Moi, aion vaihtaa sisäkaton taloni kerroksessa 1 kahdesta, joka on rakennettu 80-luvulla. Kun vanha katto otettiin alas, huomasimme, että rakennusprosessin aikana välikerrokseen oli jätetty paljon roskaa (kuten rypistyneitä roskapusseja, putkenpätkiä, suuria pakkauksia muovia ja laudanpaloja). Haluaisin siivota niin paljon kuin pystyn ennen kuin uusi katto asennetaan, mutta siihen tarvitsisin poistaa osia läpimenosuojasta.
Käsittääkseni tämä muovi ei ole diffuusiotiivis (eikä muovissa ole tiivistettyjä reikiä, joissa vputket tulevat läpi). Olenko oikeassa - eikö muovilla ole kosteuden kannalta mitään merkitystä, joten voin ottaa sen pois, vai pitäisikö minun jättää se paikalleen?
Hei, aion vaihtaa sisäkaton kerroksessa 1/2 kotonani, 80-luvun talossa. Kun vanha katto otettiin alas, huomasimme, että rakennusprosessin aikana välipohjaan oli jätetty paljon roskia (kuten ryttyisiä roskapusseja, putkien pätkiä, suuria palasia pakkausmuovia ja laudanpaloja). Haluaisin samalla siivota niin paljon kuin voin ennen uuden katon asennusta, mutta siihen tarvitsen suurten osien purkamista läpimenosuojasta.
[kuva]
Käsitykseni mukaan tämä ei ole diffuusionkestävä (eikä myöskään ole tiivistettyjä reikiä, joissa putket tulevat muovin läpi). Onko käsitykseni oikea - muovi ei täytä mitään kosteustehtävää, joten voinko repiä sen irti, vai pitäisikö minun jättää se paikoilleen?
Eikö se ole vain tarkoitettu eristeen alustaksi, joka ei mene rikki, jos astuu harhaan?
Joo, tulkitsin sen samalla tavalla, joten siihen muoviin tuli paljon reikiä, ja nyt uusi sisäkatto on paikoillaan .
Muuten on hullua, että ennen jätettiin paljon (todella) palavaa materiaalia välipohjaan rakennuksissa (olen kuullut eräältä tuntemaltani kirvesmieheltä, että tilanne on vähän parempi nyt).
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.