25 306 lukukertaa ·
73 vastausta
25k lukukertaa
73 vastausta
Onko naapurilla ongelmia äänieristyksen kanssa?
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 938 viestiä
Minulla on naapuri, joka on sekä nurmikkofanatikko, mikä tarkoittaa, että hänen täytyy haravoida sammalta, pystyleikata ja leikata bensiinikäyttöisillä koneilla vähintään 3 kertaa viikossa, ja lisäksi hänellä on poika, joka kuuluu moottoriajoneuvoilla liikkuvaan nuorisoon (tai tarkemmin sanottuna volvoraggare, tiedätte jos tiedätte) ja totta kai hänellä on autossa huippustereo. Hän kuuntelee usein tanssibändejä, mutta ei kokonaisia kappaleita, vaan täysillä 10 sekuntia ja sitten laskee volyymiä.
Seitsemän vuoden jälkeen (se alkoi epatraktorilla) olen lakannut puristamasta kättä nyrkkiin taskussa ja kiroilemasta hiljaa itsekseni. Lapseni eivät kuitenkaan ole heränneet kertaakaan tämän takia.
Seitsemän vuoden jälkeen (se alkoi epatraktorilla) olen lakannut puristamasta kättä nyrkkiin taskussa ja kiroilemasta hiljaa itsekseni. Lapseni eivät kuitenkaan ole heränneet kertaakaan tämän takia.
Miksi mielestäsi metelöinti ulkona on hyväksyttävämpää kuin sisällä.garden_gnome sanoi:
Meillä on naapureita, jotka asuvat vasta rakennetussa talossa noin 15 metrin päässä tonttimme rajalta. He muuttivat sisään viime syksynä ja nyt on ensimmäinen lämmin kausi, jolloin oleskellaan paljon pihalla...
Jo ensimmäisenä todella lämpimänä viikonloppuna (pääsiäinen) talon isä tuli yli ja sanoi, että lapsemme häiritsivät heidän tyttärensä unta. Lapsemmme leikkivät silloin pihalla serkkujensa kanssa, sillä oli sukukokous ja kello oli noin 21, kun he tulivat yli. Meillä oli ovi auki ja tietysti valvomme lapsiamme ja ajattelimme, että he pitivät kohtuullista melutasoa.
Olimme erittäin yllättyneitä, että he häiriintyivät, koska heidän tyttärensä huoneessa ei ole ikkunaa meidän suuntaan (ainoastaan ulkoseinä). Jos olisimme itse sulkeneet terassin oven, tuskin olisimme kuulleet lapsia ulkona.
Koko tilanne on luonut huolen siitä, että heidän talonsa (joka on rakennettu itäeurooppalaisen yrityksen toimesta spekulaatiosta) ei yksinkertaisesti ole riittävästi eristetty. Harmi naapureille siinä tapauksessa, mutta myös huolen aihe meille, koska emme halua hiipiä varpaillamme omalla tontillamme.
Kun rakensimme talomme jokin aika sitten, muistan, että oli vaatimuksia siitä, millaisia melutasoja talo pystyy sulkemaan pois. Nämä esitettiin silloin tarkemmin eri ääniluokissa. Onko olemassa jotain "helpommin ymmärrettävää" materiaalia arkipäivän esimerkeillä, joka auttaisi meitä ymmärtämään paremmin, missä ongelma on... eli onko ehkä niin, että me olemme liian äänekkäitä kuitenkin. Vai ovatko he liian herkkiä tai yksinkertaisesti talo ei täytä vaatimuksia?
Tiedän sen, huoli vain kasvaa siitä, että se tapahtuu uudelleen, ja haluan olla paremmin valmistautunut ja antaa harkitumman vastauksen enkä reagoida kiihkossa.Torpar-Anna sanoi:
Nyt olimme erityisen yllättyneitä, koska oli pääsiäislauantai ja meillä oli sukujuhla (hän ei jäänyt huomaamatta, koska hän näki kaikkien vieraiden istuvan sisällä). Tuollaisissa tilanteissa ainakin minä naapurina puren hampaat yhteen, jos se häiritsee minua, juhliahan ei todellakaan ole joka viikonloppu ja meillä oli vieläpä valvonta lasten äänitasosta. Jossain sisällä tunteeni sanoo siksi, että meillä on hyvin erilainen kuva siitä, mitä pidämme häiritsevänä.
Ymmärrän naapurin turhautumisen, kun lapset eivät halua nukkua. On epävarmaa, johtuuko se oikeasti teidän lastenne äänistä. Olen ollut samassa tilanteessa muutaman kerran. Sitä vastoin remontoinkin viikonloppuisin klo 10-20 melko säännöllisesti, joten en valita mistään naapurista, vaan hyväksyn, että minulla on naapureita 
Nyt en mielestäni aiheuttanut meteliä niin, että se olisi häiritsevää, me valvoimme lapsia. Siksi pohdin kuinka paljon enemmän he voivat kuulla sisään, mitä me emme kuulleet huoneeseemme, vaikka lapset leikkivät lähempänä paikkaa, missä istuimme (osittain avoimen terassioven kanssa).S SNf sanoi:
Se voi olla jotain muuta, mikä ärsyttää. Että naapurilla ei ole sukulaisia, ei ystäviä, ei juhlia, ei vapaa-aikaa, on vihainen, koska talo tuli liian kalliiksi tai se on väärin rakennettu, sinulla on paras ilta-aurinko, iloisempia lapsia, vihreämpi nurmikko, te satuitte nauramaan ja pitämään hauskaa juhlissa.......
Aika epäsosiaalista astua yli, kun näkee, että on juhlat (pääsiäisjuhla kerran vuodessa) ja esittää sääntöjä, julma Ove-varoitus siellä.
Jos se tapahtuu uudelleen: Yritä pysyä rauhallisena. Ole kohtelias ja hyvin lyhytsanainen. Älä seiso ja lupaa, ettei teidän pidä enää leikkiä mitään bla bla bla. Äläkä huuda takaisin. Sano vain jotain tyyliin: "Miten ikävää. Emme halua häiritä ketään. Mutta asumme ja elämme täällä, joten se tulee kyllä vähän näkymään." Pysy paikoillasi ja hymyile, mutta älä sano mitään muuta.
Aika epäsosiaalista astua yli, kun näkee, että on juhlat (pääsiäisjuhla kerran vuodessa) ja esittää sääntöjä, julma Ove-varoitus siellä.
Jos se tapahtuu uudelleen: Yritä pysyä rauhallisena. Ole kohtelias ja hyvin lyhytsanainen. Älä seiso ja lupaa, ettei teidän pidä enää leikkiä mitään bla bla bla. Äläkä huuda takaisin. Sano vain jotain tyyliin: "Miten ikävää. Emme halua häiritä ketään. Mutta asumme ja elämme täällä, joten se tulee kyllä vähän näkymään." Pysy paikoillasi ja hymyile, mutta älä sano mitään muuta.
Juuri niin, erityisesti trampoliini voi nostaa äänitasoa. Tietenkin seuraamme tätä, jotta tilanne ei eskaloidu, koska emme koskaan pidä siitä, miltä heidän huutamisensa kuulostaa kuvatulla tavalla. Klo 20 jälkeen esimerkiksi oli koripallon pelaaminen kielletty, koska tiedämme, että pomputtelu voi häiritä. Mutta meillä on koululaisia, jotka haluavat jatkaa pihalla oloa myös klo 20 jälkeen sellaisina päivinä, kun seuraavana päivänä ei ole koulua. Erityisesti tällaiset pyhäpäivät, kun meillä oli sukujuhlat.S Sir Duke sanoi:Pyydän lapsiltani välttämään "tarpeetonta" huutoa ulkona. Hehän helposti innostuvat leikkiessä ja huutavat ajattelematta, vaikka seisovat metrin päässä toisistaan. Ei ole väliä, onko päivä vai ilta, on tärkeää osoittaa huomioimista. Mutta leikkiä, juosta ja riehua he saavat tietenkin! Hyvä kuitenkin, jos pystytte erottamaan päivä ja ilta. Vältä äänekkäimpiä leikkejä ehkä klo 20 jälkeen? Mutta älkää missään nimessä hiipikö!
Tällä kertaa he eivät luetelleet sääntöjä, vaan pyysivät yksinkertaisesti hiljaisuuden, koska tytär ei saanut unta. Mutta on selvää, että siellä oleva sukulaisjoukko reagoi siihen, että naapuri tuli yli mielipiteineen, pieni tunnelmankohottaja varmasti. Tällä kertaa annoimme periksi ja veimme lapset sisälle, mutta kuten kirjoitat, se ei ole jotain, jota haluaa luvata tulevaisuudessa, se avaisi vain ongelmien portin.S Sir Duke sanoi:Se voi olla jotain muuta, mikä painaa. Että naapurilla ei ole sukulaisia, ei ystäviä, ei juhlia, ei vapaa-aikaa, närkästynyt siitä, että hänen talonsa tuli liian kalliiksi tai rakennettiin väärin, sinulla on paras ilta-aurinko, iloisemmat lapset, vihreämpi nurmikko, nauroitte ja piditte hauskaa juhlissa.......
Aika epäsosiaalista tulla yli, kun näkee, että on juhla (pääsiäinen kerran vuodessa) ja alkaa sääntöpuhuttelu, kova Ove-varoitus siinä.
Jos se tapahtuu uudelleen: Yritä pysyä rauhallisena. Ole kohtelias ja erittäin lyhytsanainen. Älä seiso ja lupaa, ettette enää leiki jne. Äläkä toru takaisin. Sano vain jotain tämän tyyppistä: "Kuinka harmillista. Emme halua häiritä ketään. Mutta asumme ja elämme täällä, joten se tulee hieman kuulumaan." Seiso ja hymyile, mutta älä sano mitään enempää.
Heille olisi parasta, että ympäriltä ei kantautuisi niin paljon ääntä, jos ovat herkkiä sellaiselle. Muutoin tulevat muut asiat, kuten roskakuski ja tavarajunat, jotka jyräävät ohi, olemaan toinen häiriötekijä heille.
F
fredrik.johansson
Talon omistaja
· Skåne
· 1 771 viestiä
fredrik.johansson
Talon omistaja
- Skåne
- 1 771 viestiä
Kuulostaa siltä, että naapuri on juuri saanut ensimmäisen lapsensa?
Ei ole epätavallista, että KAIKKI heidän elämässään pyörii pienen nyytin ympärillä ja siitä, syökö tai nukkuuko se ensimmäisen vuoden aikana. Koska he ovat itse strukturoineet elämänsä lapsen mukaan, he luulevat, että kaikkien muidenkin on tehtävä niin.
Kun heidän oma lapsensa alkaa sitten juosta ympäriinsä ja huutaa itse, useimmat tajuavat, että he itse "häiritsevät" vähintään yhtä paljon, ja valittaminen loppuu.
Ei ole epätavallista, että KAIKKI heidän elämässään pyörii pienen nyytin ympärillä ja siitä, syökö tai nukkuuko se ensimmäisen vuoden aikana. Koska he ovat itse strukturoineet elämänsä lapsen mukaan, he luulevat, että kaikkien muidenkin on tehtävä niin.
Kun heidän oma lapsensa alkaa sitten juosta ympäriinsä ja huutaa itse, useimmat tajuavat, että he itse "häiritsevät" vähintään yhtä paljon, ja valittaminen loppuu.
Uskon, että on tärkeää olla antamatta periksi alusta alkaen. Tällainen käytös, jota naapuri osoittaa, on rajatonta, ja riski on suuri, että se eskaloituu. Seuraavalla kerralla ehkä talonne julkisivun väri häikäisee heitä ja teidän pitäisi maalata uudelleen tai mitä tahansa muuta. Selittäisin ystävällisesti, mutta päättäväisesti, että heidän on siedettävä tai äänieristettävä talo, jos ikkunoiden sulkeminen ei riitä. Ehkä, jos olet vähän ilkeä, kehottaisit heitä sen sijaan ottamaan yhteyttä henkilöön, jolta he ostivat talon...
Ang Ove niin meillä on sellainen naapuri myös juuri tontin vieressä. Kaikki alueella tietävät, kuka hän on. Kuitenkin useiden vuosien naapuruuden jälkeen hän ei ole ikinä sanonut mitään lasten äänenvoimakkuudesta. Ainoa kommentti lapsista on ollut, että he tervehtivät hieman hiljaa tai välttävät sitä (hän ei ymmärrä, että he pitävät häntä hieman pelottavana)S Sir Duke sanoi:Se voi olla jotain muuta, joka hiertää. Että naapurilla ei ole sukulaisia, ei ystäviä, ei juhlia, ei vapaa-aikaa, hän on närkästynyt, koska hänen talostaan tuli liian kallis tai väärin rakennettu, sinulla on paras ilta-aurinko, iloisimmat lapset, vihreämpi nurmikko, nauroitte sattumalta ja piditte hauskaa juhlassa.......
Aika epäsosiaalisesti kävellä yli, kun näkee, että on juhlat (pääsiäisjuhla kerran vuodessa) ja alkaa puhumaan säännöistä, kova Ove-varoitus siinä.
Jos se tapahtuu uudelleen: Yritä pysyä rauhallisena. Ole kohtelias ja hyvin lyhytsanainen. Älä jää lupaamaan ettette leiki enää mitään blaa blaa blaa. Äävoittä mitään takaisin. Sano vain esimerkiksi: "Mitä ikävää. Emme halua häiritä ketään. Mutta asumme ja elämme täällä, joten se tulee näkymään vähän." Jää paikalle ja hymyile, mutta älä sano mitään muuta.
Itse asiassa ei ensimmäinen lapsi, hieman kummallista siltä osin. Mutta kuitenkin ensimmäinen talo ja tuleehan sitä lähemmäs maata ja ulkoympäristöä, kun asuu tuollaisella alueella kuin asuu kerrostalossa. Ehkäpä kun kesä tulee ja he itse haluavat istua ulkona ja lapsien leikkivän vieressä, he ymmärtävät talon "melun" viehätyksenF fredrik.johansson sanoi:Kuulostaa siltä, että naapuri on juuri saanut ensimmäisen lapsensa?
Ei ole epätavallista, että KAIKKI heidän elämässään pyörii pienen nyytin ympärillä ja siitä, syökö tai nukkuuko se ensimmäisen vuoden aikana. Koska he itse ovat järjestäneet elämänsä lapsen mukaan, he luulevat, että kaikkien muidenkin on tehtävä niin.
Kun heidän oma lapsensa sitten alkaa juosta ympäriinsä ja huutaa itse, useimmat ymmärtävät varmasti, että he ”häiritsevät” aivan yhtä paljon itse ja valittaminen loppuu.
Joka kerta kun luen tällaista, olen iloinen siitä, että minulla on iso tontti ja järkevät naapurit.. osittain tällaisen välttämiseksi muutin pois asunnosta!
Täysin riippumatta siitä, sinulla on ongelma, uskon että naapuri joka aloittaa näin tulee jatkamaan vaatimalla tarkalleen kaikkea..
Täysin riippumatta siitä, sinulla on ongelma, uskon että naapuri joka aloittaa näin tulee jatkamaan vaatimalla tarkalleen kaikkea..
Aivan. Mutta joillekin ei riitä erillistalo ja tuhatkunta neliömetriä omaa tonttia. He silti häiriintyvät naapureista. Eikä heillä ole ymmärrystä asua pientaloalueella taajamassa. Nämä yksilöt tarvitsevat oikeastaan muuttaa metsään.GlennB sanoi:
Miksi ei vain olettaa, että se oli erityisen raskas ilta naapurille + lapselle. Lapsi saattoi olla sairas. Ensimmäisellä kerralla voi helposti joustaa vähän enemmän ja luottaa siihen, että kyseessä on erityiset olosuhteet sinä iltana. Jos siitä tulisi tapa, että naapuri tulee valittamaan, voi sanoa, että viime kerralla otitte lapset sisään, koska arvelitte, että oli erityiset syyt, mutta että te haluatte myös elää omaa elämäänne. Ja että tulevaisuudessa mielellään otatte vähän ylimääräistä huomioon silloin kun se on eniten tarpeen, mutta ette aina.