19 984 lukukertaa ·
30 vastausta
20k lukukertaa
30 vastausta
Onko suurta eroa terassiruuveissa?
Sivu 1 / 3
Aion rakentaa aidan vaakasuuntaisilla rimoilla, joiden mitat ovat 34x70 mm. Ajattelin ostaa hieman terassiruuveja. Tulen todennäköisesti tarvitsemaan noin 2000 ruuvia. Essven ruuvi maksaa noin 230 kr 250 kpl. Bauhausilla on niitä, mutta myös Swedfast-merkkinen terassiruuvi, jonka hinta on alennettu 199 kr:sta 59 kr:iin. Molemmilla on C4-luokitus. Kuinka suuri ero terassiruuveissa yleensä on, kun tarkastellaan kestävyyttä ym. En pidä siitä, että pihistelen ostamalla halpaa "paskaa", mutta en myöskään halua käyttää rahaa turhaan.
Viimeksi muokattu:
On suuri ero laadussa muuten, ostin Beijers oman merkin "Raptor", joka voidaan pitää keskiluokan tuotteena. Melko monta on katkennut nyt kahden vuoden jälkeen....Jos rakentaisin terassin tänään, ostaisin premiumruuvit.
Ruuvattiin terassi sekoitetuilla C4 ja ruostumattomilla A4 (molemmat Essve 4.2mm) ja vuosi myöhemmin ruuvasin ne ylös muutosten vuoksi. Huomasin silloin, että noin 25-30 % C4-ruuveista oli katkennut, kun taas kaikki ruostumattomat olivat ehjät.
Noin kymmenen vuotta sitten rakensin terassin Byggmaxin silloisilla edullisilla ruostumattomilla ruuveilla, jotka ovat 4,2 mm. Olen aika ajoin nostanut joitakin lautoja eri syistä. Yksikään niistä, jotka olen ruuvannut ylös, ei ole katkennut, mutta olen katkassut muutamia, kun olen yrittänyt ruuvata niitä ylös (näkyy murtopinnasta, onko se uusi vai vanha).
Mielenkiintoista, ne Raptorit, joita käytin, olivat myös C4-käsiteltyjä kuten sanottu, ja tein muutamia pienempiä säätöjä viime vuonna ja silloin vähintään 10 % oli poikki. Ruostumaton on sitkeämpi teräs, joten se todennäköisesti kestää liikkeitä paremmin, mutta on kummallista, että myydään C4 niin sanottuna terassiruuvina, kun niin monia menee poikki. Tarkistan terassini pian taas, joten silloin saan tietää kuinka huono tilanne on tänä vuonna....sulfobus sanoi:
Ostin terassiruuvit Byggmaxista A2-luokassa. Tulin kotiin ja huomasin, että minulla oli myös hyvä määrä Essven terassiruuveja luokassa C4. Joten nyt katsotaan, mitkä valitsen. En jaksa palauttaa Byggmax-ruuveja.
Molemmat tyypit ovat 4,8x75. Onko se riittävää kiinnittää 45x70 rimoja aitaan? Ajattelin aluksi käyttää 34x70, mutta 45x70 painekyllästetty puu tuli rimoiksi.
Molemmat tyypit ovat 4,8x75. Onko se riittävää kiinnittää 45x70 rimoja aitaan? Ajattelin aluksi käyttää 34x70, mutta 45x70 painekyllästetty puu tuli rimoiksi.
Se on rajalla, valitsisin pidemmän ruuvin. Sekä siksi, että saadaan pidempi osa, joka vetää tolppaan, että siksi, että pidemmässä on enemmän kierteetöntä osaa, mikä helpottaa riban kiristämistä.Anna1984 sanoi:Ostin ruuvitelineitä Byggmaxista A2-luokassa. Tulen kotiin ja huomasin myös, että minulla oli hyvä määrä Essvesin ruuvitelineitä luokassa C4. Joten katsotaanpa, kummat valitsen. En jaksa palauttaa Byggmaxin ruuveja.
Molemmat tyypit ovat kooltaan 4,8x75. Onko se riittävä 45x70 riban ruuvaamiseen aitaan? Ajattelin aluksi käyttää 34x70, mutta riboiksi tulikin 45x70 painekyllästettyä puuta.
Ajoin 4,8x75 28x45 ruoteisiin, sanoisin kyllä, että tämä pituus on hieman lyhyt 45 paksuille ruoteille. Jos haluaa säästää, voi ehkä sekoittaa sen pidempään vaihtoehtoon.
Ruostumaton on paljon pehmeämpää kuin tavallisten puuruuvien materiaali, sen kanssa voi ilmetä kaikenlaisia ilmiöitä materiaalin vuoksi.
Olen hieman skeptinen näihin c4-luokitelluihin ruuveihin, testaan yleensä ruostesuojausta työpaikalla ja se vaihtelee usein paljon tuotantoerien välillä, joten sellaiset ruuvit jäävät kokonaan pois minun osaltani.
Ruostumaton on paljon pehmeämpää kuin tavallisten puuruuvien materiaali, sen kanssa voi ilmetä kaikenlaisia ilmiöitä materiaalin vuoksi.
Olen hieman skeptinen näihin c4-luokitelluihin ruuveihin, testaan yleensä ruostesuojausta työpaikalla ja se vaihtelee usein paljon tuotantoerien välillä, joten sellaiset ruuvit jäävät kokonaan pois minun osaltani.
Olen käyttänyt useita eri merkkejä C4-ruuveista ja olen myös huomannut, että huolestuttavan paljon ruuveja on katkennut. En valitettavasti voi kertoa, mitä ruuvimerkkejä olen käyttänyt tai mitkä ovat kestäneet parhaiten, koska en muista tai ole käyttänyt mitään kunnollista strategiaa niiden valinnassa, missä tiettyjä ruuveja on käytetty.
Mutta voin sanoa sen verran, että melkein kaikki ostamani ruuvit ovat olleet alemmasta hintasegmentistä (ehkä ei aivan halvimmasta) ja tunnen olevani melko skeptinen tänään.
Jos nyt rakentaisin uuden terassin, olisin valinnanvaikeudessa joko ruostumattoman ruuvin (jonka uskon olevan sitkeämpi eikä katkea yhtä helposti) tai yrittäisin löytää todella hyviä C4-ruuveja ja olla välittämättä siitä, mitä ne maksavat.
Mutta minulla ei ole aavistustakaan, ovatko edes parhaat ja kalleimmat C4-ruuvit erityisesti paljon parempia.
Tuntuu siltä, että testi pitäisi tehdä.
Mutta voin sanoa sen verran, että melkein kaikki ostamani ruuvit ovat olleet alemmasta hintasegmentistä (ehkä ei aivan halvimmasta) ja tunnen olevani melko skeptinen tänään.
Jos nyt rakentaisin uuden terassin, olisin valinnanvaikeudessa joko ruostumattoman ruuvin (jonka uskon olevan sitkeämpi eikä katkea yhtä helposti) tai yrittäisin löytää todella hyviä C4-ruuveja ja olla välittämättä siitä, mitä ne maksavat.
Mutta minulla ei ole aavistustakaan, ovatko edes parhaat ja kalleimmat C4-ruuvit erityisesti paljon parempia.
Tuntuu siltä, että testi pitäisi tehdä.