2 651 lukukertaa ·
20 vastausta
3k lukukertaa
20 vastausta
Onnistuuko tämän rappaaminen minulta?
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Mikä on ero kipsilaastin ja KC-laastin välillä?
Valokuvaaja: Pyysin tarjouksen, joka sisälsi kaiken. Sen piti yksinkertaisesti olla valmis koevedostukseen. Ilmeisesti muuri ei sisältynyt hänen hintaansa, vaikka kyse oli pienistä summista kokonaisuuden kannalta. Minun mielestäni se ei ole "valmis koevedostukseen", koska muuri puuttui. Hän ei myöskään halunnut muurata jälkikäteen... joten tottakai, se on oma vikani kun en ottanut siitä kirjallista sopimusta. Puolustuksekseni se oli ensimmäinen "tarjoustyö" mökillä.
Tarjous oli 32tkr asennuksesta ja savuhormista. Se päätyi 33tkr ilman muuria.
Valokuvaaja: Pyysin tarjouksen, joka sisälsi kaiken. Sen piti yksinkertaisesti olla valmis koevedostukseen. Ilmeisesti muuri ei sisältynyt hänen hintaansa, vaikka kyse oli pienistä summista kokonaisuuden kannalta. Minun mielestäni se ei ole "valmis koevedostukseen", koska muuri puuttui. Hän ei myöskään halunnut muurata jälkikäteen... joten tottakai, se on oma vikani kun en ottanut siitä kirjallista sopimusta. Puolustuksekseni se oli ensimmäinen "tarjoustyö" mökillä.
Tarjous oli 32tkr asennuksesta ja savuhormista. Se päätyi 33tkr ilman muuria.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 415 viestiä
Onpa perhanan kierä-Jaska...noinhan voi tehdä koepainetta ilman seinää takana, mutta ei polttaa...
Kipsitasoitetta käytät kuten tavallista tasoitetta, kun taas kc rappaus tulisi heittää päälle. Kuitenkin kc rappausta voi myös levittää kuten tasoitetta, vaikkakin tarttuvuus on hieman heikompi. En ole rappausammattilainen, mutta tutkin eri rapatusvaihtoehtoja viime syksynä, kun tarvitsin itse rappausta.
Olen tehnyt seuraavasti. Peitä takka muovisäkeillä ja teipillä. Samoin lattia. Sitten laita päälle kipsilaasti (Gypsum), jonka levität tavallisella leveällä lastalla. Jos kevytbetonikivet ovat tasaiset, sinun ei tarvitse levittää niin paksua kerrosta laastia, noin 5 mm. Helpoin tapa on saada karkea pinta, jolloin otat suuren pensselin, kastat sen veteen ja harjaat "ristiin" märän kipsimassan koko pinnan yli. Anna kuivua, valmista.
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Kiitos, se oli hyvä kuvaus, juuri mitä tarvitsin. Minun pitäisi ostaa vielä toinen kivi ja kokeilla tekniikkaasi.

Christian
Christian
Olen amatööri, mutta olen puhdistanut/slammannut valtavia pintoja tällä tekniikalla. Se on helppoa. Ota lecasten tai lättbetongskiva ja harjoittele kuten sanot.
Klikkaa tästä vastataksesi