Olen avannut holvin sydänseinässä ja tukenut sen kaikkien säännösten mukaisesti liimapuupalkilla. Tuli todella hyvä!

Mutta haluan poistaa kaksi seinää, jotka jatkavat sydänseinästä, mieluiten ilman liimapuupalkkia. Toinen seinistä on viereinen holvin kanssa, jonka olen ottanut esiin.

Olen liittänyt mukaan kuvan, jossa holvi sydänseinässä on merkitty punaisella ja kaksi muuta seinää keltaisella.

Huom, ymmärrän hyvin, ettei kukaan voi taata mitään netissä olevassa foorumissa, joten pyydän, ettei kommentoida sitä.

Olen antanut kahdelle kirvesmiehelle tehtävän tarkistaa, ja he sanovat, etteivät seinät ole kantavia, mutta kerään mieluusti mahdollisimman paljon tietoa.

• Pohjapiirros, jossa punainen merkintä osoittaa kaareni kantavassa seinässä ja keltaiset merkinnät osoittavat ei-kantavien seinien sijainnit.
  • Kuvassa on huone, jossa on keskeneräinen seinäremontti, punaisella ja keltaisella merkittyjä osia, sekä lattialla pölynimuri ja roskia.
  • Valokuva huoneesta, jossa on kaksi puuseinää ja johdotuksia; toinen seinä on poistettu muodostaen kaari. Taustalla näkyy keittiö ja ruokailualue.
  • Rakennuspiirustus, jossa näkyy valmiit muutokset kantavassa seinässä: valokaari punaisella, kaksi muuta seinää keltaisella.
Jimmy Berggren Jimmy Berggren sanoi:
Olen ottanut esiin holvia kantavasta seinästä ja tehnyt vaihtoa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan liimapuupalkilla. Tuli todella hyvä!

Mutta minulla on kaksi seinää, jotka juoksevat kantavasta seinästä ja haluan poistaa ne, mieluiten ilman liimapuupalkkia. Yksi seinistä on yhteydessä ottamaani holviin.

Olen liittänyt kuvan, jossa kantavan seinän holvi on merkitty punaisella ja kaksi muuta seinää keltaisella.

Huomio, ymmärrän hyvin, että kukaan ei voi taata mitään verkkofoorumin kautta, joten en halua kommentteja siitä.

Olen antanut kahden puusepän tarkistaa, jotka sanovat, että seinät eivät ole kantavia, mutta kerään mielelläni niin paljon tietoa kuin voin.
Yleisesti ottaen keltaiset osat voisi poistaa (eivät vaikuta kantavilta, jos kyseessä on "tavalliset" kattotuolit kantavan seinän suuntaisesti talon kanssa).

Kuitenkin liimapuupalkin täytyy olla tukevalla alustalla, joten et voi poistaa mitä tahansa sen yhteydessä.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Liimapuupalkki makaa tukevasti liimapuupilareiden päällä! Kiitos vastauksesta :)

klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Yleisesti ottaen keltaiset osat pitäisi voida poistaa (näyttää siltä, että ne eivät ole kantavia, jos kyseessä ovat "tavalliset" kattotuolit, joissa on seinäranka talon suuntaisesti.)

Kuitenkin liimapuupalkilta on oltava hyvä tukipinta, joten et voi poistaa asioita mielivaltaisesti sen läheisyydestä.

Jimmy Berggren Jimmy Berggren sanoi:
Olen tehnyt holvin kantavaan seinään ja tukevoinut sen sääntöjen mukaan liimapuupalkilla. Onnistui todella hyvin!

Mutta minulla on kaksi seinää, jotka lähtevät kantavasta seinästä ja jotka haluan poistaa, mieluiten ilman liimapuupalkkia. Yksi seinistä on liitoksessa tekemäni holvin kanssa.

Olen liittänyt kuvan, jossa kantavaan seinään tehty holvi on merkitty punaisella ja kaksi muuta seinää keltaisella.

Huom, ymmärrän hyvin, että kukaan ei voi taata mitään internetin keskustelupalstoilla, joten pyydän välttämään kommentteja siitä.

Kaksi puuseppää on tarkistanut asian ja sanonut, että seinät eivät ole kantavia, mutta kerään mielelläni niin paljon tietoa kuin voin.
Risti seinässä kuvassa 2 tuntuu vähän oudolta. Vääntöjäykiste?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.