Hei

Olen juuri ostanut uuden asunnon ja aion aloittaa keittiön remontoinnin. Keittiössä on seinä, jonka aion purkaa luodakseni avoimen pohjaratkaisun. Puolet seinästä on kipsilevyä ja toinen puoli on jonkinlaista kevytbetonia. Ihmettelen, onko täällä ketään, joka voisi katsoa piirustuksia ja kertoa minulle, onko tämä seinä kantava vai ei. Se on vain 10 cm leveä. Kaikki apu on arvostettua.

Olen liittänyt piirustukset alle. Yksi on koko kerroksesta ja toinen on zoomattu alueeseen, jota asia koskee.

On myös lisättävä, että kaikki oikeasta betonista tehdyt seinät on piirretty piirustuksessa hieman paksummaksi.

Kiitos etukäteen.

Nuvarandelayoutcopy.jpg

lagenhet.jpg

Todennäköisesti ei, mutta tarkista yhdistykseltä/ammattilaiselta varmuuden vuoksi.

En usko myöskään, että se on kantava seinä, mutta kuten v-g sanoo, tarkista ammattilaiselta ennen...

Jos se on lisäksi vain 10 cm leveä, se ei todennäköisesti ole kantava. Erityisesti jos se on kipsattu yhdeltä puolelta. Kysymys on vain siitä, täytyykö sinun ensimmäiseksi hakea rakennuslupaa yhdistykseltä/kuntaalta.

Keskustelu yhdistyksen tai tarkastajan kanssa antaa sinulle ainakin 100% vastauksen.
Mutta minun on vaikea nähdä sitä kantavana. Missä kerroksessa asut?

Asun kerroksessa 1/9.

Yhdistyksen sääntöjen mukaan muutoksista on ilmoitettava hallitukselle :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.