuuntainen raakalauta pystysuuntaisilla koolauksilla ja pystysuuntainen vaakasuuntaisilla koolauksilla. Olen melko hidas, joten talo on kuivunut.

Sattumalta laitoin metalliprofiilin raakalaudan sisäpuolelle, 3/4 ensimmäisistä kulmista, joten niistä ei ole paljon hyötyä, kun kipsiruuvit eivät mene läpi.

Olen tasoittanut paperinauhalla kulmissa. Ei ole tapahtunut mitään vielä kulmien kanssa.

Ei ole ongelmaa ajaa ilman, kun on kaksikerroksiset levyt, mutta vain yhdessä kerroksessa se vaaditaan.

Se kuulostaa lupaavalta, en voi sanoa muuta kuin että sanotte sen mitä halusin kuulla.

Kävin tutkimassa asiaa taas eilen ja täytyy todella yrittää kovasti, jotta levy notkuu, joten tunnen oloni aika turvalliseksi käyttää paperinauhaa kulmissa ja antaa mennä. Kiitos tuesta! :)

Oo vielä yksi asia, jonka olen missannut tekevän. Kiitos heads upista! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.