9 985 lukukertaa ·
42 vastausta
10k lukukertaa
42 vastausta
Onko normaalia asentaa ikkunalauta (graniittilevy) yksinkertaiselle kipsiseinälle (vain 1 kerros kipsiä)?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 051 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 051 viestiä
Meillä on konsolit, jotka olivat kuvassa sivulla kaksi ja ne toimivat hyvin. Tietenkin on oltava sääntö aivan ikkunan alla. On mahdollista, että se on kaukana sisällä.
Itse en lähtisi rikkomaan ulkoseinää, kuten sinun. Kipsilevyn takana on todennäköisesti höyrysulku, jota et saa rikkoa.
Itse en lähtisi rikkomaan ulkoseinää, kuten sinun. Kipsilevyn takana on todennäköisesti höyrysulku, jota et saa rikkoa.
K Kallebo sanoi:
Yksi vaihtoehto ratkaisuksi on kiinnittää olemassa olevilla kannakkeilla, pitkät ruuvit, sekä asentaa elementtisuojus, joka on kiinni kahdessa tai kolmessa tuessa, jotka menevät levyn ja lattian väliin, etuosassa siis, ei seinää vasten.
Asenna kolme 30*30 mm tukea, kiinnitä elementtisuojus näihin kahteen osioon, jolloin se näyttää siltä kuin sen pitäisi olla niin, vähän huijausratkaisu mutta vaihtoehto.
Ystävällisin terveisin P-A
Asenna kolme 30*30 mm tukea, kiinnitä elementtisuojus näihin kahteen osioon, jolloin se näyttää siltä kuin sen pitäisi olla niin, vähän huijausratkaisu mutta vaihtoehto.
Selvennetäänpä asia. Konsolin yläreunassa on ikkunapuu ja konsolin alareunassa on yksi kerros kipsiä, ei mitään muuta. Tämä tarkoittaa, että tulee murtovaikutus konsolin alareunaan, jos esimerkiksi laittaa hieman liian raskaan kukkaruukun ikkunalaudalle, joka itsessään on raskas graniittilevy //JackJ jackolako sanoi:[kuva] Hei! Huomasin, että asuntoon, johon muutin, on yksi ikkunalauta hieman vinossa. Tutkin ja huomasin nopeasti, että ikkunalauta (graniittilevy) oli kiinnitetty seinään, jossa oli vain yksi kipsilevy ilman minkäänlaista vahvistusta (vaneri, kiinnitetty runkoon, OSB) takana. Täysin arvoton rakenne, riittää vain nojata hieman siihen tai olla uteliaita lapsia, jotka roikkuvat siinä, jotta se irtoaa aiheuttaen suuria reikiä seinään. Onko tämä standardi tapa rakentaa? Onko teillä vinkkejä korjaukseen?, täytyyhän taustaa vahvistaa. Minulla on ratkaisu, jota olen ajatellut, mutta kuulen mielelläni lisää ideoita //Jack
Kiitos P-AP Pagno sanoi:Yksi vaihtoehto ratkaisulle on kiinnittää olemassa olevilla kannakkeilla, pitkät ruuvit, sekä asettaa elementtisuoja, joka istuu kahden tai kolmen tuen päällä, jotka kulkevat levyn ja lattian välissä, etuosassa siis, ei seinää vasten.
Aseta kolme kappaletta 30*30 mm tukemaan, kiinnitä elementtisuoja näihin kahteen osioon, silloin se näyttää siltä, että se pitäisi olla näin, vähän huijaratkaisu mutta vaihtoehto.
Terv. P-A
Kyllä, ymmärrän täysin, mutta lue viestini uudelleen. Jos kiinnität konsolin seinään, se pysyy hyvin kiinni seinässä karmia vasten, laitat siihen raskaan ikkunalaudan ja kaikki romahtaa. Jos tuet pystysuorasti, lattian ja ikkunalaudan väliin "koolailla" oikean kokoiset tukipuut, ne kannattelevat levyn painon, tukipuiden tulee olla huoneeseen päin, ei seinää kohti. Tarkoituksena on piilottaa tukipuiden toiminta tyylikkäällä elementtisuojalla, ei muuta.J jackolako sanoi:Antaa minun selventää. Konsolin yläreunassa on ikkunakelkka ja konsolin alareunassa on yksi kerros kipsiä, ei mitään muuta. Tämä tarkoittaa sitä, että konsolin alareunaa vasten tulee murtovaikutus, jos esimerkiksi asetat liian painavan kukkaruukun ikkunalaudalle, joka on itsessään raskas graniittilevy //Jack
Terveisin P-A
On parasta kysyä yhdistykseltä, voitko poistaa kipsilevyn tehdäksesi ulkoseinän sisäpuolisen kerroksen vakaammaksi.
Heidän tekemänsä rakenne on täysin hylättävä, ei mitään ajatusta rakenteen takana paitsi taloudellinen hyöty.
Virhe, ei, vain tyhmää.....
Toivon, että se selviää sinulle.
Terveisin P-A
Heidän tekemänsä rakenne on täysin hylättävä, ei mitään ajatusta rakenteen takana paitsi taloudellinen hyöty.
Virhe, ei, vain tyhmää.....
Toivon, että se selviää sinulle.
Terveisin P-A
Ymmärrän P-A, se ei ole huono idea. Se ei ollut sinulle selvennys, vaan niille, jotka sitä tarvitsivat. Kiitos vielä kerran vinkistä/JackP Pagno sanoi:Kyllä, olen täysin perillä siitä, mutta lue viestini uudelleen.
Jos kiinnität konsolin seinään, se istuu hyvin seinää vasten karmia vasten, aseta raskas ikkunalauta ja kaikki romahtaa.
Jos tukea pystysuunnassa, lattian ja ikkunalaudan väliin "puitteilla" sopivasta koosta, ne kantavat levyn painon, puitteet tulisi asettaa huoneeseen päin, ei seinää vasten.
Ajatuksena on piilottaa puitteiden toiminto siistillä elementtisuojalla, ei mitään muuta.
Terveisin P-A
Tarkalleen. Minun täytyy ehkä keskustella siitä heidän kanssaan. Kyllä se lopulta sujuu hyvin. Kiitos/JackP Pagno sanoi:On parasta kysyä yhdistykseltä, saatko poistaa kipsilevyn tehdäksesi ulkoseinän sisäkerroksen vakaammaksi.
Heidän tekemänsä rakenne on täysin tuomittava, ei mitään ajatusta rakenteen taustalla paitsi taloudellinen voitto.
Väärin, ei, vain tyhmää....
Toivon, että asia ratkeaa sinulle.
Ajattelin vain antaa hieman palautetta näin jouluaikojen lähestyessä:
On turhauttavaa, kun sattuu vastoinkäymisiä. Ei ole väliä, onko sinulla juuri rakennettu talo/huoneisto; usein ajan myötä tulee pienempiä tai suurempia ongelmia.
Minulla itselläni on vanha maatila, jossa useimmat asiat voivat mennä pieleen ja ovat menneet pieleen.
Olen työskennellyt kaikenlaisten töiden parissa hienopuusepän töistä rakennusten kunnostukseen.
Kun tietää, mihin on ryhtymässä vanhempaa asuntoa hankittaessa, ei pety yhtä paljon vastoinkäymisistä.
Nyt näytät vain haluavan apua, et ole kuitenkaan niin epätoivoinen kuin monet voivat olla, kun seinät murenevat.
Pysy rauhallisena, ongelmia tulee lisää, taatusti, mutta ratkaisu löytyy aina, ei ehkä aina nopeasti, mutta ratkaisu löytyy, aina.
Toivon todella, että ratkaiset pienen vastoinkäymisesi. Älä tee siitä suurta asiaa, niin että sinä/te asutte rakennustyömaalla joulun aikana. Se voi kiristää hermoja monin tavoin.
Kerää tietoa, erilaista ehdotuksia, käynnistä projekti, kun tiedät, kuinka haluat, edetä hitaasti, mutta varmasti!
Mukavaa ensimmäistä adventtia, jatka mielellään viestiketjuasi. Parit kuvat, kun alat remontoida, ovat aina hauskoja nähdä.
Terveisin P-A
On turhauttavaa, kun sattuu vastoinkäymisiä. Ei ole väliä, onko sinulla juuri rakennettu talo/huoneisto; usein ajan myötä tulee pienempiä tai suurempia ongelmia.
Minulla itselläni on vanha maatila, jossa useimmat asiat voivat mennä pieleen ja ovat menneet pieleen.
Olen työskennellyt kaikenlaisten töiden parissa hienopuusepän töistä rakennusten kunnostukseen.
Kun tietää, mihin on ryhtymässä vanhempaa asuntoa hankittaessa, ei pety yhtä paljon vastoinkäymisistä.
Nyt näytät vain haluavan apua, et ole kuitenkaan niin epätoivoinen kuin monet voivat olla, kun seinät murenevat.
Pysy rauhallisena, ongelmia tulee lisää, taatusti, mutta ratkaisu löytyy aina, ei ehkä aina nopeasti, mutta ratkaisu löytyy, aina.
Toivon todella, että ratkaiset pienen vastoinkäymisesi. Älä tee siitä suurta asiaa, niin että sinä/te asutte rakennustyömaalla joulun aikana. Se voi kiristää hermoja monin tavoin.
Kerää tietoa, erilaista ehdotuksia, käynnistä projekti, kun tiedät, kuinka haluat, edetä hitaasti, mutta varmasti!
Mukavaa ensimmäistä adventtia, jatka mielellään viestiketjuasi. Parit kuvat, kun alat remontoida, ovat aina hauskoja nähdä.
Terveisin P-A
Täysin oikea asenne P-A, olen varmasti siellä minä myös. Täysremontoin koko edellisen asuntoni, siellä oli ongelmia melkein koko ajan ja kaikki ratkesi oikein hyvin, joten tämä on varmasti helppo juttu heti kun tartun siihen. Laitan kuvia, kun aloitan rääpimisen. Pidä hyvä huoli itsestäsi//JackP Pagno sanoi:Ajattelin vain antaa vähän inputtia näin ennen jouluaikoja:
On turhauttavaa, että sattuu haverioita, ei ole väliä, onko sinulla vastarakennettu talo/huoneisto, usein tulee pieniä tai suurempia ongelmia ajan myötä.
Minulla on itselläni vanha maatila, jossa useimmat asiat voivat mennä pieleen, ovat menneet pieleen.
Olen työskennellyt kaikessa hienopuusepäntöistä rakennusten huoltoon.
Kun tietää mihin on ryhtymässä, jos hankkii vanhemman asunnon, ei ole yhtä turhautunut takaiskuista.
Nyt näyttäisit vain haluavan apua, et ole niin epätoivoinen kuin monet voivat olla, kun seinät hajoavat.
Pysy rauhallisena, ongelmia tulee lisää, taatusti, ratkaisu on aina olemassa, ehkä ei aina nopeita ratkaisuja, mutta ratkaisuja on, aina.
Toivon todella, että ratkaiset pienen haveriosi, älä tee siitä mitään suurempaa, jotta sinä/te asutte rakennustyömaalla jouluna, se voi rasittaa eri tasoilla.
Kerää tietoa, erilaisia ehdotuksia, aloita projekti, kun tiedät, mitä haluat, kiirehdi hitaasti!
Iloista ensimmäistä adventtia, jatka mielellään ketjuasi, vähän kuvia, kun aloitat remontin, voi aina olla kivaa.
Anteeksi kaikki! Olen varmaankin selittänyt ongelman hieman väärin. Oli niin kauan sitten kun huomasin sen, ja olen varmaan unohtanut yksityiskohdat siitä kaikesta. Sitten olin varmaan vähän kännissä eilen myös... Ikkunalaudan konsoli oli hyvin ruuvattu kiinni ikkunanrunkoon, kyllä. Ongelma on siinä, että konsolin alareunaa tukee vain yksi kipsilevykerros ilman minkäänlaista vahvistusta takana. Tämä aiheuttaa sen, että kun levyä kuormitetaan kovasti, konsolin alareuna painuu seinään... Taas kerran, pahoittelut epäselvyydestäni//JackJ jackolako sanoi:[kuva]
Hei!
Asunnossa johon muutin, huomasin että yksi ikkunalaudoista roikkui hieman vinossa. Tutkin ja huomasin nopeasti että ikkunalauta (graniittilevy) oli asennettu seinään, jossa oli vain yksi kipsilevy ilman minkäänlaista vahvistusta (plyfa, ruuvattu runkoon, OSB) takana. Täysin arvoton rakenne, riittää kun nojaa hieman siihen, tai jos uteliaat lapset roikkuvat, niin se irtoaa, seurauksena suuria reikiä seinään.
Onko tämä tapa rakentaa standardi?
Onko teillä ehdotuksia toimenpiteiksi? Täytyyhän sen taakse vahvistaa. Minulla on yksi ratkaisu mielessäni, mutta kuulen mielelläni lisää ideoita
//Jack
Klikkaa tästä vastataksesi