Aseta kipsilevy vähintään 20 cm:n etäisyydelle oviaukosta, niin vältät halkeamat :)

Ihan mielenkiintoista tietää, onko joku kokeillut.
Jollain tavalla levyt pitää painaa alakattoa/reglerita vasten ja silloin ruuvaaminen on ainoa tapa.
Olen itse kokeillut liimata puukappaleita vahvalla liimalla ja se pysyy, paremmin kuin mikään muu.

Miten kipsilevyt toimivat? Onko se vain paperi, joka on kiinnitetty OSB:hen?

OveRa sanoi:
Vain mielenkiintoista tietää, jos joku on kokeillut. Jotenkinhan levyt pitäisi painaa alaseinään/koolauksiin, ja silloin kiinnitysruuvit ovat ainoa keino. Olen itse kokeillut liimata puupalikoita vahvalla liimalla ja sen jälkeen ne pysyvät paikallaan paremmin kuin mikään muu.
Työskentelen kirvesmiehenä ja liimaamme käytännössä kaikki kipsilevyt työssä, se on ergonomisempaa ja suurilla pinnoilla huomattavasti nopeampaa. On olemassa liimoja, jotka on tarkoitettu kipsilevyjen kiinnitykseen, kuten knaufdano, danalim jne. Myyjät ovat väittäneet, että liima imeytyy levyyn... Olen purkanut seiniä, jotka on liimattu, ja voin luvata, että ne pysyvät helvetin tiukasti!

• Tykkään
Heathlund
  • Laddar…
VictorI sanoi:
Työskentelen puuseppänä ja meillä liimataan käytännössä kaikki kipsilevyt töissä, se on ergonomisempaa ja suurilla pinnoilla huomattavasti nopeampaa. On olemassa liimaa, joka on tarkoitettu kipsilevyasennukseen, knaufdano, danalim jne. Liima tunkeutuu levyyn, myyjät väittävät, kun olemme puhuneet heidän kanssaan. Olen purkanut liimattuja seiniä ja voin luvata, että se pysyy kuin f*n!
Mutta miten painatte levyt alustaa vasten?

Miten toimia, jos koolingit eivät ole täysin suoria, kun ne pitäisi liimata?
Puu ei ole aina täysin suoraa.

Gipsitelevyt on painettava alustaa vasten niin, että liima saa kaikkialla kontaktin; jos se hieman ponnahtaa takaisin, liima pitää sen mukana, sitten on yleensä kiinnitys liimalla ja levy pysyy paikoillaan, mahdollisesti voi kiinnittää muutaman ruuvin kovettumisen aikana, mutta ne pitäisi poistaa, ainakaan Ardex S48:n osalta.

Oli testipaloja, joissa kipsi oli liimattu lastulevyyn; 1000:- sille, joka voi irrottaa kipsilevyn lastulevystä. Liima menee läpi paperista ja reagoi jotenkin kipsin kanssa niin, että siitä tulee hirveän vahvaa.

Golvlastulevyllä ei ole ongelmaa, mutta erillisellä seinällä miten tehdään silloin

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.