4 057 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Onko olemassa eristettyä teräsbetonipalkkia
Aion muurata tason (lecablock), jolle asetan upotettavan takan (supra 583N) ja sitten jatkan muurausta ympärille (lecablock).
Sen ajattelin laittaa tiiliholvin aukon yläpuolelle.
Pohdin, voiko raudoitus saada tiilen halkeamaan lämmetessään.
Onko olemassa tiiliholvia eristetyllä raudoituksella?
Jos käytän rautapalkkia, ongelma on sama koska ajattelin rapata kaiken kalkkilaastilla.
Sen ajattelin laittaa tiiliholvin aukon yläpuolelle.
Pohdin, voiko raudoitus saada tiilen halkeamaan lämmetessään.
Onko olemassa tiiliholvia eristetyllä raudoituksella?
Jos käytän rautapalkkia, ongelma on sama koska ajattelin rapata kaiken kalkkilaastilla.
Mietin vähän, miksi tarvitset eristetyn tiilikaaren??? Jos kaikki muu on muurattu lecaharkoilla, niin se eristää enemmän kuin tarpeeksi.... Mutta mielestäni se kuulostaa lämpöteknisesti heikolta lecakivellä... Kestääkö se lämmön takalta???? Olen todella epävarma siitä itse asiassa... Olisin muurannut tulenkestävällä tiilellä reilusti ylöspäin... Ulkopuolella olisin käyttänyt massiivitiiltä.... Ja tietysti teräsbetoninen tiilikaaren aukon yläpuolella.
Mikä on eroa tulenkestävän tiilen ja massiivisen välillä?
Olen miettinyt, että olisi parempi muurata tiilellä itse takan ympärille ja tiiliarkki.
Syynä siihen, että haluan käyttää leca on, että se on kevyt, kun minun täytyy muurata aina kattoon asti.
Syy siihen, että haluan eristettyä raudoitusta tiiliarkkiin on, että kuvittelen raudoituksen liikkuvan, kun se lämpenee.
Mikä puolestaan voi aiheuttaa halkeamia rappauksessa.
Olen miettinyt, että olisi parempi muurata tiilellä itse takan ympärille ja tiiliarkki.
Syynä siihen, että haluan käyttää leca on, että se on kevyt, kun minun täytyy muurata aina kattoon asti.
Syy siihen, että haluan eristettyä raudoitusta tiiliarkkiin on, että kuvittelen raudoituksen liikkuvan, kun se lämpenee.
Mikä puolestaan voi aiheuttaa halkeamia rappauksessa.
Tulenkestävä on massiivisempi kuin massiivinen ja poltettu korkeammissa lämpötiloissa... Massiivinen on tavallinen tiilikokoonpano ilman reikiä...
Panssaroidussa palkissa on minimaalinen riski halkeamien muodostumiselle... Jos olet epävarma, kysy muuraria, onko tällaisesta olemassa myös tulenkestävästä tiilestä...
Älä unohda käyttää myös tulenkestävää laastia...
Panssaroidussa palkissa on minimaalinen riski halkeamien muodostumiselle... Jos olet epävarma, kysy muuraria, onko tällaisesta olemassa myös tulenkestävästä tiilestä...
Älä unohda käyttää myös tulenkestävää laastia...
Raudoitus laajenee yleensä yhtä paljon kuin tiili ja laasti lämpötilan muutoksissa, joten siitä näkökulmasta raudoitus ei aiheuta vahinkoa. Mutta se, mikä saa useimmat tiilipalkit halkeilemaan, on raudoituksen ruostuminen, kosteus pääsee sisään ja kun raudoitus ruostuu, se laajenee ja halkaisee palkin. Sinun pitäisi etsiä silloin palkkia, jossa on galvanoitu raudoitus. Ops, tämä oli ehkä sisätiloissa?
Selvä, että leca kestää lämpöä. Leca kestää noin 1300 astetta. Paloa kestävä tiili, joka on muurattu paloa kestävällä laastilla, on vain itse tulipesässä.Milkshaken sanoi:Mietin vähän, miksi tarvitset eristetyn tiiliholvin??? Jos kaikki muu on muurattu lecaharkoista, se eristää enemmän kuin tarpeeksi.... Mutta mielestäni se kuulostaa lämpöteknisesti heikolta lecasten kanssa... Kestääkö se kaminaan tulevaa lämpöä???? Olen siitä todella epävarma...
Olisin muurannut palotiilellä hyvä matkan ylöspäin..... Ulkopuolella olisin käyttänyt massiiivista tiiltä.... Ja tietysti raudoitettua tiiliholvia aukon yläpuolelle.
Kiitos vastauksista.
Olen nyt muurannut tasanteen (40 cm) Lecaharkoilla, jolle takka tulee seisomaan.
Ajatuksenani oli tehdä loput Ytongilla.
Mutta olen vähän epävarma, ehkä minun pitäisi muurata takan ympärille kiinteällä tiilellä saadakseni lämpimän seinän ja siten enemmän lämpöä.
siinä tapauksessa voisi myöhemmin jatkaa Ytongilla kattoon asti (aion laittaa mikrolithlevyn sisäkattoa vasten).
Lisäksi en tiedä, pitäisikö minun valaa palkki vai ostaa lattaterästä ja muurata sen päälle.
Kuinka te tekisitte ja kyllä, se on sisätiloissa.
Olen nyt muurannut tasanteen (40 cm) Lecaharkoilla, jolle takka tulee seisomaan.
Ajatuksenani oli tehdä loput Ytongilla.
Mutta olen vähän epävarma, ehkä minun pitäisi muurata takan ympärille kiinteällä tiilellä saadakseni lämpimän seinän ja siten enemmän lämpöä.
siinä tapauksessa voisi myöhemmin jatkaa Ytongilla kattoon asti (aion laittaa mikrolithlevyn sisäkattoa vasten).
Lisäksi en tiedä, pitäisikö minun valaa palkki vai ostaa lattaterästä ja muurata sen päälle.
Kuinka te tekisitte ja kyllä, se on sisätiloissa.
Klikkaa tästä vastataksesi