J jackolako sanoi:
Förstår att det ligger i mitt undersökningsansvar, och jag påpekade det faktiskt redan under lägenhetsvisning. De visste ingenting så klart... Vet att jag kan klara av detta så det är inget större problem egentligen. MEN, är yrkesrivare, däremot ickesnickare... Vill veta, bygger man verkligen så här, eller skulle man kunna kalla detta för att fuskbygge? Skulle aldrig sätta upp tv:n på väggen t ex. Och tips på åtgärd tack
// Jack
Alla väggar är lika dåliga, har fixat en del mollyplugg så jag vet hur det är byggt.., enkelgips...

tommib
J jackolako sanoi:
Jos aion siirtää konsolit, täytyy minun porata uudet reiät levyyn, ei mikään suuri ongelma, mutta minun täytyy silti korjata seinä ja ajattelin sitten sahata auki, laittaa plyfa vahvikkeeksi taakse ja asentaa kaiken uudelleen...
Luulen, että tämä on oikea ratkaisu. Harmittaa, että täytyy korjata itse, mutta luultavasti helpompaa kuin kiistely.

Olettaisin, että tämä on osakehuoneisto. Samaan aikaan on hiukan epäilyttävää alkaa purkaa ulkoseiniä. Mikä talo se oikeastaan on?

tommib tommib sanoi:
Miten tarkoitat pitkät ruuvit/tulpat? Se ei auta yhtään, jos siellä on vain kipsilevy. Jos ei pysty kiinnittämään konsolia seinäpilareihin, ainoa järkevä ratkaisu on purkaa pintakerros ja kortlata.
Mitä tarkalleen tarkoittaa kortla?, onko se suunnilleen sitä mitä kuvailin vahvistuksena taustalla toisessa vastauksessa vai onko se jotain aivan muuta?

Se näyttää ilman muuta siltä, että siinä on ruuvi,

Skruuvi seinässä, osittain maalattu seinäpinnan kanssa. ympärillä rosoinen valkoinen laasti tai seinämateriaali. Skruuvi kiinnitetty pystysuoraan.
Sen pitäisi olla kiinnitetty johonkin, kuten esimerkiksi palkkiin.

• Tykkään
Nyfniken ja 1 muu
  • Laddar…
J jackolako sanoi:
Mitä tarkalleen tarkoittaa kortla?, onko se suunnilleen mitä kuvailin vahvistamiseksi oblyga:lla taakse toisessa vastauksessa vai onko se jotain aivan muuta?
Oblyga olisi plyfa...

tommib
J jackolako sanoi:
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa kortla?, onko se suunnilleen sitä mitä kuvailin vahvistamiseksi röyhkeästi takana toisessa vastauksessa vai onko se jotain täysin muuta?
Suunnilleen. Kortlingit (tai kuten jotkut sanovat, kottlingit) ovat vaakasuoria koolauksia, jotka asennetaan pystysuorien väliin. Sitä käytetään vahvistamaan siellä, missä tiedetään ripustettavan jotain raskasta, tai vahvistamaan seinä-/lattiarakennetta sivusuunnassa. Sama vaikutus saavutetaan kiinnittämällä vaneri koolausten väliin.

Itse käytän OSB:tä kaiken kipsin takana. En voi ymmärtää, että on edes sallittua laittaa vain yksittäistä kipsilevyä. Se ei kestä mitään.

Peter2400 Peter2400 sanoi:
Se näyttää varmasti olevan ruuvi tässä,

[kuva]
Sen pitäisi olla kiinnitetty johonkin, esimerkiksi sääntöön.
Ajatukseni. Voinko tehdä jotain sen korjaamiseksi vai onko minun hoidettava se itse. Kyllä, se on asunto-osake...

Se näyttää epäilemättä siltä, että siinä on ruuvi,

[kuva]
Sen pitäisi olla kiinnitetty johonkin, esimerkiksi säännön mukaan.
Kun...

J jackolako sanoi:
Kun...
Pitäisi lukea: Näe! Kuten: "Ei, onko totta", tai: "Nää, ere sant"! Lopeta! Sinun ei todellakaan tarvitse tuhlata aikaasi, jos et edes yritä tulla ratkaisun kanssa... IPhone pilaa minun ironiaani
Se näyttää epäilemättä siltä, että tässä on ruuvi,

[kuva]
Sen pitäisi kai olla ruuvattu johonkin, kuten sääntöön.

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
J jackolako sanoi:
Näe! Kuten: ”Ei, onko totta”, tai: ”Nää, onko totta”!!! Lopeta! , sinun ei todellakaan tarvitse tuhlata aikaasi, jos et edes yritä esittää ratkaisua... iPhone pilaa ironiani
Yritin sanoa, että jos siinä on ruuvi, en näe missä ongelma on
etkö voi vain kiinnittää uuden konsolin, joka kiinnittyy palkkiin?
Tällainen ehkä,
Vyöteline, jossa on ruuvi ja kiinnityslevy.

tommib tommib sanoi:
Molly-tulppa kestää jonkin verran, mutta ei ikkunalaudalle. Ajattele momenttia, joka syntyy, kun joku roikkuu siitä tai nojaa siihen.

Molly ei ole vahvempi kuin levy, johon se on kiinnitetty. Jos kyseessä olisi kaksinkertainen kipsilevy, niin ehkä, mutta ei koskaan yksinkertaisella kipsilevyllä. En kiinnittäisi molly-tulppaa myöskään kaksinkertaiseen kipsilevyyn.
Samaa mieltä!

Se mitä yritin tuoda esille oli että jos siinä on ruuvi, en näe mitä ongelma on
etkö voi vain ruuvata uutta konsolia joka kiinnittyy palkkiin?
Tällainen ehkä,
[kuva]
Siinä ei ole palkkia..

tommib tommib sanoi:
Suunnilleen. Kortlingar (tai kuten jotkut sanovat, kottlingar) ovat vaakasuoria palkkeja, jotka laitetaan pystysuorien väliin. Niitä käytetään vahvistamaan kohtia, joissa tiedetään ripustettavan jotain raskasta, tai vahvistamaan seinä/lattia-rakennetta sivusuunnassa. Saavutetaan sama vaikutus laittamalla vaneria palkkien väliin.

Itse käytän OSB:ta kaiken kipsilevyn takana. En ymmärrä, että on edes sallittua laittaa pelkkä yksittäinen kipsilevy. Se ei kestä mitään.
Täysin samaa mieltä! Sitten olen aika lailla oikeilla jäljillä kuulostaa siltä. Kiitos vastauksesta

tommib tommib sanoi:
Suunnilleen. Kortlingit (tai kuten jotkut sanovat, kottlingit) ovat vaakasuoria runkotolppia, joita asetetaan pystysuorien väliin. Niitä käytetään vahvistamaan paikkoja, joihin aiotaan ripustaa jotain raskasta, tai vahvistamaan seinä-/lattiarakennetta sivusuunnassa. Saman vaikutuksen saavuttaa asettamalla vaneria pystytolppien väliin.

Itse asennan OSB-levyä kipsilevyn taakse. En voi ymmärtää, että olisi sallittua käyttää vain yksinkertaista kipsilevyä. Se ei kestä mitään.
Onko se sallittua?

J jackolako sanoi:
Det sitter ingen regel där..
Kuulostaa oudolta, että ikkunan alla ei ole mitään sääntöä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.