D
Aion vaihtaa ulkoverhouksen, joka on naulattu suoraan asfaboardiin. Paneeli on kiinnitetty 5 mm välein ja viimeisimmän maalauksen yhteydessä paneeli maalattiin paikoillaan, mikä johti maalia asfaboardiin.

nyt aion vaihtaa julkisivun värin ruskeasta mustaksi ja mietin, voinko maalata viivat, jotka ovat tänään olemassa joidenkin paneelilautojen välissä?
 
P
Kuulostaa kummalta, onko sinulla kuvaa tuosta julkisivusta? En ole nähnyt sitä mallia julkisivusta asfalevyn kanssa, mutta masonitilla (maalattu) kylläkin.
 
D
Tältä julkisivu näyttää. Olen poistanut yhden laudan.

Talo on rakennettu vuonna 74 ja juuri tämä osa julkisivusta on suoraan etelään päin.
 
  • Vanha talon puiset ulkoseinät, yksi lauta poistettu, muovisuojus ja puiset kuormalavat etualalla. Rakennettu 1974.
Eikö siellä olekaan lockbrädor?
 
D
Ei mitään kansia!
 
D
Ja siksi asfaboardiin on tullut ruskeita raitoja.

ei paljon mutta koska aion vaihtaa paneelin ajattelin maalata raidat?
 
P
Outoa! Sen pitäisi sataa suoraan sisään, mutta jos ei ole vahinkoja, niin se on ilmeisesti toiminut kuitenkin. Ei kai haittaa maalata, jos aiot jatkaa "tyyliä":)
 
D
Selitys siihen, että ei ole vahinkoja, on se, että räystäs on 70-80 cm.

ajattelin sipaista vähän diffuusioavointa julkisivumaalia, samaa jota käytän laudoissa.
 
Siinä samassa hengessä: jos se on toiminut aiemmin, tee täsmälleen samalla tavalla uudelleen. Joskus yllättyy iloisesti siitä, että asiat, jotka eivät "pitäisi" toimia, toimivatkin.
 
D
Niin siis itse rakenteita ei pidä vaihtaa. Kysymys oli, voiko maalata asfaboardille ja onko jotain mitä minun pitäisi ottaa huomioon.
 
Koska board on jo aiemmin maalattu, ei pitäisi olla mitään kummallisuuksia maalata sitä uudelleen uudella värillä. Luulen, että sinun täytyy painaa sivellintä värin kanssa niin, että se menee rakoihin.
 
Sittställning
Aaarå, sinun ei kai tarvitse koko boardia maalata, joten luulisin, ettei pitäisi olla ongelma ollenkaan.
 
  • Tykkään
Derbyboy ja 1 muu
  • Laddar…
D
C claym sanoi:
Koska levy on jo aiemmin maalattu, ei pitäisi olla mitään ongelmia maalata se uudelleen uudella värillä. Oletan, että sinun täytyy painaa sivellintä niin, että väri pääsee rakoihin.
Uusi paneeli on pukeilla sisätiloissa.
 
D Derbyboy sanoi:
Aion vaihtaa pystylaudoituksen, joka on naulattu suoraan asfaboardin päälle. Laudoitus on kiinnitetty 5 mm välein ja viimeisimmässä maalauksessa laudat maalattiin paikoillaan, mikä aiheutti maalia asfaboardiin.

nyt aion vaihtaa julkisivun värin ruskeasta mustaksi ja mietin, voinko maalata viivoja, jotka ovat nykyään muutamien lautapaneelien välissä?
Ei ongelmaa maalata, valitse alkydi/öljypohjainen maali.

Minulla oli aiemmin talo, jossa koko julkisivu oli maalattu asfaboardilla ja siinä oli listat, joten se näytti rimalautapaneelilta. Tämä oli 40 vuotta vanha kun ostin sen ja täysin virheetön.
 
Niin kauan kuin vain ruskeat raidat maalataan, se käy hyvin. Asfaboardi on diffuusioavoin ja sitä ei tulisi tiivistää maalilla, sillä sisään tunkeutuva kosteus voi kuivua vaikeasti. Erityisesti jos sisäpuolella on jonkinlainen diffuusiosulku.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.