18 792 lukukertaa ·
22 vastausta
19k lukukertaa
22 vastausta
OSB- ja kipsilevyt oven kohdalla
Sivu 1 / 2
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Oikeastaan vain kipsin tarvitsee ympäröidä karmikulmaa. Jos olen aivan rehellinen, yleensä varmistan, että joko vaneri tai kipsi ympäröi kulman. Yleisesti vältän yleisiä saumoja. Toimii yleensä minulle.
Rakennan väliseinän ja päällystän koko seinän OSB-levyillä. Kun pääsen oven kohdalle, haluaisin liittää OSB-levyn samaan runkoon, johon ovi kiinnitetään. Siten saan OSB-sauman oven linjaan oven yläpuolelle. Onko tämä ok, jos jälkeenpäin asetan kipsilevysauman keskelle oven yläpuolelle?
Ymmärrän vastauksesta, että kyllä.
Ymmärrän vastauksesta, että kyllä.
Viimeksi muokattu:
Aha ja tietenkin voi tehdä niin, mutta voi myös aloittaa osb:n kanssa siten, että se liitetään oven keskelle ja rakennetaan ulospäin.
En ota yhtä paljon huomioon kipsauksen yhteydessä missä koolaukset ovat osb:llä, mutta jos voin, asetan kipsin limittäin.
En ota yhtä paljon huomioon kipsauksen yhteydessä missä koolaukset ovat osb:llä, mutta jos voin, asetan kipsin limittäin.
Olen liimannut remonttigipsilevyn, mutta se ei varsinaisesti säästä aikaa, koska täytyy laittaa joitakin ruuveja pitämään levy paikallaan kovetuksen aikana. Nyt käytin tosin halpaa huonoa asennusliimaa, mutta silti.. Liima tarvitsee aikaa kovettua.