Palkin tolpat todennäköisesti päätyvät perusmuurin ulkopuolelle (sisäpuolelle).
Tämä tarkoittaa, että minun on valettava kolme perustaa hieman perusmuurin sisäpuolelle.
Haluaisin todella kiinnittää pilarit säädettävillä tolppakengillä. Näin ollen minun ei tarvitse olla yhtä tarkka tolppien leikkaamisessa, ja lisäksi voin säädön avulla painaa palkkia ylöspäin kattotuoleja kohti.
Tällaisen työprosessin visualisointi on minulle helpompaa kuin tolppien tarkan leikkaamisen ja sen jälkeen niiden "osumisen" tasapainoon kiinnittämisen jälkeen.
Tietenkin aion käyttää erityisen vahvoja tolppakenkiä.
Aion katsoa, jos löydän mitään tietoja pylväspaikoista ketjusta. Joten voit tarkistaa, kestävätkö pylväskengät nämä. Kuitenkaan ei juuri nyt, sillä vähän muuta joulupuuhaa on edessä.
Voit tehdä niin, että valat tolppakengän ympärille jälkeenpäin asennuksen jälkeen, joten sinun ei tarvitse huolehtia kapasiteetista. Tiedän, että byggmaxilla on samanlainen hieman "sirompi" versio kuin se, johon he linkittivät.
Arvaan, että pilari "roikkuu" palkissa oikeassa asennossa, sitten valan stolpskon. Sen jälkeen otan esiin jakoavaimen ja säädän palkkia muutaman millimetrin.
Mutta eikö minun silti pidä varmistaa, että tuo m20 kierteinen tanko kestää paineen?
Se on vaihtoehto kiinnitykselle. Alustabetoni, kuten Finja expanderbetong, on erittäin helposti juoksevaa ja täyttää ontelot hyvin. Älä unohda kosteusuojausta päätypuun alla.
Muita kiinnitysvarianteja;
Täydellisesti huomioitu! Mutta sen hieman suuremman "möhkäleen" alla voin valaa tavallisella rumalla betonilla. Annan harjaterästen jatkua viimeiseen valuun, eli siihen, jossa on Finjas hienobetoni?
Jos Justus päätyisi siihen, että rakenne (katto) voi levätä kolmella pisteellä U-pilarikengillä (tai toisella linkittämälläni mallilla), minun ei edes tarvitse tehdä jälkivalua.
Mutta jos palkeenkengät ovat liian heikkoja, tekisin jälkivalun.
Pohjassa on kalliota näkösällä. Aukko tulee olemaan kuusi metriä kolmella pilarilla. Voisin jättää betoniperustan valamatta ja kiinnittää palkeenkengän suoraan kallioon ja sitten tehdä jälkivalun. Kuitenkin pilarin täytyisi olla 30-60 cm pidempi, koska silloin ohitan ensimmäisen valun.
En olisi vetänyt alas puupylväitä ryömintätilassa, vaan olisin valanut ne niin, että pylväs päättyy lattiaan. Silloin se on paremmin suojattu kosteushyökkäykseltä.
mm se on totta. haluaisin mielelläni puun "sisään" rossipohjan levyt.
Miten te olisitte suorittaneet alatuennan? Ehkä ideani ovat hieman liioiteltuja, kuten alivalu ja niin edelleen.....
Se "normaali" tapa on kai jännittää palkki kattotuoleihin tunkin tai vastaavan avulla. Mitata etäisyys alas betonijalustaan, lisätä 1-2 millimetriä ja sitten vain iskeä pilari palkin ja betonijalustan väliin. Tietenkin laitetaan hieman kosteussuojapaperia väliin (betoni/puu).
Näen, että Bosse on jo ratkaissut ongelman. Kun tarkastellaan kuormia, keskisalkoon kohdistuu noin 33 kN maksimilumikuormalla, mikä tarkoittaa, että ensimmäinen säädettävä vaihtoehto on täysin riittämätön. Alusvalu on ehdottomasti hyvä ratkaisu. On tärkeää muistaa kosteussuojaus salkojen alla ja myöskään vetää sitä alas perustuksiin. Kysymyksellä on myös ulkonäköön liittyvä puoli. Rauhasta voi mielellään olla hieman liioiteltua ja näyttää oikealta sepän työltä. Tietyt rakennushelat, joissa on paljon tarpeettomia reikiä, ovat melko rumia ja eivät sovi näkyvään asennukseen.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.